عصر آذربایجان

گزارش خبر

توصیه‌های رهبری مورد توجه جدی سیاست خارجی قرار گیرد

توصیه‌های رهبری مورد توجه جدی سیاست خارجی قرار گیرد

1396/12/12

گروه خبر: امام جمعه تبریز گفت:شکست آمریکا و متحدانش در شورای امنیت در پی صدور قطعنامه ضد ایرانی و وتوی آن توسط روسیه پیروزی بزرگی برای ملت ایران است که در حقیقت ناشی از تاثیر رهبری مدبرانه رهبر انقلاب بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي عبادي و سياسي نماز جمعه در مصلاي اعظم امام خميني(ره) اين شهر اظهار کرد: اخيراً اقدامي در خصوص حذف دلار از مراودت از سوي دولت با کشورهاي ديگر انجام گرفته است که يک اقدام مثبتي براي شکستن حلقه تحريم‌ها و آزادسازي کشور از محروميت‌هاي ناشي از تحريم است.

وي افزود: چرا که عمده ابزار آمريکا و متحدانش همين دلار و وابستگي اقتصادي بازار به دلار بود که با اين امر چنين ابزاري را از دست آنها خواهيم گرفت.

آل‌هاشم افزود: آمريکا مي‌توانست هر فرد يا موسسه ايراني که مي‌خواست براساس دلار معاملاتي داشته باشد را مورد تحريم قرار دهد ولي اين حذف دلار باعث مي‌شود آمريکا چنين شيطنتي را ديگر نکند و البته از دولت نيز متشکريم ولي بايد اين کار زودتر از اين انجام مي‌گرفت.

امام جمعه تبريز با اشاره به شکست‌هاي اخير آمريکا و رزيم صهيونيستي و تلاش ضدايراني سازمان ملل و انجام انواع توطئه‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران ابراز کرد: بسياري از ممالک در دنيا سازمان ملل را يک سازمان بي‌خاصيت و ابزاري منفعل در دست آمريکا و متحدانشان تعريف مي‌کنند که نمونه اين وابستگي در موضوعات مختلف قابل شمارش است.

وي گفت: آخرين نمونه انفعال جايگاه سازمان ملل در مسائل منطقه بود، به جاي اينکه نماينده همه ملل باشد و اقداماتي براي احقاق حقوق مظلومان توسط  تجاوزگران داشته باشد،در روزهاي اخير شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه پيشنهادي انگليس عليه ايران را به راي گذاشت که اين قطعنامه با موضوع يمن و فشار عليه ايران و با ادعاي پوچ ارسال سلاح به يمن بود که در نهايت با وتوي روسيه رد شد.

وي افزود: بيش از چهار سال است عربستان، آمريکا و صهيونيست‌ها ملت مظلوم يمن را تحت شديدترين حملات زميني، هوايي و تحريم‌ها قرار داده‌اند ولي در مقابل سازمان ملل ،جمهوري اسلامي ايران را به جرم حمايت معنوي از مردم يمن  مورد بازخواست قرار مي‌دهد.

امام جمعه تبريز با استناد به تاکيدات  مقام معظم رهبري مبني بر اينکه در سياست خارجي نگاه‌ها به شرق باشد، توضيح داد: وتو قطعنامه پيشنهادي آمريکا و انگليس عليه ايران توسط روسيه در حمايت از جمهوري اسلامي يکي از نمونه‌هاي تدبير رهبر معظم انقلاب است.

وي متذکر شد: انتطار اين است اين مسائل و توصيه‌هاي رهبر فرزانه انقلاب در تحليل تحليل‌گران سياست خارجي کشور مورد توجه قرار گيرد.

نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به موضوعات زيست محيطي و اهميت آن همچنين فرارسيدن روز درختکاري و منابع طبيعي تصريح کرد: درخت گرانبهاترين آفريده‌هاي خداوند متعال است و نقش حياتي در زندگي انسان دار د و در اسلام نيز توجه ويژه به درخت و درختکاري شده است.

وي ادامه داد: درخت شاخص خرمي و مظهر زندگي است که نقش زيادي در کاهش آلودگي هوا دارد که بايد مورد توجه جدي مردم و مسوولان قرار گيرد.

به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي در ادامه به صرفه‌جويي در مصرف آب با توجه به رسم خانه‌تکاني تاکيد کرد و گفت: لازم است با توجه به کاهش نزولات جوي و خشکسالي‌هاي متوالي در مصرف آب صرفه‌جويي صورت گيرد و بي‌رويه از آب شرب براي شستشوهاي اين ايام استفاده نشود

امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به فرارسيدن جشن نيکوکاري متذکر شد: از همه مردم خواهمشندم در اين روزها فقرا را از ياد نبرده و در کمک به آنها تمام توان و تلاش خود را به کار گيرند.

مادر شهدا اسطوره صبر و مقاومت هستند 

نماينده ولي فقيه در استان، وفات حضرت ام‌البنين(س) را تسليت گفته و بيان کرد: امروز روز گراميداشت مادر شهداست که البته اين مادران اسطوره دلاوري، شجاعت و صبر هستند، از اين رو بايد به ديدن آنها رفت و دست آنان رو بوسيد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

توصیه‌های رهبری مورد توجه جدی سیاست خارجی قرار گیرد

توصیه‌های رهبری مورد توجه جدی سیاست خارجی قرار گیرد
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبریز گفت:شکست آمریکا و متحدانش در شورای امنیت در پی صدور قطعنامه ضد ایرانی و وتوی آن توسط روسیه پیروزی بزرگی برای ملت ایران است که در حقیقت ناشی از تاثیر رهبری مدبرانه رهبر انقلاب بود.

امام جمعه در عزل و نصب‌ها هيچ دخالتي ندارد

خروج

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: بنده در عزل و نصب‌ها هيچ دخالتي ندارم، ولي نظارت دارم و اين پديده جديدي است که هر کسي در هر جا به سختي مي‌افتد، مدعي است که من گفته‌ام.

مسئولان محیط زیست نگرانی‌ها در مورد کاوه سودا و پالایشگاه را بررسی کنند

خروج

امام جمعه تبریز ‌گفت: در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی در کارخانه‌های پتروشیمی تبریز و یا کاوه سودا مراغه حرف و حدیث‌هایی در بین مردم و فضای مجازی وجود دارد و توصیه می‌کنم مسئولان محیط زیست برای تنویر افکار عمومی توضیحات کافی را ارائه بدهند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها