عصر آذربایجان

گزارش خبر

گرمي

گرمي

1394/10/13

گروه سيري در استان ها:منطقه »گرمي«از كهن ترين مناطق دشت مغان است و آثار تاريخي به دست آمده از آن نشان گر قدمت بالاي اين شهرستان است.

گروه سيري در استان ها:منطقه »گرمي«از كهن ترين مناطق دشت مغان است و آثار تاريخي به دست آمده از آن نشان گر قدمت بالاي اين شهرستان است. گرمي يکي از شهرستان هاي مجاور دشت مغان است که از لحاظ شرايط طبيعي يک منطقه كشاورزي و دام پروري است. در سرشماري سال 1375 شهرستان گرمي 064/104 نفر جمعيت داشت. مردم اين شهرستان به زبان تركي صحبت مي كنند و مسلمان و شيعه مذهب هستند
*تاريخچه و وجه تسميه
ناميدن شهر بخاطر قبيله چم که از يمن به اين خطه کوچيده‌اند ودر بين اهالي شهر به حسنلو مشهور هستند ريشه در تعصبات قومي داشته وخالي از واقعيت مي‌باشد چراکه اين قبيله 50الي100سال است که به اين شهر کوچ کرده‌اند وپيران آن خودرا متعلق به سرزمين يمن وبعضي هايشان متعلق به اطراف بصره مي‌دانستند.
*جاذبه‌هاي گردشگري
قالغانلو طبيعت درياچه قالغانلو در روستاي خان‌کندي،خان‌کندي طبيعت روستاي خان‌کندي در مرز جمهوري آذربايجان
گرمي آب وهوايي مطبوع و خنک در تابستان و زمستانهايي سرد دارد. وجود کوه‌هاي سر سبز، چشمه ساران متعدد، روستاي چلک، روستاي قره يتاق، درياجه سد گيلارلو، منطقه جنگلي ايني و آلاي له (آليله)، رودخانه‌هاي دره رود، آزادلو، بالهارود، جيين چايي، روستاهاي تنگ، تولون، خان‌کندي، قوزلو (مغان)، داش ديبي، بيک باغي، افجه، موران، آوسوران (مکاتبات دولتي افسوران)، سالالا (سلاله)،الگو:اله دره و ساير روستاهاي منطقه قره آغاج از جاذبه‌هاي ديدني آن مي‌باشد. از محلات قديمي اين شهر مي‌توان محله موجره، قالاباشي، يوخاري باش (صاحب الزمان) چشمه باشي را نام برد.درياچه سد گيلارلو ازديگرنقاط گردشگري مي‌باشد. از ديگر جاذبه‌هاي گردشگري مي‌توان شکار گاه‌هاي متنوعي را نام برد که شکار انواع کپک (گوزل کهليک، چيل و اوور کهليک) و انواع پرندگان آبزي (انواع اردک و غاز) را نام برد. همچنين پرندگان شکاري نادري در شهرستان زندگي مي‌کند که حياط وحش جالبي را تشکيل داده‌اند. شکار چهار پايان به دليل بي‌رويه بودن در معرض انقراض قرار گرفته است همچنين در کوه‌هاي خروزلو چندين بار گربه وحشي ديده شده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گرمي

گرمي
خروج

گروه سيري در استان ها:منطقه »گرمي«از كهن ترين مناطق دشت مغان است و آثار تاريخي به دست آمده از آن نشان گر قدمت بالاي اين شهرستان است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها