عصر آذربایجان

گزارش خبر

جابه جایی بیش از 5 میلیون مرسوله پستی در آذربایجان غربی

جابه جایی بیش از 5 میلیون مرسوله پستی در آذربایجان غربی

1396/07/22

مدیر کل پست آذربایجان غربی گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار مرسوله پستی در سطح استان جابجا شده است.

به گزارش عصرآذربايجان، پست، کهن‏‌ترين و گسترده‏‌ترين نوع ابزار ارتباطي بين مردم يک کشور با ساکنان ديگر سرزمين‏‌ها و مناطق جهان است. جوامع رشديافته، براي تحقق توسعه خود، به شبکه ارتباطي توجه داشته و روي آن برنامه‏ريزي کلان کرده‏اند. پست يکي از عمده‏‌ترين نهادهاي اجتماعي بازمانده از ادوار کهن است.
پيام و پيام‏رساني به‏عنوان يک نياز اجتماعي، از آغاز زندگي شهرنشيني، همواره مطرح بوده است و پست به‏منزله تأمين‏کننده اين نياز، از ديرباز نقش تعيين‏کننده‏اي در زندگي اجتماعي انسان داشته است.

17 مهر مصادف با 9 اکتبر روز جهاني پست است که با توجه به عضويت ايران در اتحاديه جهاني پست، اين روز در ايران نيز گرامي داشته مي شود.

مجيد فرخي در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت 17 مهر روز جهاني پست برگزار شد، اظهار کرد: شرکت پست با تصويب اساسنامه آن در مرداد ماه سال 95 مجلس شوراي اسلامي به عنوان شرکت ملي پست ادامه فعاليت مي نمايد.

وي با بيان اينکه پست آذربايجان غربي از حيث درآمد و تعداد مرسوله رتبه ? کشوري را به خود اختصاص داده است‌، افزود: ??? واحد دولتي، پيشخوان دولت و دفاتر ICT روستايي در استان وجود دارد و در شش ماهه اول سال جاري ? ميليون و ??? هزار مرسوله در استان قبول و رهسپار شده است.

وي تصريح کرد: شرکت پست آذربايجان غربي نسبت به توسعه زيرساخت هاي فناوري اطلاعات و هوشمندسازي فرآيندهاي پستي اقدام نموده است.

وي ادامه داد: علاوه برتجهيز تمامي خودروهاي ناوگان رهسپاري شرکت ملي پست به سيستم راهبري GPS، از سامانه جامع رسيدگي به غرامات پستي بهره‌برداري شده است.

مدير کل پست آذربايجان‌غربي از راه‌اندازي و توسعه سامانه جامع قبول خدمات پستي تحت وب نيز خبر داد و يادآور شد: علاوه بر آن، سامانه مديريت تجارت الکترونيک پست نيز در استان ايجاد شده است.

وي با اشاره به راه اندازي زيرساخت هاي يکپارچه وب سرويس هاي کد پستي و درگاه ارائه خدمات مبتني بر کدپستي به نشاني الکترونيکي GAVAHI.POST.IR اضافه کرد:سيستم همراه نامه‌رسان و مبتني بر گوشي‌هاي هوشمند در سراسر کشور توسعه و راه اندازي شد.

وي به راه اندازي و توسعه سيستم جامع يکپارچه مبادله و توزيع مرسولات پستي در سراسر استان با قابليت هاي نمايش اطلاعات قبول، رهسپاري، مبادله و توزيع مرسوله ها اشاره کرد و ادامه داد: در اين راستا رهگيري بي نقص به همراه اطلاعات مورد نياز به مشتريان شرکت ارائه خواهد شد.
وي نمايش اطلاعات قبول مرسوله شامل تاريخ و ساعت قبول، نام فرستنده و گيرنده، وزن و کرايه پستي و نمايش نوع سرويس، زمان ارسال مرسوله، زمان رسيدن مرسوله به مقصد و نمايش مختصات نقاط مبادله بر روي نقشه و نمايش امضاي گيرندگان، نمايش نام و تصوير نامه رسان، نمايش روند کامل توزيع مرسوله و نمايش آدرس و شماره تلفن باجه معطله و نقاط مبادله آن را از جمله قابليت هاي اين سامانه برشمرد.

وي با بيان اينکه به منظور افزايش دسترسي مردم از طريق تلفن همراه به خدمات پستي شامل رهگيري مرسولات پستي، کد پستي و پست، سامانه پست همراه با شماره #193* راه اندازي شده، ادامه داد: در اين سامانه شهروندان مي‌توانند با تلفن همراه خود از خدمات پستي بهره مند شوند.

فرخي با بيان اينکه امسال پهناي باند شبکه اينترانت در سطح پست استان ارتقاء يافت، متذکر شد: اداره کل پست آذربايجان غربي به عنوان درگاه دفاتر ICT روستايي منصوب و در جهت توسعه دفاتر ICT روستايي اقدام و در فاز نخست براساس اولويت جمعيتي به تجهيز 90 دفتر از 510 دفتر ICT روستايي به تجهيزات رايانه اي و بارکدپرينتر از محل اعتبارات USO اقدام نموده است.

وي ادامه داد: راه‌اندازي 32 ايستگاه ثبت نام کارت ملي هوشمند با تجهيزات مربوطه با ثبت نامي به ميزان 274 هزار نفر در شش ماه اول سال 96 انجام شد.

مدير کل پست آذربايجان غربي از افزايش خريدهاي اينترنتي در آذربايجان غربي خبر داد و گفت: در اين رابطه شرکت پست با 50 فروشگاه معتبر اينترنتي کالا و خدمات به مردم قرارداد دارد که در اين راستا 640 هزار فقره خريد توسط هم استاني ها انجام شده است.

وي خاطرنشان کرد: در اجراي طرح هاي ملي GNAF نسبت به انجام مراحل بهنگام سازي در مناطق شهري به ميزان 90 درصد و در مناطق روستايي به ميزان 70 درصد اقدام شده است.

مدير کل پست آذربايجان غربي اضافه کرد: در پروژه GNAF يکسان سازي آدرس هاي پستي مورد توجه قرار دارد و از منظر عمليات داراي دو بعد آدرس و اطلاعات جغرافيايي است که بر اين اساس شرکت پست آدرس‌ها را طبق استاندارد نظام آدرس‌دهي يکسان و به روز مي‌کند.

فرخي در ادامه با اشاره به آمار واردات و صادرات مرسولات پستي از استان به کشورهاي خارجي، اعلام کرد: ماهانه به طور متوسط پنج هزار مرسوله پستي به خارج از کشور مبادله و جا به جا مي‌شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

جابه جایی بیش از 5 میلیون مرسوله پستی در آذربایجان غربی

جابه جایی بیش از 5 میلیون مرسوله پستی در آذربایجان غربی
خروج

مدیر کل پست آذربایجان غربی گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۵ میلیون و ۲۷۰ هزار مرسوله پستی در سطح استان جابجا شده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها