عصر آذربایجان

گزارش خبر

بايد دولت کوچک و چابک داشته باشيم

بايد دولت کوچک و چابک داشته باشيم

1397/11/14

سرويس سياسي: ‌رئيس مجلس شوراي اسلامي بار ديگر با تأکيد بر اينکه "بايد دولت کوچک و چابک داشته باشيم" گفت: به همين دليل جلوي نيرو گرفتن بخش‌هاي دولتي را گرفته‌ايم و جاي بازنشسته‌ها اجازه جذب نيرو نداديم. علي لاريجاني در ديدار با فعالان اقتصادي، نخبگان و مسئولان استان آذربايجان شرقي که در تالار »جمهوري« استانداري برگزار شد، با تأکيد بر اينکه بايد اميدآفريني در جامعه افزايش يابد، اظهار داشت: گاهي در رسانه‌ها نکاتي بيان مي‌شود که طبيبانه نيست، انسانِ مسئول، بايد درد را بشناسد و با نگاه طبيبانه دنبال حل آن باشد چراکه با سياه‌نمايي به نتيجه نمي‌رسيم.

وي با اشاره به اينکه انقلاب اسلامي مهم‌ترين حادثه قرن بود، افزود: ما از شرايط خاصي به اينجا رسيديم، وضعيت سياسي، اقتصادي و اجتماعي بدي داشتيم که در شأن ايران نبود، انقلاب اسلامي با مردم‌سالاري اين را واژگون کرد، هرچند ايراداتي وجود دارد ولي تلاش‌هاي فراواني براي بهبود وضعيت کشور و مردم صورت گرفته است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي مردم‌سالاري و استقلال ايران اسلامي را دستاورد بزرگي دانست و ابراز داشت: ايران روي استقلال خود پافشاري کرد و از يک حکومت ديکتاتوري وابسته به يک کشور مستقل تبديل شد که نبايد اين موضوع را کوچک شمرد. استقلال داشتن بي‌هزينه هم نيست و در دنياي امروز با عزت نمي‌توان زندگي کرد.
وي با ابراز اينکه دشمنان مي‌دانند که ايران سلاح هسته‌اي ندارد ولي دنبال بهانه براي هجمه به ايران هستند خاطرنشان کرد: ترديد ندارم در مقابل آمريکايي‌ها نبايد رفتاري مانند تعدادي از کشورهاي همسايه داشته باشيم، آمريکا بعد از دريافت پولشان تحقيرشان کردند. لاريجاني با بيان اينکه آمريکايي‌ها توافق کرده ولي توافقاتشان را برهم مي‌زنند گفت: تنها با برجام اين رفتار را نداشتند، بلکه با چين و اروپا و... هم همين کار را مي‌کنند و يک ناهنجاري بين‌المللي را شاهد هستيم. 
وي با تأکيد بر اينکه "ايران در نظام بين‌المللي مسئوليت‌شناسانه عمل و پخته اقدام کرد چراکه ننشست تا تروريست‌ها اطرافمان را آلوده کنند"، گفت: ايران به‌جاي انفعال در اين موضع، فعال بود و اجازه توسعه غده سرطاني جديد را نداد و در نطفه خفه کرد. رئيس قوه مقننه با يادآوري اينکه "از ابتداي انقلاب در حوزه اقتصادي در بسياري از بخش‌ها موفقيت زيادي داريم"، اضافه کرد: در گذشته 4 يا 5 شهر آباد داشتيم و بقيه رها شده بود ولي امروز با نگاه عدالت‌محوري با عدالت به همه توجه و روستا و شهرها آباد مي‌شود. در بخش‌هايي نارسايي داريم که مربوط به داخل است و بايد اصلاح شود. وي در ادامه، با تأکيد بر اينکه موضوع بودجه مشکل بزرگ کشور است و بايد سال آينده اصلاح ساختار بودجه پيگيري شود، اذعان کرد: بودجه ‌جاري فربه داريم و بايد دولت کوچک و چابک داشته باشيم تا دولت بودجه‌خور نشود. اکنون 2.5 ميليون کارمند داريم و بايد يک تئوري داشت تا با ايجاد فرصت موازي، از ارتزاق دولت کم کنيم.
لاريجاني افزود: جلوي نيرو گرفتن بخش‌هاي دولتي را گرفته‌ايم، جاي بازنشسته‌ها اجازه جذب نيرو نداديم، به‌دنبال اصلاح ساختار بودجه هستيم که به‌سادگي رخ نخواهد داد ولي بايد کارهاي کارشناسي عظيمي صورت گيرد. وي با تصريح به اينکه "سال آينده بايد دولت الکترونيک راه بيفتد و وزارتخانه‌هاي دولت به هم وصل شود تا جلوي فرار مالياتي را بگيريم" افزود: اگر بتوانيم، تنفس به توليدکنندگان بايد بدهيم ولي نمي‌توان کشور را بدون ماليات هم اداره کرد. رئيس قوه مقننه تصريح کرد: شرايط اقتصادي و اجتماعي اقتضاي حذف يارانه را نمي‌دهد و افزودن يارانه هم براي گران شدن محصولات نيازمند کارشناسي است.
وي موضوع اعطاي اختيارات در استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: در مجلس نمي‌توانيم دولت را ملزم به واگذاري اختيارات کنيم چراکه قانون اساسي اين موضوع را به وزرا واگذار کرده است. اين موضوع را در جلسه سران قوا مطرح کردم ولي نتيجه نداشت. اما نيازهاي هر استان متفاوت است و نمي‌توان يک نسخه براي همه وزرا نوشت، دليل ندارد اين‌همه تمرکز در کشوري به‌وسعت ايران داشته باشيم.
*همين موجوداتي که نامه داده بودند ‌به پاي مذاکره بياييد ‌مذاکرات را به هم ‌زدند 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ماجراسازي ‌دشمنان در بحث انرژي هسته‌اي ايران گفت: همين موجوداتي که نامه داده بودند ‌به پاي مذاکره بياييد، ‌مذاکرات را هم بر‌هم زدند. علي لاريجاني در ديدار با خانواده هاي شهدا، روحانيون، معتمدين و مديران شهرستان سراب با اشاره به اينکه 40 سال پيش مردم به صورت متحد انقلاب کردند و با پيروي از امام راحل، همدل و متحد حرکت کردند و موفق شدند اظهار داشت: مزاحمت هاي زيادي از ابتداي انقلاب عليه ايران وجود داشت و حتي تحرکاتي براي کودتا هم بود که همدلي مردم، در صحنه بودن آنها و تيزبيني امام راحل، دشمن را ناکام کرد. وي با بيان اينکه دشمنان دست بردار نيستند و همچنان به دنبال بر هم زدن وضعيت داخلي کشور هستند، افزود: امام در اوج مشکلات،  دستور تشکيل سپاه را دادند تا مشکلات را حل کنند و بهترين فرزندان کشور عضو سپاه و بسيج شدند. 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه استراتژي آمريکا ايجاد نا آرامي در داخل کشور بود، گفت: نيروهاي انقلابي از گذشته تاکنون مصمم بوده و هستند که از فضاي انقلاب استفاده کنند و اقتصاد کشور را درست کنند اما سنگ اندازي دشمنان موفقيت هاي آنها را کمرنگ کرده است. وي با بيان اينکه دستگاه هاي دولتي در اوايل انقلاب فلج بودند که جنگ آغاز شد اضافه کرد: در جنگ تحميلي، امام خميني (ره) همه حواس ها را به جنگ معطوف کرد ولي يک عده ماجراجويي و مسئله سازي مي کردند، شرايط سياسي را بر هم زده و اختلاف افکني کردند که امام راحل هم براي ايجاد آرامش، به دنبال وحدت ملت بود. 
رئيس قوه مقننه افزود: امام معتقد بودند که وقتي آمريکا و دنيا پشت سر صدام است، بايد همه نيروها را براي مقابله با دشمن بسيج مي کردند که اختلاف داخلي مخل اين شرايط بود خاطرنشان کرد: با درايت امام، پيروان امام و پشتيباني ملت، جنگ با پيروزي تمام شد. 200 هزار شهيد داديم و 1000 ميليارد دلار به ايران صدمه زد اما دستاورد ما حفظ استقلال بود که دشمن ديگر هوس جنگ طلبي با ايران نکرد. لاريجاني با اشاره به اينکه از آن زمان تا امروز بيش از 30 سال گذشته و ديگر کسي هوس جنگ با ايران را ندارد، ادامه داد: حرف مي زنند ولي جرات اقدام ندارند، چون با ايستادگي ملت در دفاع مقدس، ايران بيمه شد و اين دستاورد بزرگ و ماندگاري است که امنيت امروز حاصل آن فداکاري ها است.
 وي با بيان اينکه بعدها ماجراي اتمي را ساختند و با شوراي امنيت و... ماجراسازي کردند تا  جلوي توسعه ايران را بگيرند و نگذارند ملت ايران در حرکات خود موفق شود ابراز داشت: ايران مذاکره کرد و به توافق رسيد، همين موجوداتي که نامه داده بودند که به پاي مذاکره بياييد، همين ها مذاکرات را بر هم زدند. اگر حرف هاي مسئولين آمريکايي را دنبال کنيد، با صراحت همين طايفه اي که روي کار است بيان مي کند که بايد داخل ايران را با فشار اقتصادي به هم بريزيم چراکه از جنگ سخت به نتيجه نرسيده ايم. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين سوال که وظيفه انسان مومن انقلابي در اين شرايط چيست؟ گفت: وظيفه انقلابيون اين است که نگذارد آشفتگي و دو دستگي ايجاد شود. بايد »يد واحده« باشيم چراکه در دفاع مقدس با »يد واحده« پيروز شديم. امروز وظيفه اي سنگين تر از اين نداريم که حاشيه را کنار بگذاريم و يد واحده شويم. اگر با هم بود آمريکا پشيمان مي شود. پاسخ آمريکا در اختلاف افکني اين است که پاتک زده و يد واحده باشيم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

بايد دولت کوچک و چابک داشته باشيم

بايد دولت کوچک و چابک داشته باشيم
خروج

سرويس سياسي: ‌رئيس مجلس شوراي اسلامي بار ديگر با تأکيد بر اينکه "بايد دولت کوچک و چابک داشته باشيم" گفت: به همين دليل جلوي نيرو گرفتن بخش‌هاي دولتي را گرفته‌ايم و جاي بازنشسته‌ها اجازه جذب نيرو نداديم. علي لاريجاني در ديدار با فعالان اقتصادي، نخبگان و مسئولان استان آذربايجان شرقي که در تالار »جمهوري« استانداري برگزار شد، با تأکيد بر اينکه بايد اميدآفريني در جامعه افزايش يابد، اظهار داشت: گاهي در رسانه‌ها نکاتي بيان مي‌شود که طبيبانه نيست، انسانِ مسئول، بايد درد را بشناسد و با نگاه طبيبانه دنبال حل آن باشد چراکه با سياه‌نمايي به نتيجه نمي‌رسيم.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها