عصر آذربایجان

گزارش خبر

ایجاد تنش و اختلاف بین کشورها و ملت‌های اسلامی گناه نابخشودنی است

ایجاد تنش و اختلاف بین کشورها و ملت‌های اسلامی گناه نابخشودنی است

1399/09/22

عصر آذربایجان- -نمایندگان ولی فقیه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان ، اردبیل در پی اظهارات اردوغان در باکو بیانیه ای را صادر کردند.

عصر آذربايجان- -نمايندگان ولي فقيه در استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، زنجان ، اردبيل در پي اظهارات اردوغان در باکو بيانيه اي را صادر کردند.

 نمايندگان ولي فقيه در استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، زنجان، اردبيل در پي اظهارات اردوغان در باکو بيانيه‌اي را صادر کردند که در اين بيانيه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحيم

وَإِذَا قُلْتُمْ فَاعْدِلُوا وَلَوْ کَانَ ذَا قُرْبَي وَبِعَهْدِ اللَّهِ أَوْفُوا ذَلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ (سوره انعام آيه 152)
در روزگاري که امت اسلامي به خاطر انواع عقب ماندگي‌هاي مفرط در موضوعات صنعتي، اقتصادي، تکنولوژي و … در محاصره دشمنان کينه توز و انتقام جو قرار دارد ايجاد هرگونه تنش، اختلاف، بدبيني، تدابر و تنافر بين کشورها و ملت‌هاي اسلامي گناه نابخشودني است.
امروز بر آحاد امت اسلامي درتمام کشورهاي اسلامي مخصوصاً بر صاحب منصبان واجب شرعي است که از هرگونه رفتارها و گفتارهاي تفرقه افکن و از هر آنچه که باعث مي‌شود امت مرحومه مبتلي به تقطع و تفرق شده و به آحاد متفرق تبديل گردد اجتناب نمايند.
همه ميدانيم که منطقه‌ي راهبردي غرب آسيا هماره مطمع دشمنان اسلام و شوکت مسلمين بوده است.اکنون نيز استراتژي ثابت استکبار وصهيونيسم همين است. اندک هوشمندي کافي است تا با درک عميق از توطئه‌هاي دشمن, هرگونه اظهار نظر ازسوي مسئ‌ولان و زمامداران کشورهاي غرب آسيا با سنجيدگي و پختگي همراه باشد.
متأسفانه در رژه پيروزي کشور آذربايجان در قره باغ اشعار و سخناني بر زبان جاري شد که سيادت و وحدت اراضي کشور ما را هدف گرفته بود و از سو حظ گوينده اينکه آن اشعار توسط ايرانيان جدا شده از وطن مادري سروده شده است. 200سال است که ايرانيان ساکن در ?? ولايت قفقاز که توسط دولت شوروي از وطن مادري، بابا توپراقي و وطن تاريخي جدا شده‌اند اشعار حسرت مي‌سرايند و با اشعار حسرت زندگي مي‌کنند چقدر شايسته است محققين تاريخ کشور عزيزمان ايران، اشعار حسرت را جمع آوري و به رئيس جمهور ترکيه ارسال نمايند تا متوجه شود که تنظيم کنندگان خطابه چه خيانت بزرگي به او کرده و براي او مايه آبرو ريزي بزرگ درست کرده‌اند.
بالاتر از اشعار حسرت نامه‌هاي جانگداز و جانسوز ايرانيان جدا شده از وطن مادري است که بعد از عقد قرارداد گلستان در منطقه گلستان قره باغ به مراجع عظام نوشته و از ظلم و ستم و از تعديات ناموسي اشغالگران ناله‌ها کرده و از مراجع استمداد طلبيده‌اند.
در تاريخ زندگي بشر روي کره خاکي اشعار حسرت زيادي سروده شده اما دو نوع اشعار حسرت سرآمدتر و جانسوز تر از همه اشعار حسرت است. اول اشعار حسرت ايرانياني است که از وطن مادري و تاريخي خود توسط دولت شوروي طي عهدنامه گلستان و ترکمنچاي جدا شده‌اند و دوم اشعار حسرت ?? ميليون علوي آناتولي است که در فراق شاه اسماعيل ختايي آنها را سروده‌اند.
و عجيب اين است که با گذشت حدود 450سال از حيات شاه اسماعيل الان نيز اشعار حسرت در جم خانه‌هاي ترکيه قرائت مي‌شود.
حادثه 19ژانويه در آستانه فروپاشي دولت شوروي و سرازير شدن سيل آذري‌ها به طرف وطن مادري چهره‌اي بسيار مقاوم، ريشه دار، اصيل و غيور از آذري‌هاي جهان به تماشا گذاشت و معلوم شد هنوز شعله‌هاي عشق و علاقه به وطن مادري در دل‌هاي آنها شعله ور است.
آنها با اقدام خود ثابت کردند هرچه فراموش شود مادر و تعلق به اهل بيت فراموش نمي‌شود.
سخن آخر اينکه فن خطابه و اصول سياست اقتضا مي‌کند که خطيب مطالبه خود را بعد از امکان سنجي دقيق بر زبان بياورد تا وزن علمي، سياسي و اجتماعي او تنزل نکند.
کمترين محققي مي‌داند که مقصد گوينده آن اشعار ذره‌اي امکان تحقق ندارد. ياد خير مي‌کنيم از جناب حيدر علي اف که وقتي از ايشان در خصوص الحاق سوال کردند گفت: کساني که آن را مطرح مي‌کنند ديوانه‌اند! چون دست بايد به بدن ملحق شود نه بالعکس!
همه بايد بدانند که حسن همجواري و همکاري با همسايگان و بلکه با تمام ملت‌هاي مسلمان از اصول خطيرانقلاب اسلامي است و اين موضوع هميشه مورد تاکيد مقام معظم رهبري بوده است ازاين رو ما از تمام مسلمان‌ها مخصوصاً در ايران، آذربايجان و ترکيه مي‌خواهيم درشرايط حساس منطقه بسيار هوشيار باشند و ابزار توطئه‌هاي پيچيده اختلاف افکن دشمن قرارنگيرند وکريمه "هموا بما لم ينالوا "را محقق سازند.
وآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين
سيد محمدعلي آل هاشم (نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي)
سيد مهدي قريشي (نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي)
علي خاتمي (نماينده ولي فقيه در استان زنجان)
سيدحسن عاملي (نماينده ولي فقيه در استان اردبيل)

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها