عصر آذربایجان

گزارش خبر

ايران سراسرعزا در سوگ شهداي خدمت

عصر آذربايجان گزارش مي دهد//

1403/03/06

گروه گزارش: حادثه فقدان شهادت‌گونه ابراهيم رييسي رييس‌جمهور، اميرعبداللهيان وزير امور خارجه، سيد محمدعلي آل‌هاشم امام جمعه تبريز، مالك رحمتي استاندار آذربايجان شرقي و تيم حفاظت و پرواز، تلخ و تاسفبار بوده و هست. جمعي از شخصيت‌هاي ممتاز و مديران ارشد نظام در حادثه‌اي در حين خدمت از ميان ما رفتند و نام‌شان باقي ماند. خدمتگزار و با صفا و بي‌ادعا.


به گزارش عصر آذربايجان،ايران در پي شهادت آيت الله رئيسي، سيد شهيدان خدمت و همراهان غرق در سوگواري است و مراسم عزاداري مردمي در سراسر کشور برگزار مي شود.
 آذربايجان‌غربي قدرشناس خدمت
 آحاد مردم آذربايجان غربي در شهرستان هاي مختلف و حتي شهرهاي دور و نزديک به ويژه اروميه، مرکز استان امروز همزمان باجاي جاي ايران اسلامي به خيابان‌ها آمده و براي قدرداني از شهيد جمهور تجمع عزاداري برپا کردند.
ميادين اصلي شهرهاي آذربايجان غربي در يادبود شهيد جمهور و همراهان خدومش، مملو از عاشقاني بود که آمده بودند تا خدمت بي منت خادمان خود را ارج نهند و قدرشناسي خود را بار ديگر نشان دهند.
در اروميه نيز پير و جوان، کارمند و بازاري، دانشجو و دانش آموز، مسلمان و مسيحي، ترک و کرد، زن و مرد و از همه آحاد مردم با تجمع در خيابان شهيد سردار قاسم سليماني عزاداري کرده و آييني در بزرگداشت شهيد جمهور، شهيد سيد ابراهيم رييسي دومين رييس جمهور شهيد ايران برپا کردند.حس و حال اين مراسم مملو از غم و اندوهي بود که گويي هنوز از شوک اين حادثه بيرون نيامده و باوري بر شهيد شدن رييس جمهورشان ندارند.
هرکسي با ديدن دوست و آشنا به همديگر سرسلامتي مي‌دهند و با دست دادن به همديگر عرض تسليت دارند که اين برگرفته از فرهنگ عزاداري براي افراد نزديک است.
نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس شوراي اسلامي نيز در آيين بزرگداشت شهيد جمهور با بيان اينکه پيگيري يکي از مولفه‌هاي خدمت است، افزود: مسوولان بايد پناه و ملجا مردم باشند و در نظام اسلامي نيز مديران بايد اين مسير را ادامه دهند و چراغ راه شهيد جمهور را روشن نگه دارند.آيت الله عسکر ديرباز ادامه داد: دشمن خيال مي‌کرد با شهادت رييس جمهور شايد مردم عکس‌العمل خاصي نشان ندهند اما مردم به ميدان آمدند و مراسم تشييع‌ باشکوهي را در سراسر کشور از جمله تهران، قم، مشهد، زنجان، آذربايجان‌شرقي و آذربايجان‌غربي و ديگراستان‌ها و شهرها برپا کردند.
سنگ تمام آذربايجان در تشييع "عزيزان ايران"
ديار آذربايجان دوباره ديار حماسه شد؛ درياي خروشان حضور مردم تبريز و جاي جاي کشور اسلاميان با چشمان گريان تصويري از وفاداري و قدراني از شهداي خدمت را برجاي گذاشت که در تاريخ ثبت و در خاطره‌ها براي هميشگي به يادماندني شد.
در تشييع شهداي خدمت همه آمدند تا نشان دهند که بين آنهايي که به فکر مردم هستند و براي خدمت به آنها آستين بالا زده‌اند با آنهايي که از مردم دور شده و فاصله گرفته‌اند فرق بسيار قائلند و عشق و علاقه‌شان به خادمان ملت، ابدي و هميشگي است.
مردم تبريز تاکيد کردند که ازدحامي که ما با حضور مردم در تشييع جنازه شهداي خدمت مي‌بينيم نشان از مردمي‌بودن اين بزرگواران دارد.
مردم آذربايجان با حضور باشکوه و ثبت حماسه‌اي بي‌نظير در تشييع شهداي خدمت، بار ديگر ثابت کردند همچنان در صحنه هستند. مردم آذربايجان شرقي و تبريز از ميدان شهداي اين شهر با پيکر خادمان ملت، حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي و همراهان وي، وداع کردند.
مراسم تشييع شهداي خدمت با حضور باشکوه مردم آذربايجان از ساعت 8 صبح به صورت غيررسمي و از ساعت 9:30 به صورت رسمي در ميدان شهدا آغاز شد و از همان ساعات اوليه بر حجم و حضور مردم افزوده مي‌شد به گونه‌اي که ‌ساعت 10 ميدان شهدا مملو از جمعيت شد و جايي براي حضور مردم نبود.مردم آذربايجان با حضور باشکوه خود د‌ر تشييع شهداي خدمت حما‌سه‌اي‌ ديگر آفريدند و ثابت کردند همچنان به عنوان اولين‌ها در صحنه هستند و قدردان خدمتگزاران واقعي خود هستند.
در مراسم تشييع پيکر شهداي خدمت با حضور جمع کثيري از مردم و شخصيت‌هاي کشوري و لشکري در تبريز برگزاري شد، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجواد علي‌اکبري، رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور و احمد وحيدي، وزير کشور سخنراني کردند‌ و مردم با مرثيه‌خواني حاج مهدي رسولي، مداح اهل بيت(ع) در سوگ شهداي خدمت عزاداري کردند.
پيکر مطهر نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه شهيد تبريز در ميان سيلي از جمعيت شهرهاي شمالغرب کشور از محل ميدان شهدا تا ميدان ساعت تبريز تشييع و خاکسپاري شد. شهادت دو اعتبار تبريز، اتحاد و همدلي ميان مردم را به نمايش گذاشته و ازدحام شديد هم سبب نشده است تا کسي تندي کند و همه خواهرانه و برادرانه پشت هم ايستاده‌اند و راه را به سختي براي ريش‌سفيدان، خانواده‌هاي شهدا و جانبازان باز مي‌کنند. شايد اين رويداد، پس از رحلت بنيانگذار کبير انقلاب و دو تن از ائمه جمعه در تبريز، سومين تشييع پرشکوه تاريخ معاصر اين شهر باشد.
شهر مراغه اين روزها يکي از شهرهاي غمگين کشور است، حال و هواي مردمان اين شهر بعداز شنيدن خبر شهادت خادمين ملت خاص و عجيب است مردم مراغه براي شهيد مالک رحمتي استاندار محبوب آذربايجان شرقي سنگ تمام گذاشتند..روز جمعه شهيد مالک رحمتي در زادگاهش مراغه به خاک سپرده مي‌شود.
عزاداري با شکوه اردبيلي‌ها در سوگ شهداي خدمت
تجمع بزرگ اردبيلي‌ها در گراميداشت ياد و خاطره رئيس‌جمهور شهيد و همراهانش در حالي در عالي‌قاپو برگزار شد که عزاداران در زير بارش باران بهاري عشق خالصانه خود را به خادم خدمتگزار مهربان و مجاهد به نمايش گذاشتند. تجمع بزرگ اردبيلي‌ها در گراميداشت ياد و خاطره رئيس جمهور شهيد و همراهانش در حالي در عالي‌قاپو برگزار شد که عزاداران در زير بارش باران بهاري عشق خالصانه خود را به خادم خدمتگزار مهربان و مجاهد به نمايش گذاشتند.اقشار مختلف مردم در اين مراسم در حالي که ترنم باران بر سر و صورت آنها روان بود جلوه‌هاي زيبايي از عشق و دلدادگي خود را به خدمتگزار خدوم خادم‌الرضا رئيس جمهور شهيد و همراهانش نشان داده و ثابت کردند که راه خدمت بي‌منت، راه با صفايي است که در دل‌ها ماندگار مي‌ماند.
در اين مراسم که همراه با شعرخواني شعرا و مداحي مادحين اهل بيت در وصف شهيد رئيس جمهور همراه بود، حال و هواي خاص و معنوي بر مراسم حاکم شده بود و گروه‌هاي مختلف عزاداري سعي مي‌کردند تا اوج حزن و اندوه خود را در فقدان خدمتگزاري صديق، باوفا و ولايتمدار نشان دهند.
در اين بين برافراشته شدن پرچم‌هاي عزاي حسيني و همچنين عکس‌هايي که برخي از شرکت‌کنندگان در دست گرفته بودند نشان از قرب و نيت خالصانه شرکت‌کنندگان در اداي احترام و تکريم به رئيس جمهور فقيدشان بود که در سانحه هوايي چند روز پيش به درجه شهادت رسيد تا در تاريخ و صفحات ماندگار اين کشور جاودانه و ابدي بماند.
پيراهن سياه بر تن مردم زنجان در سوگ سيد محرومان
 درحالي مردم استان زنجان در غم و اندوه از دست دادن سيد محرومان و همراهانش پيراهن سياه بر تن کرده و به سوگواري نشسته‌اند که در سراسر ايران اسلامي پرچم عزا برافراشته شد و پيکرهاي مطهر اين خدمتگزاران مخلص نظام با باران بي وقفه اشکهاي مردم به سوي خانه ابدي رهسپار شد.
در حالي برگي از دفتر تاريخ انقلاب اسلامي ورق خورد که ملت ايران نه تنها شهادت رييس دولت سيزدهم بلکه از دست رفتن پدري مهربان با نشان افتخار خدمت از حرم امام رضا(ع) را ناباورانه به نظاره نشسته اند.اينک رداي مقدس شهادت درحالي بر قامت خستگي ناپذير سيد محرومان نشست که عمري به مردم خدمت کرد و براي مردم نيز از جان مايه گذاشت.
حجت الاسلام علي خاتمي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر زنجان و محسن افشارچي استاندار زنجان تاکيد کردند: آيت الله ابراهيم رييسي، رئيس جمهور پرتلاش و خستگي ناپذير ملت ايران بود که اين خادم ملت ايران، خادم الرضا(ع) در سالروز ميلاد مسعود حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) حين خدمت و ‏انجام وظيفه براي مردم ايران به شهادت رسيد.ايشان با بيان اينکه به راستي شهادت هنر مردان خداست و بندگان مخلص و الهي، هميشه و در همه حال در آرزوي شهادت هستند، افزودند: آيت الله رئيسي بر سر عهد خود ايستاد و جان خود را فداي ملت کرد، رييس جمهوري که به ساده‌زيستي،‌ مواضع انقلابي، روحيه جهادي و ولايي معروف بود و رهبر معظم انقلاب نيز از حضور ايشان در بين مردم و مواجهه مستقيم و صميمي و متواضعانه با آنها تمجيد کرده بودند.
حضور ميليوني مردم در آيين تشييع پيکر مطهر شهدا نشان داد مي‌توان مسئول بود؛ اما غريبه با صندلي و از جنس مردم بود. شما را با حسرت و داغي بي‌پايان به صاحب دهه کرامت و حسين بي‌سر و عباس بي‌دست مي‌سپاريم.آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي خادم‌الرضا (ع) و هشتمين رئيس‌جمهوري اسلامي ايران که عصر يکشنبه 30 ارديبهشت 1403 در مسير بازگشت از مراسم افتتاح سد قيز قلعه‌سي به سمت شهر تبريز، در منطقه ورزقان استان آذربايجان شرقي دچار سانحه هوايي شده بود، به همراه تمامي همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علي ابن موسي الرضا (ع) به مقام رفيع شهادت نائل شد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه تبريز، حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه، مالک رحمتي استاندار آذربايجان شرقي، سردار سيدمهدي موسوي فرمانده يگان حفاظت رئيس‌جمهور و تعدادي از محافظين و خدمه بالگرد از سرنشينان بالگرد حامل رئيس‌جمهور بودند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها