عصر آذربایجان

گزارش خبر

چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی برای دفاع از دستاوردهای گذشته و امیدافزایی

چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی برای دفاع از دستاوردهای گذشته و امیدافزایی

1397/09/06

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی و تار نشان دادن وضعیت کشور و برجسته‌سازی برخی مشکلات هستند در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، دفاع از دستاوردهای مثبت گذشته و امید به آینده در دستور کار صدا و سیمای مرکز استان قرار دارد.

به گزارش عصرآذربايجان، مقصود مجرد در نشست خبري با محوريت تبيين برنامه هاي نکوداشت چهلمين سالگرد انقلاب در استان مجرد ضمن تبريک هفته بسيج، اظهار داشت: بسيج طي 40 سال گذشته همواره پشتوانه اصلي ثبات جمهوري اسلامي ايران بوده و قطعا بسيجيان در حال حاضر در عرصه هاي فرهنگي اثربخش تر خواهند بود و حضور اصحاب رسانه به عنوان بسيجيان اين دوره در مقابله با جنگ نرم دشمنان بيش از پيش احساس مي شود.

وي با بيان اينکه هر ملتي با نگاه به گذشته راه آينده را هموارتر طي مي کند و گام هاي محکم تر و استوارتر بر مي دارد، ادامه داد: دشمنان به دنبال ايجاد نااميدي و تار نشان دادن وضعيت کشور و برجسته‌سازي برخي مشکلات هستند در چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي، دفاع از دستاوردهاي مثبت گذشته و اميد به آينده در دستور کار صدا و سيماي مرکز استان قرار دارد.

مجرد با يادآوري اينکه انقلاب اسلامي ايران بسياري از محاسبات بين المللي و منطقه اي را بهم ريخت، تصريح کرد: مردم صاحبان اصلي انقلاب هستند و قاطبه ملت ايران براي حفظ و دوام اين انقلاب هزينه کردند اگرچه مدعيان عده قليلي هستند اما اگر پشتوانه مردمي و ملي نبود اين نظام و انقلاب دوامي نداشت.

وي به دستاوردهاي نظام اشاره کرد و يادآور شد: مردم ايران در حوزه هاي اقتدار نظامي، بين المللي و استقلال به خودکفايي رسيدند البته در برخي حوزه ها کاستي هايي نيز وجود دارد که قابل انکار نيست و در برخي موارد تجمل گرايي ها مردم را آزار مي دهد اما با آسيب شناسي بايد چالشهاي موجود واکاوي و مديريت شود.

مجرد متذکر شد: دشمنان اميد واهي در سر مي پروراند که 40 سالگي پيروزي انقلاب پايان افتخارات ايران است که اين آرزو را به گور خواهند برد در اين راستا نبايد اجازه دهيم کمپين هايي که درصدد تخريب دستاوردهاي نظام در حال فعاليت هستند موجب تخريب گذشته و انقلاب شوند از طرفي نيز نبايد اجازه داد اميد به آينده در جامعه کمرنگ و نابود شود.

مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان غربي تصريح كرد: اگر رسانه زبان گوياي مردم نباشد ،حرف مردم از کانالهاي غير مطمئن و دشمن زده مي شود که بايد مطالبات به حق مردم در قالب چارچوب مشخص بيان شود.

وي بر ارتقاي سواد رسانه اي در جامعه امروز تاکيد کرد و ابراز داشت: موج رسانه اي در حوزه شبکه هاي مجازي امکان تمييز و تشخيص را گاها از مردم بخصوص نسل جوان گرفته و بايد در کنار اطلاع رساني و تبليغ سطح سواد رسانه اي را نيز براي تشخيص مناسب مردم ارتقا دهيم و نبايد اميد در کشور آسيب ببيند و فضاي نشاط و اميد در جامعه حفظ شود.

مجرد با بيان اينکه صدا و سيماهاي مرکز آذربايجان غربي از آبان ماه سال 96 برنامه ريزي براي چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را آغاز کرد، اعلام کرد: برنامه هاي استاني در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب براساس سرفصلهاي موضوعي با محوريت تکيه بر معرفي چهره هاي شاخص انقلاب در استان، معرفي و تبيين تاريخ انقلاب در استان ، بيان دستاوردهاي انقلاب در استان و آينده نگري از زبان نخبگان و نسل جوان انجام شده و يا در حال اجراست.

وي ادامه داد: علاوه بر ساخت مستندات بر مبناي سرفصلهاي مشخص شده براي چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب کارهاي متنوع درحوزه هاي مختلف راديو، موسيقي و غيره در دست توليد است و معرفي چهره‌هاي شاخص انقلاب اسلامي در جغرافياي استان، تبيين تاريخ انقلاب در اين منطقه، تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي و ترسيم آينده انقلاب اسلامي از سرفصل هاي موضوعي تعريف شده جهت توليد برنامه در صداوسيماي مرکز آذربايجان غربي است.

مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان غربي با بيان اينكه 10 قطعه موسيقي ويژه چهلمين سالگرد پيروزي توليد شده، افزود: توليد فيلم يک مرد، يک شهر" در قالب فيلم سينمايي براي پاسداشت مجاهدت‌هاي مرحوم حجت‌الاسلام والمسليمن شيخ غلامرضا حسني امام جمعه اروميه در همين راستا انجام گرفته که فيلمنامه اين اثر توسط نويسنده مجرب و مطرح کشوري، تراب نژاد تهيه مي شود که نويسندگي فيلم‌هايي همچون رنج پنهان و شوق پرواز را انجام داده است اما هزينه‌هاي ساخت اين فيلم هنوز تأمين نشده است.

*ارتقاي پوشش ديجيتال در استان به 99 درصد در صورت تامين اعتبار

مجرد با اعلام اينكه در حال حاضر طبق آمار به روز رساني شده پوشش ديجيتال به بالاي 95 درصد رسيده، خاطرنشان كرد: 265 فرستنده ايستگاه تقويت تلويزيوني در استان وجود دارد که از اين تعداد 100 ايستگاه ديجيتال شده و پوشش جمعيتي آنالوگ در استان 98.5 درصد مي باشد.

مديرکل صدا و سيماي مرکز آذربايجان غربي اضافه كرد: در روستاهاي زير 20 خانوار در مناطق مرزي با مشكل پوشش ديجيتال مواجه بوده و در اين راستا 130 روستا شناسايي شده كه در صورت تامين اعتبار و نصب دکل، پوشش ديجيتال در استان به 99 درصد ارتقا خواهد يافت.

وي با اشاره به نظرسنجي انجام شده از ميزان بازخورد و رضايتمندي مردم از برنامه هاي استاني تصريح کرد: در تابستان 97، ميزان مخاطبين سيما 61 درصد بوده که از اين ميزان 74 درصد از توليدات سيما اعلام رضايت كرده و در بخش راديو ميزان مخاطبين 31 درصد بوده که 86 درصد از برنامه هاي راديو ابراز رضايت داشتند.

*تدارك برنامه‌هاي متنوع در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب

معاون سيماي صدا و سيماي آذربايجان غربي، ايرج فتاح قره باغ در اين نشست اظهار داشت: برنامه ريزي‌ها جهت توليد آثار با محوريت چهلمين سالگرد انقلاب بود صورت گرفته و از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي خدمات نظام به مردم و حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف به تصوير کشيده و در معرض ديد مخاطبان قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: با هدف بزرگداشت چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي اهم برنامه هاي اين حوزه شامل تهيه مستند معرفي بازار تاريخي اروميه، مجموعه استان گردي، تهيه سريال طنز 13 قسمتي تورشاشيرين، تهيه سريال 26 قسمتي آينا، تهيه مجموعه 30 قسمتي نگار، طنز شادياشا و... مي باشد.

* تهيه و پخش 10 هزار و 570 دقيقه خبر در آنتن زنده در استان

معاون اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مرکز آذربايجان غربي، جعفر روستا نيز در ادامه با اعلام اينكه از ابتداي سال جاري تا کنون 10 هزار و 570 دقيقه خبر در آنتن زنده و 7 هزار و 455 دقيقه در راديو تهيه و پخش شده است.

روستا ادامه داد: تا کنون 160 ارتباط مستقيم تصويري و تلفني ، 30 برنامه گفتگوي ويژه خبري بالغ بر 800 دقيقه، تهيه 81 گزارش فاخر و پخش 105 دقيقه گزارش خبري انجام گرفته است.

وي همچنين از تهيه 17 مستند خبري و موضوعي در استان خبر داد و يادآور شد: 4 هزار و 920 خبر در كانال و 2 هزار و 900 خبر در سايت خبري صدا و سيماي مركز آذربايجان غربي منتشر شده است و نيز رتبه سوم تدوين و گزارش هاي خبري در تابستان 97 كسب گرديد.

 

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی برای دفاع از دستاوردهای گذشته و امیدافزایی

چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی فرصتی برای دفاع از دستاوردهای گذشته و امیدافزایی
خروج

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: دشمنان به دنبال ایجاد ناامیدی و تار نشان دادن وضعیت کشور و برجسته‌سازی برخی مشکلات هستند در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، دفاع از دستاوردهای مثبت گذشته و امید به آینده در دستور کار صدا و سیمای مرکز استان قرار دارد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها