عصر آذربایجان

گزارش خبر

آفت موفقيت کارآفريني عدم حمايت است

آفت موفقيت کارآفريني عدم حمايت است

1396/02/24

گروه گزارش: سعيد جارچي در روستاي سهند عليا با حمايت بسيج سازندگي سپاه ناحيه ماهنشان، و راه اندازي پرورش شتر مرغ و بوغلمو به واقعيت هاي توانستن و رفع مشکلات اقتصادي و تحقق آن رسيد .

گروه گزارش: سعيد جارچي در روستاي سهند عليا با حمايت بسيج سازندگي سپاه ناحيه ماهنشان، و راه اندازي پرورش شتر مرغ و بوغلمو به واقعيت هاي توانستن و رفع مشکلات اقتصادي و تحقق آن رسيد . جوان 33 ساله روستاي سهند عليا با بيان اينکه براي رسيدن به موفقيت ها، تلاش ها و زحمات فراواني را کشيده است، اظهار داشت: از شروط کاميابي در کارها  کسب آگاهي درباره تکنيک هاي جديد، تجربه در زمينه هاي گوناگون و آموزش مهارت و .. است که بنده براي راه اندازي واحد هاي توليدي بوغلمو و شتر مرغ در کرج ضمن اينکه به مدت سه ماه براي کارفرما کار کردم حقوق پنج نفر را هم مي دادم تا تجربه اي خوب از نحوه نگهداري تا فروش آنها را ياد بگيرم. وي افزود: زماني که براي يادگيري و تجربه کار نگهداري بوغلمو براي کارفرما کار مي کردم يک ماشين پرايد داشتم و به سختي از پس امورات معيشتي زندگيم بر مي آمدم اما بعد از اينکه تجربه کار را به خوبي فرا گرفتم تصميم گرفتم از مهارت خود در منطقه زندگيم استفاده کنم و با اعتماد به نفس و تقويت همت دست به کار شدم و ضمن اينکه جوياي حمايت دولتي هم بود کار خود را شروع و با ياري تسهيلاتي که بسيج سازندگي ارائه مي کرد برنامه تولدي خود را شروع کردم.
جارچي با بيان اينکه واقعيت موفقيت کار و تلاش است گفت: هر کاري که با همت و پشتکار همراه باشد، به موفقيت هم مي رسد و حاصل هرکاري در گرو پيروي از برنامه ريزي ها و رسيدن به اهداف است. کار آفرين روستايي سهند عليا اظهار داشت: در آغاز کار با پشتيباني بسيج سازندگي سپاه ماهنشان  فعاليت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتي با توليد بوغلمو  در ييلاقات شروع کردم و با تداوم فعاليت اين واحد  پرورش شتر مرغ را هم آغاز و  براي دو نفر نيز اشتغالزايي کرديم. وي افزود: براي ساخت سوله ها و رعايت امورات قانوني و بهداشتي محيط نگهداري شتر مرغ و بوغلمو ها را در ييلاقات سهند عليا انتخاب کرديم و سوله ها را در اين مکان ساختيم که به علت مسافت دور از روستا و عدم راه ارتباطي مناسب و حمل و نقل آنها از اين مکان به شهر نگهداري شتر مرغ نسبت به بوغلمو سخت تر است و ما براي اينکه در زمستان به علت بارش برف که هيچ خودرويي قادر به امدن ييلاقات نيست مجبوريم شتر مرغ ها را در نه ماهگي به فروش برسانيم.
جارچي با بيان اينکه 82عدد شتر مرغ هم اکنون پرورش مي دهد، گفت: همان طور که قبلا ذکر شد به علت مشکل جابجايي شتر مرغ ها آنها را در نه ماهگي در کرج به فروش مي رانيم و در استان زنجان به علت ارزان بودن آنها مجبوريم به کرج ببريم و در آنجا به قيمت مناسب بفروشيم. وي با بيان اينکه در هر دوره از فروش شتر مرغ 30ميليون تومان بجز هزينه هاي جاري عايدشان مي شود، افزود: با اين شرايط کار نگهداري بوغلمو نسبت به شتر مرغ بهتر بوده و در سال بعد پرورش بوغلمو را مجدد آغاز خواهيم کرد.
 همکار جارچي در اين گفت و گو نيز اظهار داشت: اگر حمايتي از دولت شود پرورش شتر مرغ و بوغلمو را نيز مي خواهيم به صورت صنعتي بياوريم منتها براي اينکار بوروکراسي هاي اداري براي دريافت وام و مجوز خيلي سخت بوده به خصوص براي ما روستائيان که همه اين نامه نگاريها را بايد بريم در شهر يا استان نيز انجام دهيم که تا برگرديم از کار و زندگي افتاديم. وي افزود: براي گسترش پرورش شتر مرغ فضاي وسيع و مسطح جهت جست و خيز و فعاليت اين پرنده نياز است اما با توجه به عدم راه ارتباطي مناسب ييلاقات اين روستا بعد از بزرگ شدن اين پرنده ها که بيشترين سودهي آن هم بعد از نه ماهگي است، براي نقل و انتقال آن هيچ خودرويي اين راه را در فصل زمستان نمي آيد. جارچي در ادامه اظهار داشت: آفت موفقيت کارآفريني عدم حمايت است، جوانان بيشتري دوست دارند در رشته هاي مختلف وارد عرصه توليد و کار شوند اما وقتي هيچ حمايتي و سود دهي در يک کار نباشد انگيزه ايجاد واحد هاي توليدي و اشتغال از بين خواهد رفت، وقتي، در جريان کار، شور و شوق و رقابت پيش مي آيد که بازار فروش هم مهيا شود. وي با بيان اينکه اگر حمايتي از سوي نهادهاي دولتي شود مي توان اين طرح ها را بيشتر گسترش داد تا زمينه اشتغال افراد بيشتري فراهم شود، افزود: اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتي ورود پيدا کنند، بدون ترديد علاوه بر اينکه به تحقق فرامين رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگي به خارج کمک خواهند کرد، ضمن موفقيت در مسير خودکفايي شخصي، باعث کاهش روند مهاجرت نيز مي_شوند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، کارآفرين روستاي سهند عليا گفت:شهرستان ماهنشان ظرفيت ها و پتانسيل هاي مناسبي براي صنعت توليد شترمرغ و بوغلمو و ظرفيت بالايي هم براي اشتغالزايي دارد، مزرعه پرورش شترمرغ يک واحد توليدي کوچک و زود بازده است که مي تواند به قطب سودآور درآمدهاي غير نفتي تبديل شود اگر حمايت شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

آفت موفقيت کارآفريني عدم حمايت است

آفت موفقيت کارآفريني عدم حمايت است
خروج

گروه گزارش: سعيد جارچي در روستاي سهند عليا با حمايت بسيج سازندگي سپاه ناحيه ماهنشان، و راه اندازي پرورش شتر مرغ و بوغلمو به واقعيت هاي توانستن و رفع مشکلات اقتصادي و تحقق آن رسيد .

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها