عصر آذربایجان

گزارش خبر

ورزش بانوان آذربايجان‌غربي چشم انتظار حمايت مسئولان

ورزش بانوان آذربايجان‌غربي چشم انتظار حمايت مسئولان

1402/07/16

گروه ورزشي: ورزش عامل موثري براي کسب سلامتي روحي وجسمي است، در دين اسلام نيز همواره به ورزش کردن تاکيد شده است. باتوجه به اينکه زنان نيمي از جمعيت جامعه ما را تشکيل مي دهند لذا توسعه ورزش بانوان نيز امري ضروري است.

گروه ورزشي: ورزش عامل موثري براي کسب سلامتي روحي وجسمي است، در دين اسلام نيز همواره به ورزش کردن تاکيد شده است. باتوجه به اينکه زنان نيمي از جمعيت جامعه ما را تشکيل مي دهند لذا توسعه ورزش بانوان نيز امري ضروري است.
طبق تحقيقات انجام شده عدم تحرک جسماني بانوان به معني در خطر بودن سلامتي و بهداشت رواني و جسماني بخش مهمي از جامعه است.هرچند ورزش بانوان استان در مقايسه با سال هاي گذشته پيشرفت‌هاي داشته اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داريم.
ورزش بانوان آذربايجان‌غربي زيرساخت نامطلوبي دارد و به همين علت ورزش بانوان در سطح قهرماني و همگاني با چالشهايي روبروست.امروزه نبود امنيت شغلي، مشکلات فرهنگي که ناشي از عدم آموزش است، افزايش سرسام آور هزينه هاي ورزشي، نبود سالن هاي ورزشي مختص بانوان، عدم تخصيص بودجه کافي به ورزش بانوان و نبود اسپانسر از چالشها پيش روي ورزش بانوان استان است.
تينا سوادگر قهرمان دو وميداني افزود: خوشبختانه در استان به ويژه در بخش بانوان، ورزشکاران مستعد زيادي داريم که مطمئنا اگر حمايت شوند مي‌توانند مقامهاي بين المللي و حتي المپيکي کسب کنند.
وي که اهل اروميه است و از 12 سالگي فعاليت ورزشي خود را در اين عرصه آغاز کرده، تصريح کرد: علاوه بر کسب مقام هاي قهرماني در مسابقات استاني توانستم و مقام اول در ماده 800 متر، مقام سوم المپياد شمال غرب دختران کشور و را نيز کسب کنم.
وي ادامه داد: هدف من در ورزش قهرماني علاوه بر کسب مقامهاي بين المللي و حضور در تيم ملي، رسيدن به مقام در مسابقات آسيايي و المپيک است و باتمام توان براي رسيدن به اهدافم تلاش مي کنم.
فاطمه مجلل، قهرمان قايقراني نيز  با اشاره به تبليغات بيگانه مبني بر اينکه حجاب براي بانوان ورزشکار ايجاد محدوديت مي کند، خاطر نشان کرد: حجاب نمي‌تواند مانعي براي رسيدن به موفقيت باشد و دختران ايراني ورزشکار در ميدان هاي ورزشي نشان داده اند که با حجاب اسلامي هم مي توان مقام هاي جهاني کسب کرد.
مجلل 20 ساله افزود: حال حاضر تنها هدفي که دارم کسب مقام در بازي‌هاي آسيايي شهريور ماه سال جاري در کشور چين است که از رويدادهاي بسيار مهم ورزشي است که هر چهار سال برگزار مي شود و بعد از آن کسب سهميه المپيک است.وي تصريح کرد: کسب دونقره قهرماني کشور، کسب طلا و برنز ليگ برتر، کسب طلاي کاپ يک آسيا و برنز جهاني از مقامهايي است که در طول دوران فعاليت ورزشي خود کسب کرده ام.
مجلل اظهار کرد: در مسابقات اخير که با عنوان مسابقه جايزه بزرگ جهاني و با حضور 7 کشور و 1300 ورزشکار در روسيه برگزار شد، در ماده 500 متر مقام سوم را کسب کردم.اين ورزش کار قايقران اهل اروميه درخصوص حمايت ها از ورزش قايقراني و ورزشکاران بانو استان نيز ياد آور شد: در بخش بانوان به دليل عدم پخش و ديده نشدن مسابقات بانوان اسپانسري وجود ندارد و يا خيلي محدود است و حمايتها بسيار کم است، تنها حمايت از سوي اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان‌غربي و هيات قايقراني استان است.
مجلل در خصوص حمايتهاي خانواده و تاثير در پيشرفت خود نيز افزود: خانواده ام از کودکي علاقه بسياري به ادامه ورزش قهرماني داشتند و همواره مورد حمايت خانواده بودم و قهرماني خود را مديون حمايت هاي خانواده ام هستم.
لزوم توجه به توسعه زيرساخته اي ورزش بانوان در مناطق مرزي
کمال حسين پور، نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس شوراي اسلامي افزود: وزارت ورزش و جوانان نبايد به توسعه زيرساخت هاي ورزش بانوان به ويژه در شهرستان هاي محروم و مرزي کشور بي توجه باشد.وي تصريح کرد: در سالهاي اخير براي توسعه ورزش بانوان در شهرستانهاي محروم و مرزي کشور بي توجهي شده و وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش بانوان بدون برنامه و بسيار منفعل است.حسين پور ادامه داد: ورزش بانوان در شهرستانهاي کم برخوردار به حال خود رها شده و براي توسعه ورزش بانوان و توسعه باشگاههاي ورزشي اختصاصي بانوان اقدامي در خور انجام نمي‌شود لذا بايد وزارت ورزش و جوانان  برنامه عملي را ارائه و عملياتي کنند.
کمبود اعتبارات از چالش ها و دغدغه‌هاي ورزش بانوان آذربايجان‌غربي
سجاد بيرامي، مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان‌غربي افزود: در حال حاضر 260سالن و فضاي ورزشي دولتي مختص بانوان در استان وجود دارد که باتوجه به تعداد ورزشکاران زن اين تعداد کفايت نمي‌کند، همچنين برخي از فضاهاي ورزشي نياز به تعمير دارند که نياز به تامين اعتبار براي تعمير اين فضاها هستيم. بيرامي با بيان اينکه در سال جاري 60 ورزشکار زن استان به اردوهاي تيم ملي در رشته‌هاي مختلف ورزشي دعوت شده اند، افزود: در حال حاضر و طبق آخرين آمار تعداد ورزشکاران زن فعال در استان 23هزار و  888نفر است.
وي گفت: در سال جاري 93 ورزشکار زن از استان در مسابقات ملي و بين المللي مقام کسب کرده اند.
مدير کل ورزش و جوانان استان اظهار کرد: خوابگاه هاي ورزشي ويژه بانوان، کمبود اعتبارات و تعمير سالن هاي ورزشي از چالشها و دغدغه‌هاي ورزش بانوان استان است.بيرامي ادامه داد: براي مسابقات آسيايي هانگژو تعداد 12ورزشکار از استان اعزام شدند که يک بانوي ورزشکار نيز از رشته قايقراني جزو اين ورزشکاران است.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل ازايسنا؛ هرچند زيرساختها و امکانات ورزشي بانوان آذربايجان غربي نسبت به سالهاي اخير مناسب شده و دختران و زنان مسلمان استان توانسته اند ورزش کنند و حتي با نگاه به ورزش قهرماني، در عرصه‌هاي جهاني مقامهاي بين المللي کسب کرده اند اما ورزش بانوان استان همچنان با چالشها و مشکلاتي روبروست که نيازمند برنامه ريزي، حمايت و سرمايه گذاري مسئولان ورزشي استان است چرا که اگر به ورزش بانوان توجه نشود و حمايتي صورت نگيرد جامعه با آسيب هاي اجتماعي روبرو خواهد شد که گاها جبران ناپذير هستند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها