عصر آذربایجان

گزارش خبر

هويت بخشي با توسعه فضاي فرهنگي واجتماعي کتابخانه

هويت بخشي با توسعه فضاي فرهنگي واجتماعي کتابخانه

1403/04/10

گروه فرهنگي:دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور گفت: توسعه فضاي فرهنگي و اجتماعي کتابخانه فرصت خوبي براي توسعه و هويت بخشي و اثر گذاري است.


به گزارش عصر آذربايجان، مهدي رمضاني در حاشيه افتتاح اولين کلينيک تخصصي خواندن استان زنجان در جمع خبرنگاران، با بيان اينکه استان زنجان در زمينه توسعه فضاي کتابخانه اي روند خوبي را طي مي کند، گفت: در حال حاضر شاهد فعاليت هاي خوبي در زمينه ساخت و تکميل فضاهاي کتابخانه اي در استان هستيم.وي با بيان اينکه توسعه فضاي فرهنگي و اجتماعي کتابخانه فرصت خوبي براي توسعه و هويت بخشي و اثر گذاري است، افزود: با هم افزايي و کنار هم بودن مي‌توانيم مسائل را در حوزه اجرا پيش برديم.
دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور با بيان اينکه آنچه که در کتابخانه ها روي داده است و رويکرد جديد کتابخانه‌ها در کل کشور در خدمت مردم است، گفت: کتابخانه‌ها در خدمت مردم هستند، توسعه فضاي فرهنگي و اجتماعي کتابخانه فرصت خوبي براي توسعه و هويت بخشي و اثر گذاري است.
رمضاني با بيان اينکه بسيار خرسنديم که در روز عيد غدير در استمرار خدمات دولت مردمي شاهد افتتاح کتابخانه در زنجان هستيم، افزود: خاطرات قديمي را براي آدم‌ها تداعي مرده و موجب شکل گيري پيوند عاطفي و انتقال فرهنگ ها مي‌شود.
قديمي‌ترين کتابخانه عمومي زنجان پس از بازطراحي بازگشايي شد
 کتابخانه سهروردي زنجان به عنوان نخستين و قديمي‌ترين کتابخانه عمومي استان با قدمتي 46 ساله، پس از 2 سال بازطراحي و بازسازي، همزمان با عيد غديرخم بازگشايي شد.
کتابخانه سهروردي زنجان به عنوان نخستين و قديمي‌ترين کتابخانه عمومي استان با قدمتي 46 ساله، پس از 2 سال بازطراحي و بازسازي، همزمان با عيد سعيد غدير با حضور محسن افشارچي استاندار زنجان و مهدي رمضاني دبير کل نهاد کتابخانه‌هاي کشور بازگشايي شد.
استاندار زنجان در حاشيه بازگشايي کتابخانه سهروردي زنجان با بيان اينکه بازسازي و تعمير کتابخانه‌هاي عمومي در استان زنجان از شهريورماه سال گذشته آغاز شده است، گفت: کتابخانه سهروردي حس خاصي براي زنجان دارد و اتفاقات فرهنگي مختلفي در اين کتابخانه رخ داده است.محسن افشارچي با بيان اينکه کتابخانه عمومي سهروردي، سابقه کتابخواني و کتابداري زنجان است، افزود: براي کتابخانه و کتابخواني ارزش زيادي قائل هستيم و کتابخانه را يک مرکز فرهنگي ويژه در نظر مي‌گيريم.
وي با بيان اينکه بازسازي کتابخانه سهروردي زنجان لازم و ضروري بود، ادامه داد: کتابخانه سهروردي نقش مهمي در توسعه فرهنگي استان و شهر زنجان دارد.استاندار زنجان با بيان اينکه با همراهي خوبي که نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور داشتند طي دو سال گذشته چهار باب کتابخانه در استان زنجان افتتاح شد، ادامه داد: همچنين طي مدت ياد شده سه باب کتابخانه سيار در استان راه‌اندازي و حدود 40 کتابخانه در مناطق مختلف استان بازسازي شد.
افشارچي با اشاره به بازسازي کتابخانه سهروردي زنجان، افزود: کتابخانه سهروردي يک حس خاصي براي همه زنجاني‌ها دارد و اين کتابخانه نخستين کتابخانه عمومي شهر زنجان است و از زمان تأسيس آن تاکنون اتفاقات فرهنگي مختلفي در آن افتاده به طوري که مي‌توان اذعان داشت که سابقه کتابخواني زنجاني‌ها از اين کتابخانه آغاز شده است.
استاندار زنجان گفت: اتفاقات خوبي به لحاظ نرم افزاري در داخل کتابخانه سهروردي انجام شده است و درصدد هستيم برنامه‌هاي فرهنگي ويژه‌تري در اين کتابخانه انجام دهيم.
کتابخواني نقش مهم و تاثيرگذار در مقابله با عدم تمرکز دارد
استاندار زنجان گفت: فرهنگ کتابخواني نقش مهم و تاثيرگذار در مقابله با عدم تمرکز و سطحي نگري دارد.محسن افشارچي در آيين افتتاح کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌اله رئيسي شهرستان طارم، ضمن تبريک عيد سعيد غدير و گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي امنيت، اظهار کرد: کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌اله رئيسي شهرستان طارم چهارمين کتابخانه‌اي است که در دو سال گذشته افتتاح شده است.
در کنار افتتاح کتابخانه‌هاي جديد چندين کتابخانه نيز به روز شده و تغييزاتي در کارکرد کتابخانه‌ها ايجاد کرده‌ايم.
وي با بيان اينکه کتابخانه به يک مجموعه کارا تبديل شده و استقبال خوبي از برنامه‌ها مي‌شود، افزود: نسل ما به سمت يک نسل کم‌عمق و غير متمرکز حرکت مي‌کند و شاهد عدم تمرکز هستيم. انسان در فضاي مجازي از يک پست به سمت پستي ديگر مي‌رود و در چند سال آينده مشکلاتي خواهيم داشت.استاندار زنجان تصريح کرد: تمرکز امر بسيار مهمي است و انسان درحال حاضر از حالت تمرکز خود خارج مي‌شود. آنچيزي که مي‌تواند با عدم تمرکز مقابله کند کتاب است.
 با ترويج کتاب و کتابخواني مي‌توانيم با سطحي بودن و عدم تمرکز مقابله کنيم.افشارچي با بيان اينکه جامعه هدف کتابخانه به اينگونه است که هر کسي در اين جامعه هدف مي‌گنجد و هرکسي مي‌تواند از برنامه‌هاي آن استفاده کند، ادامه داد: در برنامه‌هاي فرهنگي کتابخانه نقطه ويژه‌اي دارد.
افتتاح سه پروژه مهم کتابخانه‌اي همزمان با عيد غدير در استان زنجان
مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان گفت: کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌اله رييسي شهر آب‌بر به عنوان مجهزترين و به روزترين کتابخانه شهرستان طارم در عيد سعيد غدير افتتاح شد.
محمد رضاخاني در آيين افتتاح کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌اله رئيسي شهرستان طارم گفت: اين کتابخانه در زميني به مساحت هزار و 324 متر و زيربناي 915 متر مربع در دو طبقه ساخته شده و با رويکردي نوين داراي بخش هاي مختلفي چون مخزن، سالن مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک، اتاق مطالعه گروهي و نشريات است.
مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي استان زنجان در آيين افتتاح اين کتابخانه، گفت: کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌الله رئيسي شهر آب‌بر اولين ساختمان مستقل کتابخانه در مرکز شهرستان طارم است که در طراحي آن ويژگي‌هاي کتابخانه‌هاي مدرن رعايت شد.
رضاخاني افزود: اين کتابخانه از لحاظ طراحي و معماري يکي از بهترين و زيباترين کتابخانه‌هاي استان زنجان و کشور است که از لحاظ موقعيت جغرافيايي نيز در موقعيت خوبي از شهر آب‌بر قرار گرفته و مردم اين شهر دسترسي آساني به آن دارند.
وي با بيان اينکه تلاش کرديم کتابخانه‌هاي عمومي آماده افتتاح را هرچه زودتر افتتاح کنيم تا مردم در تابستان و فصل اوقات فراغت بتوانند از خدمات کتابخانه‌اي استفاده کنند، ادامه داد: کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌الله رئيسي داراي 2 سالن مطالعه مجزا و بخش کودک طراحي شده و مخزني با ظرفيت 40 هزار نسخه کتاب دارد.
رضاخاني با بيان اينکه براي آماده‌سازي کتابخانه از به روزترين امکانات استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بخشي از تجهيزات کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌الله رئيسي توسط اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي استان و بخش ديگر نيز توسط بنياد آموزشي قلم‌چي تامين شده است.
وي افزود: در شهرستان طارم پنج کتابخانه عمومي و يک کتابخانه سيار وجود دارد، کتابخانه عمومي خادم‌الرضا (ع) شهيد آيت‌اله رئيسي شهر آب‌بر به عنوان مجهزترين و به روزترين کتابخانه شهرستان طارم، دومين کتابخانه شهر آب‌بر است که به نام شهيد جمهور نام گذاري شده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها