عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسئولان محیط زیست نگرانی‌ها در مورد کاوه سودا و پالایشگاه را بررسی کنند

1398/03/11

امام جمعه تبریز ‌گفت: در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی در کارخانه‌های پتروشیمی تبریز و یا کاوه سودا مراغه حرف و حدیث‌هایی در بین مردم و فضای مجازی وجود دارد و توصیه می‌کنم مسئولان محیط زیست برای تنویر افکار عمومی توضیحات کافی را ارائه بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به اينکه روز جهاني قدس، روز مقابله مستضعفين مقابل مستکبرين است، اظهار داشت: اين روز، روز امت اسلامي، احياي اسلام، حمايت بين المللي از ملت فلسطين و روز هشدار به تمامي ابرقدرت‌ها و روز شکل گيري خاورميانه اسلام با محوريت قدس شريف است. 

وي ادامه داد: برجسته ترين مولفه فکري امام خميني(ره) را مي‌توان مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهاني و دفاع از مستضعفين را عنوان کرد که اصول و مباني متعالي آن ريشه در انديشه‌هاي ناب اسلامي دارد. 

امام جمعه تبريز با اشاره به اينکه امام راحل(ره) براساس اين نگاه و با توجه به سياست‌ها و نقشه‌هاي دشمنان اسلام، آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاري کردند، خاطرنشان کرد: مسلمين با اتکا به اين موضوع نه تنها در ايران اسلامي بلکه در سطح دنيا آرمان رهايي فلسطين اشغالي را به عنوان آرماني همگاني و سياسي تبديل کردند.

وي افزود: اين در شرايطي است که با خيانت ارتجاع عرب به مردم فلسطين، سران اين حکومت‌ها در حال عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي بوده و براي اجراي معامله قرن درباره رژيم صهيونيستي زمينه سازي مي‌کنند. 

‌‌آل هاشم با اشاره به اينکه طبق اين معامله قرار است در اراضي کرانه باختري و نوار غزه دولت فلسطين جديد ايجاد شده و اين فلسطين جديد حق داشتن ارتش و سلاح را نداشته باشد، گفت: علاوه بر اين حماس بايد تمام سلاح‌هاي خود را تحويل داده و آوارگان فلسطين حق بازگشت به سرزمين خود را ندارد و اهميت معامله قرن به اندازه‌اي است که سيد حسن نصرالله عنوان روز قدس امسال را «رويارويي با طرح معامله قرن» دانسته است.

وي ادامه داد: در شرايط کنوني اميد مردم فلسطين به کشورهاي اسلامي و جنبش‌هاي اعتراضي در سراسر عالم است و برگزاري باشکوه روز قدس در دهه‌هاي گذشته باعث شد اين رژيم جرات اجراي طرح‌هاي خود را نداشته باشد ولي در اين مقطع با همکاري کشورهاي عربي جرات اجراي اين خيانت بزرگ را يافته است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه با ابتکار اعلام روز قدس توسط امام راحل(ره) مردم فلسطين جان تازه‌اي گرفتند، يادآور شد: مخالفت با معامله قرن تنها به دليل حمايت از فلسطين نيست و درصورت عقب نشيني جهان اسلام، آمريکا و اسرائيل براي اجراي طرح‌هاي تجزيه طلبانه خود تحريک خواهند شد و مقابله با اين مسئله به نوعي حمايت از امنيت سرزمين‌هاي کشورهاي اسلامي است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سالگرد ارتحال امام خميني(ره) ابراز داشت: يکي از دلايلي که سبب شد تا امام(ره) به عنوان يک الگو و رهبر انقلابي در جهان و به ويژه جهان اسلام مطرح شود ويژگي‌هايي از قبيل حق طلبي و عدالت خواهي ايشان در فضاي رعب و وحشت دوران ستمشاهي بود و روشنگري‌هاي ايشان سبب شد تا مردم به ياري امام شتافته و به حکومت طاغوت پايان دهند.

وي ادامه داد: روحيه حق طلبي و حق جويي ايشان را مي‌توان در مقابله با برنامه‌هاي رژيم ستمشاهي همچون کاپيتولاسيون، انقلاب شاه و مردم و نفوذ اسرائيل در ايران و... مشاهده کرد و حضرت امام(ره) حق را در حالي فرياد مي‌زد که مي‌دانست برايش هزينه دارد اما ايشان در نهايت فرياد زد و سبب تبعيد به خارج از کشور شد.

خطيب نماز جمعه تبريز با تاکيد بر اينکه حق گويي و حقيقت طلبي ايشان به پيروزي نهضت انجاميده و در مقابل تحجرگرايان ايستادند، گفت: اگر مشاهده مي‌کنيم که آرمان‌هاي انقلاب در قالب شعار از گوشه و کنار جهان شنيده مي‌شود به اين دليل است که جمهوري اسلامي توانسته روحيه حق طلبي ايشان را براي ساير ملت‌هاي مسلمان به عنوان الگو نشان دهد. 

وي ادامه داد: سيره حق طلبي ايشان مبني بر کمک به مظلومين جهان در سياست‌هاي منطقه اي و فرامنطقه اي کشورمان تداوم دارد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به انتخاب حضرت امام خامنه اي به عنوان مقام معظم رهبري توسط مجلس خبرگان رهبري در سال 1368 خاطرنشان کرد: يکي از تفضلات الهي براي انقلاب اسلامي اين بود که ايشان در حادثه تير سال 60 زنده بمانند و پس از امام راحل(ره) با همان صلابت ايشان، انقلاب اسلامي را رهبري و هدايت مسلمانان جهان را برعهده داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه ايشان در حوزه‌هاي مختلف در برابر توطئه‌هاي دشمنان عليه کشورمان ايستاده و جلوي چندين جنگ را گرفتند، افزود: تدابير ايشان جلوه‌هايي از تدابير امام(ره) است و معظم له در عبور نظام از بحران‌ها تلاش‌هاي فراواني به خرج داده اند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به سالروز قيام 15 خرداد، اين قيام را مفتاح پيروزي انقلاب اسلامي دانست و گفت: شکل گيري جدي انديشه براندازي رژيم ستمشاهي را مي‌توان محصول اين قيام دانست و محوريت يافتن اعتقادات اسلامي در مبارزه، شکل گيري انديشه‌هاي تشکيل حکومت اسلامي، شکست برنامه‌هاي استعمارگرايانه آمريکا، محوريت يافتن مبارزه با ابرقدرت‌هاي سلطه طلب جهاني و آشکار شدن ماهيت فريبکارانه و چهره ضدديني رژيم شاهنشاهي را در سايه قيام 15 خرداد محقق شد.

وي همچنين با اشاره به برکات حضور مديران جوان حزب اللهي براي آينده کشور، مسئله پويايي و جوان گرايي در مديريت کشور را يکي از مسائل مهم در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي دانست و گفت: حضرت امام خامنه اي در جمع دانشجويان با برشمردن حرکت عمومي انقلاب مبتني بر بيانيه گام دوم انقلاب به موضوع راهکارهاي عملي تحقق بخشيدن نقش آفريني جوانان پرداختند. 

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به اينکه اهميت جوانگرايي و حضور جوانان در عرصه مديريت کشور بر همگان روشن است، گفت: جوانان حزب اللهي بايد به عرصه توليد و مديريت کشور وارد شوند و مي‌توانند براي تحولي بزرگ در اداره کشور اثرگذار باشند و ضرورت جوانگرايي در عرصه مديريتي در ايده‌هاي جديد جوان، تصميمات جسورانه، مهم ترين عنصر پيشران کشور و تحقق افق 50 ساله نظام با استفاده از جوانان تحقق پيدا مي‌کند. 

وي افزود: جوانان، اثبات استعدادهاي نهفته در جامعه و عنصر هميشه ايستاده در برابر دشمنان هستند و بياييد به جوانان حزب اللهي و انقلابي ميدان دهيم و آنان با ابتکارات و روحيه جسارت به کشور کمک کنند، البته اين به اين معنا نيست که از تجربيات افراد باتجربه استفاده نکنيم.

امام جمعه تبريز با اشاره به فرارسيدن روز جهاني محيط زيست، رعايت مسائل زيست محيطي را يک اصل براي زندگي بهتر هر انسان دانست و گفت: در حوزه رعايت مسائل زيست محيطي در کارخانه‌هاي پتروشيمي تبريز و يا کاوه سودا مراغه حرف و حديث‌هايي در بين مردم و فضاي مجازي وجود دارد و توصيه مي‌کنم مسئولين محيط زيست براي تنوير افکار عمومي توضيحات کافي را ارائه بدهند که ما آمادگي داريم تريبون نماز جمعه را در اختيار ايشان قرار دهيم تا مردم عزيزمان در ارتباط مسائل محيط زيست نگراني نداشته باشند.

وي همچنين با اشاره به شهادت امام جمعه مظلوم کازرون، يادآور شد: دشمنان اگر مي‌خواهند ما را از اين دست حوادث بترسانند و به ائمه جمعه بگويد عقب نشيني کنيد، بدانيد حتي اگر مارا تکه تکه کنيد، روحمان هم خواهد گفت «خوني که در رگ ماست، هديه به رهبر ماست».

منبع : تسنیم

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

توصیه‌های رهبری مورد توجه جدی سیاست خارجی قرار گیرد

توصیه‌های رهبری مورد توجه جدی سیاست خارجی قرار گیرد
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبریز گفت:شکست آمریکا و متحدانش در شورای امنیت در پی صدور قطعنامه ضد ایرانی و وتوی آن توسط روسیه پیروزی بزرگی برای ملت ایران است که در حقیقت ناشی از تاثیر رهبری مدبرانه رهبر انقلاب بود.

امام جمعه در عزل و نصب‌ها هيچ دخالتي ندارد

خروج

گروه خبر: نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: بنده در عزل و نصب‌ها هيچ دخالتي ندارم، ولي نظارت دارم و اين پديده جديدي است که هر کسي در هر جا به سختي مي‌افتد، مدعي است که من گفته‌ام.

مسئولان محیط زیست نگرانی‌ها در مورد کاوه سودا و پالایشگاه را بررسی کنند

خروج

امام جمعه تبریز ‌گفت: در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی در کارخانه‌های پتروشیمی تبریز و یا کاوه سودا مراغه حرف و حدیث‌هایی در بین مردم و فضای مجازی وجود دارد و توصیه می‌کنم مسئولان محیط زیست برای تنویر افکار عمومی توضیحات کافی را ارائه بدهند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها