عصر آذربایجان

گزارش خبر

جوان‌ها را محدود به عرصه انتخابات نکنیم

جوان‌ها را محدود به عرصه انتخابات نکنیم

1396/12/08

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت گفت: جوان‌ها را محدود به عرصه انتخابات نکنیم، عده‌ای حاضر نیستند برای حضور جوانان خوش‌فکر کنار بکشند و اگر علاقه به خدمت دارند به عنوان یک مشاور ادامه فعالیت داشته باشند.

فريدون احمدي در نشست خبري اظهار کرد: به نظر مي‌رسد حتي اگر جدي هم نباشد ولي يک حرکت به سمت ناکارآمدي را داريم و اين امر مختص دولت نيست که فقط دولت را مقصر بدانيم. امروز شايد انباشت مطالبات چهل ساله را داريم که اين امر و وجود فضاي مجازي باعث شده تا مردم خيلي شفاف جواب مي‌‌خواهند و خواسته‌هاي خود را مطرح مي‌کنند. 

وي با اشاره به اينکه به لحاظ اقتصادي بيش از ?? درصد بودجه کشور صرف هزينه‌هاي جاري مي‌شود، افزود: بودجه براي برنامه نوشته مي‌شود و در حالي که همه آن برنامه بخش عمده‌اش ادامه وضع موجود خواهد شد، يعني پرداخت حقوق کارمندان دستگاه‌هاي اجرايي و اين اتفاق خوبي در حوزه اقتصاد نيست. 

احمدي با بيان اينکه اندازه قوه مجريه بسيار بزرگ است، تصريح کرد: حتي تا ?? برابر اندازه دستگاه‌هاي اجرايي در کل دنيا تعداد کارکنان و ساختمان‌هاي اداري در اين حوزه را داريم و همين مسئله سبب بالا رفتن بروکراسي و ايجاد زمينه فساد اداري شده است. 

نماينده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با تاکيد بر اينکه حجم بزرگي در بدنه اجرايي ايجاد کرديم که بودجه ما را مي‌بلعد و همين هم سبب ايجاد پديده نامطلوب فساد اداري شده است، خاطرنشان کرد: بزرگ بودن قوه مجريه در پديده کسب و کار تاثير ايجاد کرده و در سال‌هاي اخير شاهد تزلزل چهار پله‌اي فضاي کسب و کار بوديم، زيرا نتوانستيم سرمايه‌گذار جديد در فضاي کسب و کار ايجاد کنيم و همه توان به سمت سرمايه‌گذاري در بخش اداري سوق پيدا کرده است. 

وي با بيان اينکه يکي از عواملي اصلي متورم بودن در بخش اجرايي دستگاه‌هاي دولتي تدبير ما در حوزه اقتصاد را ناکارآمد کرده است، گفت: دغدغه اصلي کشور همچنان اقتصاد است، در حالي که اشتغال از دل توليد بيرون مي‌آيد و اين در حالي است که قوانين، قوا، حرکت‌ها و تصميمات و همه شرايط کشور ضدتوليد هستند و توليد مورد حمايت قرار نمي‌گيرد و گاهي اوقات با تصميمات مقطعي براي رونق توليد حتي اوضاع را بدتر مي‌کنيم و دليل آن نيز اين است که قواي کشور براي رسيده به هدف اصلي که هدف چشم‌انداز است برنامه منسجم و مغز برنامه‌ريز ندارد. 

نماينده مردم زنجان و طارم در خانه ملت با انتقاد از تغييرات مديريتي و حتي تلفيق و تفکيک در سازمان‌ها، تصريح کرد: در کشور راهبرد مشخصي که ما را به هدف برساند، نداريم به عنوان نمونه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مغز متفکر اشتغال است، در حالي که طي شش سال گذشته سه بار با تفکيک و ادغام تغيير کرده است. 

وي با بيان اينکه به نظر مي‌رسد در مجلس گرفتار پوپوليسم هستيم، تاکيد کرد: اگر ميکروفون پخش زنده مجلس را خاموش کنيم ?? درصد بهره‌وري مجلس بالا مي‌رود زيرا برخي به هواي راي دوره بعد گرفتار پوپوليسم شده‌اند در حالي که اگر مي‌خواهيم مجلس بر پايه علم اداره شود بايد مجلس قوانين مبتني بر علم و دانش تصويب کند. 

احمدي در ادامه و با تاکيد بر اينکه امروز دو هزار مدير اول کشور در دستگاه‌هاي مختلف اگر جرات دارند رزومه کاري خود را بدون تعارف منتشر کنند، تصريح کرد: بسياري از مديران يا مدارک تقلبي دارند و يا مدارکي که دارند غيرمرتبط با مشاغل‌شان است و اين مملکت را بيچاره کرده است.

وي گفت: در کشور محدوديت منابع نداريم فقط از فروش نفت مبالغ هنگفت به دست مي‌آوريم بدون اينکه براي آن زحمت بکشيم شايد چون منابع خيلي راحت به دستمان مي‌رسد اينها را نفله مي‌کنيم. عده‌اي مي‌گويند صندوق‌هاي بازنشستگي ورشکست شده است، بايد گفت چون انتصاب‌هاي شما در اين بنگاه‌ها بر اساس شايستگي نيست. 

اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه يک نفر از اول انقلاب تاکنون به خاطر سوء‌مديريت محاکمه نشده و همه مدال گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: سيستم مديريتي کشور هميشه تشويق کرده ولي معلوم نيست چه کسي ما را به اين وضع رسانده‌ است. 

احمدي تاکيد کرد: گرفتاري کشور از آدم‌هايي است که کاربلد نيستند اما به هر قيمتي شده کار را مي‌پذيرند و بزرگترين تحريم همين است، چون اينها شرايط تحريم و شرايط عادي را نمي‌توانند مديريت کنند و کوچک‌ترين فشار دشمن تبديل به ناکارآمدي مي‌شود. 

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه 600 هزار ميليارد تومان پروژه نيمه‌تمام داريم و با اين روند قطره‌چکاني، بسياري از پروژه‌ها به عمر ما کفاف نمي‌کند، از هزينه‌کرد ماليات انتقاد کرد و گفت: ماليات بايد در زمينه‌هاي مختلف از جمله احداث کارخانه، صنعت و اصلاح کشاورزي و عمليات‌هاي عمراني هزينه شود، در حالي که در حال حاضر اين ماليات براي حقوق کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي هزينه مي‌شود و همان دستگاه‌هاي اجرايي سبب عقب افتادگي رتبه کسب و کار مي مي‌شود و اگر همه اينها را کنار هم بگذاريم مي‌بينيم شرايط کشور خاص است. 

احمدي تاکيد کرد: نمي‌گويم مسير غلط است، همه حرف‌مان اين است که به اصلاحات اساسي در کشور نياز داريم. امروز ديگر مسئله اقتصادي نيست در همه حوزه‌ها نياز به اصلاح داريم. مسير و رويکردها را در جاهايي تغيير دهيم چون اين مسير که در حال حاضر مي‌رويم پرت و هدررفت زيادي دارد و اين نشان مي‌دهد در مورد اين سيستم‌ها بايد تجديدنظر کنيم. 

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه مسير نظام بن‌بست نيست و فوق‌العاده باز است، خاطرنشان کرد: ذهن مديران کندذهن بن‌بست است چون ذهن‌هاي ضعيف را سرکار گذاشتيم حتي مردم براي انتخابات نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي بايد دقيق و هوشيار باشند. 

احمدي با تاکيد بر اينکه نماينده مجيزگو نيست، تصريح کرد: کار مجلس فرياد کشيدن است و هر جا لازم است عالمانه وارد شود و راه‌حل ارائه کند و هر دوي اينها بايد همراه هم باشد، فردي که فرياد مي‌کشد بايد عالم بوده و بتواند راه‌حل عالمانه و منطقي هم ارائه دهد. 

وي بر لزوم حضور جوانان در عرصه‌هاي مختلف کشور اشاره کرد و گفت: جوان‌ها را محدود به عرصه انتخابات نکنيم. عده‌اي حاضر نيستند براي حضور جوانان خوش‌فکر کنار بکشند و اگر علاقه به خدمت دارند به عنوان يک مشاور ادامه فعاليت داشته باشند. 

احمدي تاکيد کرد: يکي از بزرگ‌تربن بدبختي‌هاي ما، آدم‌هاي بازنشسته‌اي هستند که سر کار بازگشتند و از هر چيزي براي اين نظام بدتر است. اگر اين‌ها انگيزه خدمت دارند مشاوره بدهند بخش اعظم همين حقوق‌هاي نجومي متعلق به افراد بازنشسته است، زيرا فرد بازنشسته از هيچ سيستم نظارتي واهمه ندارد. 

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: ولي با همه اينها اعتقاد داريم کشور را مي‌شود ساخت و جمهوري اسلامي جاي رشد و اعتلا دارد و همه ساز و کارها آماده است اما مشکل در مديريت است و به دشمن هم ربط چنداني ندارد اگر کار دست مدير کاربلد نباشد حربه دشمن بيشتر اثر مي‌کند. 

به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايسنا، احمدي تاکيد کرد: اگر اتفاق مثبتي در کشور بخواهد رخ دهد بايد از مجلس شروع شود. مجلس در جاهايي از مسير خود منحرف است. مثلا نماينده‌اي که آدم بکارد و به دنبال انتصابات باشد، نماينده نيست. 

وي با انتقاد از تجميع همه اختيارات در پايتخت، گفت: چه کسي گفته ما اينهمه اختيارات را در تهران مستقر کنيم و براي يک امضا بايد به وزارتخانه برويم و امضاهاي طلايي در وزارت‌خانه است و همه فسادها سر امضاي طلايي درست مي‌شود و منشا برخي از همين امضاهاي طلايي در مجلس است. چرا در مواردي اختيارات را به حوزه‌هاي استاني ندهيم. 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

جوان‌ها را محدود به عرصه انتخابات نکنیم

جوان‌ها را محدود به عرصه انتخابات نکنیم
خروج

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت گفت: جوان‌ها را محدود به عرصه انتخابات نکنیم، عده‌ای حاضر نیستند برای حضور جوانان خوش‌فکر کنار بکشند و اگر علاقه به خدمت دارند به عنوان یک مشاور ادامه فعالیت داشته باشند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها