عصر آذربایجان

گزارش خبر

دولت حقايق را درباره اقتصاد اروپا مطرح نمي‌کند

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال در اروميه:

1395/08/23

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال گفت: متاسفانه غرب‌گرايان و دولت کنوني حقايق موجود را درباره اقتصاد اروپا مطرح نمي‌کنند تا مردم بدانند به واسطه ارتباط با اين کشورها مشکلات اقتصادي حل نمي‌شود.

سرويس سياسي: رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال گفت: متاسفانه غرب‌گرايان و دولت کنوني حقايق موجود را درباره اقتصاد اروپا مطرح نمي‌کنند تا مردم بدانند به واسطه ارتباط با اين کشورها مشکلات اقتصادي حل نمي‌شود. به گزارش عصرآذربايجان، حسن عباسي در همايش »مهندسي سياسي و دارو دسته نيويورکي‌ها« که با همت بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور اروميه در کانون جوانان بسيج اروميه برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه دولت کنوني حقايق را درباه اقتصاد اروپا مطرح نمي‌کند و در کشور چنين وانمود مي‌کنند که در صورت ارتباط با غرب مشکلات موجود حل مي‌شود حال آنکه چنين نيست. وي افزود: اگر دارو دسته نيويورکي‌ها که مرکزيت آن در آمريکا است توانسته در ساير کشورها نيز جولان دهد به اين خاطر است که در آن سرزمين‌ها گروه‌هايي شيفته غرب، مروجان آراء و انديشه‌هاي آنها بوده‌اند. اين استراتژيست برجسته کشور با اشاره به اينکه امروز امپراطوري دنيا از طريق دلار و پول بدون پشتوانه عرصه را مديريت مي‌کند، ادامه داد: در داخل کشور ما چنين اذعان مي‌کنند که در ساير کشورها وضعيت اقتصاد گل و بلبل است، حال آنکه انديشمندان خود آنها عنوان مي‌کنند اقتصاد آمريکا تورم 400 درصدي دارد ولي اينکه مي‌بينيم اقتصاد آن فرو نمي‌پاشد به اين خاطر است که تورم خود را به کشورهايي که مبناي پول آنها دلار است صادر مي‌کند. اين استاد دانشگاه با ابراز تاسف از اينکه در داخل کشورمان چنين به ما القاء مي‌کنند که ما «هر بدبختي، بيکاري و مشکلات داريم دليل آن تحريم‌هاي اقتصادي است که بايد براي برچيدن آن اقدام شود»، گفت: در اين زمينه مطالعه گسترده و همه‌جانبه انجام داده نتايج را به مردم، رسانه‌‌ها و مقامات مسئول ابلاغ کرده‌ايم که بدانيد حتي اگر همه تحريم‌ها برداشته شود اثر آن در اقتصاد ما کمتر از پنج درصد خواهد بود.
*اقتصاد کشور ليبرالي است
رئيس انديشکده يقين با اشاره به اينکه اقتصاد ليبرالي در کشورمان هم اکنون پياده مي‌شود ولي مردم تصور مي‌کنند اسلام در حال پياده شدن است بنابراين احتمال بدبين شدن نسبت به اقتصاد اسلامي وجود دارد، يادآوري کرد: بنابراين بايد به آحاد مردم آگاهي داد تا اتفاقات افتاده را به پاي دين ننويسند. وي با بيان اينکه در هفته گذشته يکي از مراجع معظم تقليد در جلسه درس بغض‌شان ترکيد و مي‌گويند گريه هم کرد که «اقتصاد کشور ليبرالي است ولي به اين حرف‌ها گوش نمي‌دهند»، بيان داشت: نتيجه ربوي بودن اقتصاد کشورمان را هم مقابل چشم‌هاي‌تان است اين همه ارتشاء، اختلاس و ... از معيوب بودن سيستم اقتصادي سرچشمه مي‌گيرد. اين استاد علوم استراتژيست مطرح شدن موضوع طرح تحول جامعه توسط رهبر معظم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: ايشان از کارشناسان و صاحب‌نظران انتظار دارند براي تحول در اقتصاد، فرهنگ و ... چاره‌انديشي کنند، چرا که آنچه در جامعه مشهود است اين مي‌باشد که همه مشکلات به پاي اسلام نوشته مي‌شود حال آنکه به کام ليبراليسم است. وي با بيان اينکه هر موقع بانک مرکزي در هر کشوري به چاپ اسکناس بدون پشتوانه روي بياورد در واقع به ابر رباي جهاني تن داده است، خاطرنشان کرد: بنابراين بايد فرمايشات رهبري در اين زمينه مبني بر »جادوي پولي و مالي دشمن را بشکنيد« و »آقايي و سروري دلار را بشکنيد« را مورد توجه قرار داد و در اين زمينه چاره‌اي انديشيد.
*نسبت به جنگ ارزي بايد هوشيار بود
رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال نسبت به جنگ ارزي هشدار داد و افزود: پيچيده‌ترين علمي که ممکن است آينده شما و کشور را نابود کند همين جنگ ارزي و جنگ پول‌ها است و در طول 24 ساعت اتفاق مي‌افتد در اين راستا چنان ارزش واحد پول ملي را آنقدر پايين مي‌آورند که عواقب آن دامنگير نه‌تنها ملت بلکه حکومت نيز مي‌شود. وي با اشاره به فرمايشات حضرت امام مبني بر »پول نبايد کار کند« گفت: انديشه‌هاي امام راحل را بايد به صورت دقيق بررسي کرده و براي جامه عمل پوشاندن آن گام برداشت و نبايد عرصه را به کساني واگذار کنيم که شب مي‌خوابند و صبح بيدار مي‌شوند سپس يک خاطره تعريف مي‌کنند و يک خواب مي‌بينند. اين مسئول با اشاره به موضع‌گيري و نهيب زدن مراجع معظم تقليد در سال‌هاي اخير به وضعيت اقتصادي کشور، خاطرنشان کرد: امروز مي‌گوييم امام خميني فرمودند «نبايد پول کار کند» ولي دچار اين آفت شده‌ايم، اميدوارم روزي نرسد بگوييم رهبري فلان صحبت را مي‌کردند ولي حيف عمل نشد.
 *دانشمندان هسته‌اي را مايوس کردند
اين استاد دانشگاه ضمن ابراز تاسف از اينکه دانش هسته‌اي کشورمان را بتن کرده و دانشمندان را مايوس ساخته‌اند، اظهار داشت: الان هم قرار بر اين شده چين بدل آن را در اراک براي ما بسازد حال آنکه جاي شگفتي است خودمان اصل اين صنعت را داشتيم و ساخته بوديم پس چرا آن را نابود کردند؛ به جاي دانشمندان بومي به آمريکا اعتماد کرده‌اند. وي اضافه کرد: الان درون حکومت کساني هستند که بر اين باور مي‌باشند بايد در نظام اقتصاد جهاني هضم شويم تا اقتصاد کشورمان سر و سامان پيدا کند، ولي بايد به اين سوال پاسخ دهند اگر ارتباط با غرب مفيد فايده است پس غرب خودش چرا به صورت کلان بدهکار است؟ عباسي ادامه داد: دو سال براي مذاکرات هسته‌اي رفت و آمد کردند ولي در نهايت چه کاري صورت دادند آيا جز اين بود که انرژي هسته‌اي را مضمحل کردند؟ جز اين بود که غني‌سازي را از 20 درصد به 3 درصد رساندند، غير از اين بود که هزاران سانتريفيوژ را به 3 هزار رساندند. اين استاد دانشگاه گفت: رئيس بانک مرکزي کشورمان براي ديدار با مقامات مالي آمريکا رفت و آنجا تقريبا هيچ بودن نتايج برجام را مطرح کرد و اينکه مبادلات تجاري ما همچنان به راحتي انجام نمي‌شود، آمريکا براي نخستين بار يک حرف راست زد و آن هم اينکه »ما قول نداده بوديم چرخه اقتصادي را برداريم«، اين موضوع چنين معنايي دارد که بين ما و هر کشور ديگري بنا بر معامله باشد بايد از چرخه اقتصادي آمريکا بگذرد در واقع ما الان تحريم نيستيم بلکه محاصره شده‌ايم. وي با ابراز اينکه طبق پيش‌بيني رهبر انقلاب دشمن بهانه تراشي را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر خواست آمريکا باشد بايد موشک را حذف کنيم، با سوريه رابطه نداشته باشيم، دفتر اتحاديه اروپا را بازگشايي کنيم، همجنس‌بازها و بهايي‌ها را به رسميت بشناسيم. اين استراتژيست برجسته کشور بر لزوم تامل پيرامون نحوه عملکرد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاکيد کرد و گفت: برويد و بررسي کنيد کجا اين سازمان به نفع ما کار کرده و راي داده است، به طوري که حتي رو به روي رسانه‌ها نشسته‌ و گفته‌اند براي جاسوسي به ايران رفت و آمد داشته‌اند. عباسي با تاکيد بر اينکه نبايد فريب عنوان بين‌المللي اين سازمان‌ها را خورد، بيان داشت: يونسکو، يونيسف، سازمان بهداشت جهاني و ... همه آنها براي مکيدن عصاره ملت‌ها و ريختن‌شان در حلقوم نظام سلطه پديد آمده‌اند.
*روزي امام خميني فرمود »حصر آبان را بشکنيد« امروز رهبري مي‌گويند حصر اقتصادي را بشکنيد
وي فرمايشات رهبري مبني بر »جادوي پولي و مالي دشمن را بشکنيد« و »آقايي و سروري دلار را بشکنيد« را مورد اشاره قرار داد، يادآوري کرد: اگر روزي امام خميني دستور شکستن حصر آبادان را مي‌دادند امروز رهبري دستور شکستن حصر دلار را صادر کرده‌اند. عباسي با بيان اينکه در دولت عده‌اي موضوع شکستن حصر دلار را شوخي مي‌گيرند و شايد بر اين اعتقاد هستند حالا رهبر حرفي زده، ادامه داد: دستور شکستن حصر دلار مخاطباني در مجلس شوراي اسلامي همچنين وزارت اقتصاد و دارايي دارد. اين استراتژيست برجسته کشور با بيان اينکه عده‌اي مي‌ترسند حقايق درباره اقتصاد اروپا گفته شود، همچنين از مطالبه‌‌گري جوانان در هراس هستند، يادآوري کرد: کشورهاي غربي که عناوين آنها را در اين جلسه ذکر کرده‌ايم در اقتصاد به وضعيت قرمز رسيده‌اند ولي دولت به ما مي‌‌گويد در صورت رفع تحريم‌ها همچنين رفت و آمد گروه‌هاي تجاري غرب مشکلات حل مي‌شود، بايد اين طور پاسخ داد بله به کشور آمد و شد دارند ولي براي نجات اقتصاد در حال فروپاشي خودشان، همچنين براي فروش کالاهايي که روي دست‌شان مانده است، نه کالاهايي که در آن تکنولوژي وجود دارد. اين استاد دانشگاه ضمن ابراز تاسف گفت: سعي دارند به ما چنين القا کنند ما بدبخت هستيم چون موشک ساخته‌ايم، چون به سوريه نيرو اعزام مي‌کنيم و از مقاومت دفاع مي‌کنيم، حال آنکه بايد از اين طيف پرسيد غرب هيچ کدام از اين کارها را نمي‌کند، موضوع ولايت فقيه، حجاب زنان و هر آنچه به ما ايراد مي‌گيرند آنجا وجود ندارد پس آنها خودشان چرا مشکل دارند و دولت‌هايي که خودشان مسئله دارند چگونه بنا است اقتصاد ما را نجات دهند.
*در وزارت خارجه دولت هشت نفر به دار و دسته نيويورکي‌ها معروف هستند
وي با اشاره به اينکه در وزارت امور خارجه هفت تا هشت نفر به دار و دسته نيويورکي‌ها معروف هستند ولي بحث ما در اين همايش دانشجويي فراتر از مرزهاي کشور است، بيان داشت: هرچند نمي‌توان دنباله‌روهاي افکار غربي را از نظر دور نگه داشت. اين استاد دانشگاه تماشاي فيلم يتيم‌خانه ايران را که برگرفته از واقعيت‌ها و قحطي ساختگي انگليس در کشورمان بوده و در اثر آن بين 4 ميليون تا 10 ميليون نفر کشته شده‌اند را توصيه کرد و ادامه داد: اين همان انگليس است که برخي حاضر به موضع‌گيري عليه آن نيستند، اين همان انگليس است که برخي دوستان از روي پرچم آن نمي‌گذرند و بلافاصله رسانه‌هاي غربي با عنوان اقدام شجاعانه از آن تمجيد مي‌کنند. اين مسئول با اشاره به اينکه براساس حکم حکومتي امام خميني نبايد پول کار کند، با خطاب قرار دادن جوانان، بيان داشت: از شما بزرگ‌مردان و بزرگ‌‌زنان مي‌خواهم از درون تفکر اسلامي و ايراني مدلي براي مديريت اقتصاد کشورمان ابداع کنيد. اين استراتژيست برجسته کشور با اشاره به وجود دو تفکر در کشور مبني بر »ما نمي‌توانيم و غرب مي‌تواند«، گفت: اين شما و اين آينده؛ نسبت به محيط پيرامون اشرافيت داشته باشيد هر سيگنال و قانوني که از طرف غرب مي‌آيد تن ندهيد و نپذيريد سپس در قالب جهاد کبير زمينه را براي شکوفايي کشورمان فراهم کنيد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

دولت حقايق را درباره اقتصاد اروپا مطرح نمي‌کند

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال در اروميه:
خروج

رئيس مرکز بررسي‌هاي دکترينال گفت: متاسفانه غرب‌گرايان و دولت کنوني حقايق موجود را درباره اقتصاد اروپا مطرح نمي‌کنند تا مردم بدانند به واسطه ارتباط با اين کشورها مشکلات اقتصادي حل نمي‌شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها