عصر آذربایجان

گزارش خبر

تکمیل سدهای نیمه کاره استان می‌تواند بخشی از مشکلات آب زنجان را برطرف کند

تکمیل سدهای نیمه کاره استان می‌تواند بخشی از مشکلات آب زنجان را برطرف کند

1400/03/31

عصر آذربایجان- نماینده مردم زنجان و طارم با اشاره به کمبود آب در استان گفت: تکمیل سدهای نیمه‌کاره در منطقه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

عصر آذربايجان- نماينده مردم زنجان و طارم با اشاره به کمبود آب در استان گفت: تکميل سدهاي نيمه‌کاره در منطقه مي‌تواند بخشي از مشکلات را برطرف کند.

مصطفي طاهري  ضمن تشکر و قدرداني از حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: علي‌رغم اينکه دولت فعلي کمبود‌هاي اساسي را در کشور ايجاد کرده بود و مردم از وضعيت موجود گله‌مند هستند و اعتماد سياسي خود را از دست داده‌اند اما خوشبختانه با اميد به آينده‌اي روشن‌ در انتخابات حضور يافتند.

وي افزود: حضور پرشور مردم  پاي صندوق‌هاي راي نشان داد که بين عزت ملي و آرا کشور رابطه وجود دارد و خود مردم متوجه آن هستند و با شور و اشتياق در اين امر خطير شرکت کردند و نشان دادند که قهر با صندوق‌هاي راي هرگز انجام نمي‌گيرد.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس با بيان اينکه افرادي از داخل و خارج کشور سعي داشتند تا مردم را از انتخابات منصرف کنند، گفت: اما مردم به دعوت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي لبيک گفتند و گوش به فرمان ايشان براي انجام وظيفه ملي در انتخابات حاضر شدند.

وي با بيان اينکه به لطف خداوند از سال گذشته مجلس انقلابي شکل گرفت و در همين مدت يک سال اقدامات بسيار خوبي صورت گرفت گفت: طرح‌ها و بستر‌هايي ايجاد شده که با کمک دولت جهادي و حزب‌اللهي اموري که نياز به تقويت دارد توسعه خواهد يافت و به نتيجه موثر خواهد رسيد. 

طاهري در بخشي ديگر با اشاره به اينکه استان زنجان به لحاظ بهره‌مندي از آب عقب‌ماندگي‌هاي جدي دارد، تصريح کرد: اگر کليه سد‌هاي موجود که نيمه تکميل هستند به بهره‌برداري برسند مي‌توانند تا حدودي نياز آبي استان را تأمين کنند اما با اين وجود باز هم کمبود وجود خواهد داشت.

وي با بيان اينکه شهرستان طارم هم‌اکنون به لحاظ آب شرب و صنعت حدود 5 ميليون متر مکعب کمبود دارد، خاطر‌نشان کرد: با وجود 32 هزار هکتار اراضي آبي در اين شهرستان کشاورزي نيز با چالش دسترسي با آب مواجه شده است چرا که به ميزان 30 ميليون متر مکعب با کمبود آب مواجه است و امسال شرايط بحراني‌تر است چون ميانگين بارندگي نسبت به بلند مدت بيش از 30 درصد و نسبت به سال قبل بيش از 50 درصد کاهش يافته است.

نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اقداماتي که در راستاي آزاد‌سازي آب از سد آيدوغموش براي آبياري شاليزار‌ها و باغات زيتون طارم انجام گرفته، گفت: هر ساله 15 مرداد قزل‌اوزن خشک مي‌شد و 25 ميليون‌متر مکعب آب از سد مذکور به استان تامين مي‌شد اما امسال با شرايط کم‌بارشي از دو ماه قبل‌تر اين آب خريداري شده است.

وي با بيان اينکه آب سد آيدوغموش نمي‌تواند منبع پايداري براي تأمين آب در طارم باشد، خاطر‌نشان کرد: در پايين‌دست اين دست صنايعي در حال شکل‌گيري است که اگر به بهره‌برداري برسد ديگر امکان خريد آب از آن براي استان ميسر نخواهد بود، بنابراين بايد به فکر اساسي براي آب بود. 

طاهري با بيان اينکه استاندار پيشين زنجان در جلسات تخصيص آب استان‌ها که در سال‌هاي گذشته انجام گرفته حضور نيافته است و آب تخصيصي براي استان زنجان کم شده و شرايط کم‌آبي شهرستان طارم نيز بيشتر به دليل همين کم‌کاري وي است، گفت: نخست اينکه استاندار پيشين زنجان بايد پاسخگو باشد. از سوي ديگر بيشترين سطح رودخانه قزل‌اوزن در زنجان قرار دارد و بايد حجم بالاي آب در اين استان استفاده شود اما متأسفانه به دليل تخصيص کم آب، بارش‌هاي رخ داده در زنجان با ورود به اين رودخانه از استان خارج شده و گيلان از آن استفاده لازم را مي‌برد.

وي با بيان اينکه در طارم 16 رودخانه فصلي با آب پر کيفيت وجود دارد که مي‌تواند 30 ميليون متر ‌مکعب آب را براي شهرستان تأمين کند، عنوان کرد: اين سد‌هاي معيشتي مي‌توانند مشکلات اين شهرستان را حل نمايند اما به دليل کم‌کاري‌هاي انجام شده اقدام خاصي در اين ارتباط نيز انجام نگرفته است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها