عصر آذربایجان

گزارش خبر

12 ميليارد تومان به اجراي نيت واقفان اختصاص يافته است

12 ميليارد تومان به اجراي نيت واقفان اختصاص يافته است

1403/05/13

گروه خبر: مدير‌کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌غربي گفت: در پنج ماه گذشته، بيش از 12 ميليارد تومان به اجراي نيت واقفان اختصاص يافته است بيشترين ميزان اجراي نيت مربوط به حوزه مساجد بوده و پس از آن هيأت‌هاي مذهبي در اولويت قرار دارند که اين مبالغ به بهبود زيرساخت‌ها و افزايش خدمات ديني و مذهبي در سطح استان کمک کرده است.

به گزارش عصرآذربايجان، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبري با اصحاب رسانه  اظهار کرد: در سال 1402 مجموع درآمد بقاع و اوقاف استان به 107 ميليارد تومان رسيده که نسبت به سال 1401، 100 درصد رشد داشته است، اين افزايش درآمد نشان‌دهنده مديريت مؤثر و برنامه‌ريزي دقيق در امور اوقاف است که به توسعه و بهبود خدمات اوقاف منجر شده است.
جوانبخت بيان کرد: امسال همچنين تعداد 812 بسته معيشتي از محل اجراي نيات بين افراد بي‌بضاعت توزيع شده است، اين اقدامات خيرخواهانه نقش بسزايي در حمايت از افراد نيازمند و کاهش فقر در جامعه ايفا کرده است.
وي با بيان اينکه در ايام محرم 50 هزار پرس غذا بين عزاداران حسيني توزيع شده است، گفت: در قالب طرح بصيرت عاشورايي، 20 برنامه مختلف در استان برگزار شده و اين برنامه‌ها موجب افزايش آگاهي و بصيرت ديني در جامعه شده و تأثير بسزايي در حفظ و گسترش فرهنگ عاشورايي داشته‌اند.
جوانبخت بيان کرد: در ايام محرم، 31 مبلغ به اجراي برنامه‌هاي مختلف ديني پرداخته‌اند که از اين تعداد، 10 مبلغ بومي و 11 مبلغ از قم حضور داشته‌اند که اين مبلغان با تلاش‌هاي خود در نشر معارف اسلامي و ارتقاي آگاهي ديني مردم نقش مهمي ايفا کرده‌اند.
وي با اشاره به اقدامات اداره کل اوقاف در اربعين حسيني گفت: موکب واقفان خيرانديش 12 روز مانده به اربعين تا سه روز پس از اربعين در مرز تمرچين حضور خواهند داشت.
جوانبخت با بيان اينکه در اين موکب روزانه 5 هزار پرس غذا بين زائران حسيني توزيع مي‌شود، عنوان کرد: اين موکب با تلاش 90 نفر از خادمان و با بودجه‌اي بالغ بر 2 ميليارد و 500 هزار تومان به اطعام زائران مي‌پردازد، اين اقدامات نقش مهمي در خدمات‌رساني به زائران و تسهيل سفر آنان ايفا مي‌کند.
مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌غربي گفت: در ايام محرم، 50 هزار پرس غذا بين عزاداران حسيني توزيع شده است. حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت اظهار کرد: چهل و هفتمين دوره مسابقات قرآني از دهم تا سيزدهم مرداد ماه سال جاري در مجتمع ايثار اروميه در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد که امسال با افزايش چشم‌گيري در تعداد شرکت‌کنندگان روبرو بوديم.
وي تصريح کرد: در اين دوره از مسابقات قرآني، 150 نفر شرکت کرده‌ بودند که از اين تعداد 80 نفر برادران و 70 نفر خواهران بودند.
مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌غربي تصريح کرد: امسال در مسابقات قرآني سهميه استاني نسبت به سال گذشته 20 درصد افزايش داشت که اين رشد نشان‌دهنده استقبال گسترده‌تري از اين مسابقات مي‌باشد و همچنين بيانگر تلاش‌هاي مستمر مسئولان براي جذب علاقه‌مندان بيشتر به اين عرصه است.
وي خاطرنشان کرد: برگزيدگان استاني اين مسابقات به نمايندگي از آذربايجان‌غربي در مسابقات کشوري شرکت خواهند کرد، مسابقات کشوري نيز به ميزباني تبريز و با عنوان «شهداي خدمت» برگزار مي‌شود، حضور اين برگزيدگان در سطح ملي مي‌تواند اعتبار و جايگاه استاني را نيز ارتقا دهد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها