عصر آذربایجان

گزارش خبر

فرهنگ‌سازي ورزش‌ همگاني در آذربايجان غربي

فرهنگ‌سازي ورزش‌ همگاني در آذربايجان غربي

1396/05/15

گروه ورزشي: با مرور آنچه که در سومين جلسه شوراي ورزش‌هاي همگاني آذربايجان_غربي اتفاق افتاد به نظر مي‌رسد اين بار عزم مسئولان استان براي تقويت ورزش‌هاي همگاني جدي‌تر از گذشته شده و قرار است تمام زيرساخت‌هاي ورزشي آذربايجان غربي براي توسعه آن به‌کارگيري شود.

امروزه روشن شده که براي حفظ سلامت و نشاط آحاد جامعه ضروري است زمينه‌هاي لازم براي همگاني کردن ورزش در کشور فراهم شود. بازي‌ها و ورزش‌هاي گروهي سنتي داراي کارکرد آموزشي، اقتصادي و تربيتي بوده و امروزه نيز مي‌تواند عامل مؤثري در فرآيند جامعه پذيري و دروني کردن هنجارهاي اجتماعي، کمک به رشد اقتصادي، انسجام و همبستگي اجتماعي، کمک در دستيابي به اهداف انساني از طريق راه‌هاي پذيرفته شده اجتماعي به شمارآيد. ورزش همگاني از سال 1358 تحت عنوان ورزش محلات آغاز و در سال 1362 به صورت تشکل قانوني تحت عنوان جهاد تربيت بدني رسميت يافت و رشد و گسترش آن به عنوان نخستين وظيفه قانوني کليه ارگان‌هاي ورزشي جمهوري اسلامي ايران تعيين گرديد ولي به سبب گرايش مديران تربيت بدني و رسانه‌هاي ورزشي به ورزش قهرماني، تاکنون پژوهش جامعي در مورد وضعيت ورزش همگاني ايران انجام نگرفته است. سومين جلسه شوراي ورزش‌هاي همگاني آذربايجان غربي با حضور نمايندگان سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، آموزش و‌پرورش و معاونت ورزش‌هاي همگاني اداره کل ورزش و جوانان و رئيس هيئت ورزش‌هاي همگاني استان در محل سالن نيکخواه استانداري آذربايجان غربي برگزار شد و به بيان پيشنهادات و نظرات خود پرداختند.
*ايرادات و نواقص ورزشگاه 6 هزار نفري غدير اروميه به سرعت برطرف شود
استاندار آذربايجان غربي در اين جلسه اظهار کرد: ورزشگاه 6 هزار نفري غدير اروميه ايرادات اساسي دارد که از اين ميان مي‌توان به سيستم سرمايشي و گرمايشي آن اشاره کرد و بايد تمامي اين مشکلات برطرف شوند چرا که در چند روز آينده ميزباني مسابقات کاراته را بر عهده داريم که زمان کمي براي برطرف کردن مشکلات وجود دارد. قربانعلي سعادت تصريح کرد: مسابقات بين المللي اپن کاراته اروميه يک فرصت براي خودنمايي استان در زمينه ميزباني مسابقات جهاني است از همين رو بايد سالن 6 هزار نفري از هر گونه نقصي به دور باشد و ميزباني مناسب در اين مسابقات مي‌تواند نام و آوازه شهرستان اروميه را در جهان به همه آشکار کند. وي خاطرنشان کرد: ورزش همگاني در دوره‌هاي گذشته جريان داشت ولي در اين دوره به صورت جدي پيش مي‌رود و مشکلاتي که پيش مي‌آيند تنها مربوط به مشکلات مالي و تخصيص اعتبارات مي‌شوند و با توجه بيش از بيش به اين حوزه مي‌توانيم مردم را از فوايد ورزش همگاني مطلع کنيم تا از اين طريق سلامتي در جامعه را افزايش دهيم.
*ورزشکاران آذربايجان غربي 1188 مدال کشوري کسب کردند
معاون ورزش و جوانان ‌آذربايجان‌غربي نيز در اين جلسه اظهار کرد: در سال 95 بيش از 90 هزار و 112 نفر ورزشکار سازمان يافته در استان داشتيم که اين ارقام بر اساس بيمه ورزشي استخراج شده که در رشته‌هاي مختلف کشوري تعداد يک هزار و 188 مدال به دست آورديم و در اين ميان تعداد 25 مدال آسيايي و 5 مدال جهاني را از آن خود کرديم. ‌کيومرث پور ايراندوست گفت: جام صلح و دوستي با حضور 13 کشور خارجي و کشرومان در شهرستان اروميه برگزار مي‌شود و پس از اين رقابت‌ها برخي از مسابقات بين‌المللي همانند رقابت‌هاي تيراندازي براي نخستين بار در کشور در اروميه و در تاريخ 28 و 29 مرداد ماه برگزار مي‌شود. وي خاطرنشان کرد: مسابقات مرحله سوم رنکينگ کشوري تيراندازي با کمان در رشته‌هاي ريکرو و کامپوند به ميزباني استان آذربايجان غربي در شهر اروميه و با نام جام احياء درياچه اروميه از مورخه 11 لغايت 13 مردادماه برگزار مي‌شود و کشورهاي آذربايجان و گرجستان نيز در اين مسابقات حضور دارند. پور ايراندوست يادآور شد: پايگاه قهرماني آذربايجان غربي در سطح کشوري در جايگاه نخست قرار دارد و جشنواره کشوري ورزش‌هاي بيلياردي براي نخستين بار با حضور 25 استان در سالن 6000 نفري غدير اروميه برگزار شد که نشان از ميزباني هر چه بهتر شهرمان است.
*تعداد بيمه شدگان ورزشي آذربايجان غربي به بيش از 88 هزار نفر رسيد
مدير توسعه ورزش همگاني آذربايجان غربي نيز در اين جلسه اظهار کرد: توسعه امکانات  تجهيزات و فضاهاي ورزش همگاني و تفريحي  ايجاد بستر مناسب در جهت تربيت نيروهاي متخصص در امر توسعه ورزش همگاني  مشارکت و تعامل با ساير دستگاه‌هاي اجرايي و بخش خصوصي در جهت توسعه ورزش و حفظ محيط زيست جزو برنامه‌هاي ماست. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، اکرم مهدي زاده گفت: 812 برنامه همگاني در 18 شهر استان برگزار شد و بيش از 790 هزار نفر در اين برنامه‌ها حضور داشتند که رقمي مطلوب است و اين اقدامات به سلامت جامعه کمک به سزايي مي‌کند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

فرهنگ‌سازي ورزش‌ همگاني در آذربايجان غربي

فرهنگ‌سازي ورزش‌ همگاني در آذربايجان غربي
خروج

گروه ورزشي: با مرور آنچه که در سومين جلسه شوراي ورزش‌هاي همگاني آذربايجان_غربي اتفاق افتاد به نظر مي‌رسد اين بار عزم مسئولان استان براي تقويت ورزش‌هاي همگاني جدي‌تر از گذشته شده و قرار است تمام زيرساخت‌هاي ورزشي آذربايجان غربي براي توسعه آن به‌کارگيري شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها