عصر آذربایجان

گزارش خبر

امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی حاکم است

فرمانده هنگ مرزی ارومیه:

1396/07/22

فرمانده هنگ مرزی ارومیه با بیان اینکه در مرزهای آذربایجان غربی با کشورهای همسایه یک خلا مرزی وجود ندارد، گفت: امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی حاکم است.

به گزارش عصرآذربايجان، سرهنگ علي عليپور در يک نشست خبري که به مناسبت گراميداشت هفته ناجا در محل ستاد فرماندهي هنگ مرزي اروميه برگزار شد، با اشاره به اهميت دفاع و پاسداري از مرزهاي کشور، اظهار داشت: در سايه توجه به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي و تلاش نيروهاي مرزباني، امنيت کامل در مرزهاي آذربايجان غربي برقرار است.

وي با تاکيد بر ضرورت زنده نگه داشتن ياد شهدا، ادامه داد: اگر امروز در مرزها امنيت کامل برقرار است، اين امنيت را مديون خون شهدا هستيم چرا که براي صيانت از خاک و ناموس مردم از جان خود گذشتند.

عليپور يادآور شد: هنگ مرزي اروميه در قسمت شمالي آذربايجان غربي قرار گرفته است که از دو بخش مهم سوماي برادوست و سيلوانا تشکيل شده است.

فرمانده هنگ مرزي اروميه با اشاره به طول مرزهاي آذربايجان غربي با کشورهاي همسايه، اعلام کرد: طول اين مرزها 160 کيلومتر است و از اين مرزها حتي يک شرور نيز جرأت وارد شدن به کشور را ندارد.

وي افزود: طي فصل عمليات در مرزها با ايجاد پاسگاه‌ها، برجک‌ها، ايجاد سيم‌خاردار و آموزش نيروها از لحاظ عملي و علمي و نصب دوربين‌هاي اوبتيکي و الکترونيکي و کانال کشي‌هايي که انجام شده است، از مرزها حفاظت مي‌شود و اقدامات عملياتي پيشگيرانه صورت مي گيرد.

عليپور با اشاره به سختي‌هايي که نيروهاي مرزباني در حفاظت از مرزها تحمل مي‌کنند، تصريح کرد: در فصل زمستان که مسيرهاي برجک‌ها و پاسگاه‌ها پوشيده از برف مي‌شود نيروها گاهي تا 6 ماه در آنجا مي‌مانند که براساس نيازمندي نيروها شارژ زمستاني صورت مي گيرد.

فرمانده هنگ مرزي اروميه در رابطه با فعاليت‌هايي که در طول يک سال اخير انجام شده است، اعلام کرد: در اين مدت بيش از 300 کيلوگرم مواد مخدر، البسه به ارزش 800 ميليون تومان و دارو به ارزش 2 ميليارد تومان از قاچاقچيان کشف و ضبط شد.

وي افزود: طي يکسال اخير يک هزار و 730 نفر متجاوز مرزي دستگير شد و در اين راستا 10 قاچاقچي انسان، 66 نفر قاچاقچي کالا، 15 نفر قاچاقچي مواد مخدر، 11 قاچاقچي سيگار و 16 نفر قاچاقچي البسه دستگير شده‌اند و 28 دستگاه خودرو نيز توقيف شده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی حاکم است

فرمانده هنگ مرزی ارومیه:
خروج

فرمانده هنگ مرزی ارومیه با بیان اینکه در مرزهای آذربایجان غربی با کشورهای همسایه یک خلا مرزی وجود ندارد، گفت: امنیت کامل در مرزهای آذربایجان غربی حاکم است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها