عصر آذربایجان

گزارش خبر

رشد 36 درصدی صادرات در زنجان

استاندار زنجان اعلام کرد

1396/08/02

استاندار زنجان با اشاره به رشد صادرات استان، گفت: صادرات در زنجان طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 36 درصد رشد داشته است.

به گزارش عصرآذربايجان، اسدالله درويش اميري در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي، به نقش تاثيرگذار رسانه ها در جذب سرمايه گذار اشاره کرد و اظهار داشت: نبايد با قضاوت هاي نادرست، فضاي استان را به گونه اي نشان داد که سرمايه گذاران براي حضور در زنجان، احساس امنيت نداشته باشند.

وي به تاثيرات مثبت ورود سرمايه گذاران در استان اشاره کرد و متذکر شد: ورود يک سرمايه گذار به زنجان نه تنها در توسعه و پيشرفت استان موثر است، بلکه در ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي هم موثر خواهد بود.

وي ادامه داد: استان زنجان ظرفيت ها و زير ساختهاي لازم براي جذب سرمايه گذار را دارد و در اين راستا بايد از ظرفيت بخش خصوصي بهره گيري شود.

وي با بيان اينکه طي سال گذشته 266 ميليارد تومان بدهي مالياتي را تقسيط کرديم که اين ميزان همانند ارائه يک وام  بلاعوض است و 35 ميليارد تومان بخشودگي داشتيم، افزود: اين اقدامات در راستاي حمايت از سرمايه گذار بوده است و ما بخشودگي در ساير بخشها را داشتيم و همه ما براي بخش خصوصي کار مي کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه سرمايه گذار با سرمايه اي که دارد در استان فضاي کسب و کار را ايجاد کرده و اشتغال و اقتصاد را را تقويت مي کند، تصريح کرد: در اين ميان رسانه ها نبايد بدون منابع موسق گزارشي را منعکس کنند که نادرست باشد و اين اصلا خوب نيست و سرمايه گذاران را فراري مي دهد.

وي با اشاره به به حجم بالاي بخشودگي‌ جرايم در حوزه تامين‌ اجتماعي و بانک‌ها، اعلام کرد: طي شش ماهه نخست سال جاري، 780 فقره تسهيلات به ارزش 325 ميليارد تومان به طور مستقيم و بدون ثبت در سامانه بهين‌ياب و از محل اعتبارات شبکه بانکي استان به واحدهاي توليدي پرداخت شده است.

وي افزود: اين رقم، نشان دهنده عملکرد مطلوب و همراهي شبکه بانکي با واحدهاي توليدي است، اما با توجه به اقدامات گسترده اي که در سال گذشته در استان صورت گرفت، انتظار مي رود در ارائه تسهيلات بانکي به واحدهاي توليدي در سالجاري، تسريع لازم انجام شود.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

رشد 36 درصدی صادرات در زنجان

استاندار زنجان اعلام کرد
خروج

استاندار زنجان با اشاره به رشد صادرات استان، گفت: صادرات در زنجان طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 36 درصد رشد داشته است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها