عصر آذربایجان

گزارش خبر

کارگران رکن اصلي توليد و رشد اقتصادي در کشور

کارگران رکن اصلي توليد و رشد اقتصادي در کشور

1403/02/16

گروه اقتصادي: کارگران به عنوان مهمترين منابع و سرمايه انساني تضمين کننده رونق و رشد اقتصادي جوامع هستند و تلاش اين قشر زحمتکش و کم توقع موجب رشد توليد به عنوان يکي از شاخص‌هاي ارزيابي وضعيت اقتصادي مي‌شود. هر جامعه اي بخش بزرگي از رشد و توسعه اقتصادي، افزايش بهره‌وري، بهبود وضعيت اجتماعي و رفاه و آسايش خود را مديون کارگراني است که همواره در خط مقدم توليد و سازندگي قرار دارند و چرخ عظيم جوامع و حيات بشري را با دستان تواناي خود به حرکت در مي آورند.


کارگران کشور ما نيز به خصوص در شرايط تحريم هاي ظالمانه با تمام توان چرخ اقتصاد را در صنعت و کشاورزي و ديگر بخش ها به حرکت درآورده اند و به رغم همه مشکلات و تنگناها مانع توقف توليد و چرخ اقتصاد کشور شده اند از همين رو پاسداشت شان و منزلت کارگران يکي از موضوعات بسيار مهمي است که همواره مورد توجه مسوولان قرار مي گيرد.
پاسداشت مقام و جايگاه کارگر همچنين از سوي ائمه اطهار(ع) و بزرگان دين مورد تاکيد قرار داشت به گونه اي که در روايات آمده است قطره عرقي که از بدن کارگر مي آيد مثل قطره خوني است که از شهداي در راه خدا جاري مي شود.کارگران علاوه بر تلاش و کوشش در عرصه اقتصادي هر زمان که کشور به وجود آنان در عرصه هاي ديگر همچون دفاعي نياز داشت، جانانه پاي کار آمدند و در اين راه با ايثار و جانفشاني در برابر تجاوز دشمن، خاک و ناموس خود را محافظت کردند به طوريکه در اين ستون از کارنامه کارگران نيز نام 229 شهيد کارگر استان زنجان به ثبت رسيده است.در هفته گراميداشت کار و مقام کارگر امسال نيز برنامه ريزي هاي مختلفي انجام شده است که به همين مناسبت 120 عنوان برنامه در مناطق و شهرستان‌هاي استان زنجان برگزار مي‌شود.
شمار بيمه شدگان اجباري در استان زنجان به مرز 134 هزار نفر رسيد
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان زنجان شاخص‌ترين برنامه هفته کار و کارگر در استان زنجان را برگزاري مراسم يادواره شهداي کارگري با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان ملي و استاني بيان کرد و گفت: هفته کارگر، فرصت مناسبي براي تجليل از کساني است که رداي تلاش و زحمت را براي خدمت به مردم بر تن کرده اند.
طيب جعفري افزود:کارگران با اراده پولادين خود در حرکت چرخ هاي اقتصاد کشور و در اعتلاي نام ايران گام بر مي دارند و عاشقانه تلاش مي کنند تا شعار جهش توليد با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادي سال جاري محقق شود.
جعفري تصريح کرد: بخشي از اقتصاد استان زنجان نيز به عنوان يک استان صنعتي و کشاورزي به دست توانمند کارگران مديريت مي شود که اميدواريم با برنامه هاي اين هفته بتوانيم براي قدرداني از زحمات آنها و اعتلاي نام کارگر در جامعه گام برداريم.
وي افزود: از جمعيت يک ميليون و 100 هزار نفري استان زنجان 830 هزار نفر در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادي استان در فصول گذشته به طور ميانگين بالاتر از 50 درصد بوده است. جعفري خاطرنشان کرد: اقتصاد استان پاسخگوي مشارکت اقتصادي افراد جوياي کار است و متناسب با رشد اقتصادي استان، شمار بيمه شدگان اجباري در زنجان از 112 هزار نفر به مرز 134 هزار نفر رسيده است.
 کارگران، موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌
استاندار زنجان نيز کارگران را به عنوان موتور محرکه و بازوان پرتوان هر جامعه‌اي ناميد و گفت:‌ اين قشر زحمتکش همواره ايفاگر نقشي مهم و اساسي در راه نيل به رشد، تعالي و شکوفايي هستند.
محسن افشارچي تاکيد کرد: همه پيشرفت‌هاي بشري در طول تاريخ از روحيه کار و تلاش و انديشه ساختن آينده اي بهتر نشات گرفته است و کار در دين آسماني اسلام از شأن و منزلت ويژه‌اي برخوردار بوده و بوسه رسول مهرباني ها حضرت محمد مصطفي(ص) بر دستان زحمتکش کارگر بيانگر متعالي‌ترين و ارزشي‌ترين نگاه به اين قشر است.وي افزود: جامعه عزتمند کارگري کشور به ويژه، پايتخت نشينان شور و شعور حسيني از ابتداي پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي تاکنون همواره به عهد خود با آرمان‌هاي نظام وفادار بوده و در تحقق اهداف جمهوري اسلامي و پيشرفت اقتصادي کشور نقشي بي بديلي را ايفا کرده اند.استاندار زنجان با قدرداني از کارگران متعهد و پرتلاش استان و تبريک روز جهاني کار و کارگر ابراز اميدواري کرد: کارگران دلسوز و متعهد همچون گذشته با تکيه بر خلاقيت و نوآوري در راستاي تحقق شعار سال گام بردارند تا شاهد فضاي کسب و کار و توسعه اشتغال پايدار براي فرزندان اين مرز و بوم باشيم.مسوولان بايد براي تضمين امنيت شغلي کارگران تلاش کنند نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: کارگران در سنگر نخست رفع محروميت و رونق و شکوفايي اقتصادي قرار دارند و تلاش‌هاي آنها بسيار ارزشمند است.
حجت الاسلام علي خاتمي با بيان اينکه نگاه به کار و کارگر در دنيا بر اساس منفعت اقتصادي و نظام سرمايه داري است، افزود: در اسلام کار و تلاش که به آسايش جامعه کمک مي کند و در روشن شدن چراغ زندگي افراد موثر است از کرامت خاصي برخوردار است و بسيار ارزش دارد.امام جمعه زنجان يادآور شد: کسي که براي امرار معاش خود تلاش مي کند به مصداق جهاد با دشمن است چرا که فقر يکي از بزرگترين دشمنان به شمار مي رود.
حجت الاسلام خاتمي تصريح کرد: طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب اگر حال جامعه کارگري خوب باشد، حال جامعه خوب است زيرا نيمي از جامعه ايران را کارگران تشکيل مي دهند.
وي تاکيد کرد: مسئولين وظيفه دارند از زحمات اين افراد قدرداني کنند و با تضمين امنيت شغلي، در راستاي ايمني محيط کار و ارتقاي مهارت هاي شغلي آنها بکوشند.
خانه کارگر استان زنجان تا سه سال آينده به بهره برداري مي رسد
دبير اجرايي خانه کارگر استان زنجان نيز از کلنگ زني خانه کارگر استان زنجان پس از ? 6سال پيگيري خبر داد و گفت: سال گذشته زميني به وسعت 400 مترمربع واقع در مجتمع ادارات به خانه کارگر استان تحويل داده شد.
اصغر نجاري با اشاره به کلنگ زني ساختمان جديد خانه کارگر همزمان با روز جهاني کارگر، افزود:‌ در صورت تامين اعتبار لازم و همکاري مسوولان استان اين ساختمان تا سه سال آينده به بهره‌برداري مي رسد.دبير اجرايي خانه کارگر استان زنجان اظهار داشت: استيفاي حقوق قانوني کارگران، ارتقاي سطح بهره‌وري، آموزش و ارتقاي مهارت و افزايش مشارکت کارگران در فعاليت‌هاي عمومي و اجتماعي از اهداف و رسالت هاي خانه کارگر است.
به گزارش  عصرآذربايجان به نقل از ايرنا، وي با تاکيد بر اينکه مکلف و ملزم به پيگيري و تحقق مطالبات صنفي و قانوني کارگران هستيم، تصريح کرد: در پرتو تحقق اين مطالبات، کارگران نيز در امر توليد و بهره وري نقش موثرتري خواهند داشت.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها