عصر آذربایجان

گزارش خبر

رعایت عدالت اجتماعی نماد انقلابی‌گری است

رعایت عدالت اجتماعی نماد انقلابی‌گری است

1400/11/29

عصر آذربایجان- امام جمعه ارومیه با بیان اینکه رعایت عدالت اجتماعی نماد انقلابی‌گری است گفت: دشمن با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فیلم‌سازی به دنبال رسوخ در بطن خانواده‌ها است و مسئولان باید برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

عصر آذربايجان- امام جمعه اروميه با بيان اينکه رعايت عدالت اجتماعي نماد انقلابي‌گري است گفت: دشمن با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي و فيلم‌سازي به دنبال رسوخ در بطن خانواده‌ها است و مسئولان بايد براي اين موضوع چاره انديشي کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته اروميه با اشاره به اينکه فضاي مجازي و رسانه‌اي فضاي پرقدرتي است اظهار داشت: فيلم‌ و رسانه تاثير بسزايي در فرهنگ مردم دارد، بنابراين براي اينکه دشمنان بتوانند فرهنگ خود را در قالب فيلم و صحنه‌هاي مختلف به ذهن‌هاي مردم رسوخ دهند، سرمايه‌گذاري‌هاي بسياري کرده‌اند.

وي ضمن قدرداني از عوامل و تهيه‌کنندگان سريال شهيد باکري، افزود: ساخت اين چنين فيلم‌هايي مي‌تواند روحيه معنويت، ايثار و شهادت در جامعه را تبليغ کند.

امام جمعه اروميه با بيان اينکه قيام 19 دي سال 56 مردم قم نه تنها دشمنان اسلام را مايوس کرد بلکه توطئه‌هاي رژيم پهلوي را عليه روحانيان نقش بر آب کرد و افزود: بي‌شک تضمين بقاي انقلاب و نظام اسلامي و مسئوليت‌پذيري مردم و مسئولان و صبر و استقامت آنان است.

وي تصريح کرد: استقامت و مقاومت انسان است که عمل و حرکت آنان را به نتيجه مي‌رساند بنابراين اگر در انجام کاري صبر و استقامت وجود نداشته باشد نتيجه کار ابتر خواهد ماند.

قريشي افزود: ملت  ايران اسلامي در طول 43 سال عمر پر بار و با عظمت انقلاب اسلامي، با وجود انواع تهديدها و تحريم‌ها استقامت و مقاومت کردند و انقلابي ماندند، بايد بر اين انقلابي ماندن خود استمرار داشته و ادامه دهند تا به پيروي نهايي برسند. هم مردم و مسئولان براي انقلابي ماندني بايد عدالت اجتماعي را رعايت کنند.

وي عنوان کرد: مردم و مسئولان براي اينکه  بتوانند عدالت اجتماعي را رعايت کنند، بايد برنامه‌ريزي کرده و هر کس در مسئوليت خود وظيفه‌اش را به خوبي انجام دهد.

نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان‌غربي با اشاره به 2 مسئله مهمي که مردم را از نظام و انقلاب مايوس و نااميد مي‌کند گفت: فشار اقتصادي و شايعه‌پراکني دو عامل اصلي براي ايجاد اختلاف و مايوس کردن ملت ايران از نظام و انقلاب است که بايد مسئولان مشکلات اقتصادي را برطرف کردن کرده و جلوي شايعه‌‌پراکني را گرفته و به افزايش روحيه اميد و بالندگي ملت تلاش کنند.

وي با تاکيد بر اينکه مردم و مسئولان بايد به فرمايشات مقام معظم رهبري جامه عمل بپوشانند، ابراز داشت: در ديدارهاي اخير رهبر انقلاب به مسئله خودروسازي در کشور انتقاد کردند بنابراين دولت و مجلس با اتحاد و همبستگي اين معضل را برطرف کنند و مطالبات رهبري را در راس برنامه‌هاي خود قرار دهند.

قريشي ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت زينب (س)، بيان کرد: حضرت زينب(س) اسوه و الگوي بي‌نظير بردباري و مقاومت  و پيروي از راه اين بانوي بزرگوار براي بانوان مايه مباهات و افتخار است. مقام و منزلت حضرت زينب نسبت به ساير امام‌زاده‌ها شاخص‌تر و بالاتر است.

وي تصريح کرد: کمک به نيازمندان و تلاش براي حل مشکلات آنان، عرصه‌اي است که هر فردي توفيق انجام آن را ندارد، شخصي که مشکل برادر مومن خود را برطرف کند همانند کسي است که در راه خدا به شهادت رسيده است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها