عصر آذربایجان

گزارش خبر

افتتاح سامانه انتقال آب به درياچه اروميه جلوه وحدت ملي است

رئيس جمهور درآيين افتتاح سامانه انتقال آب به درياچه اروميه:

1401/12/07

گروه خبر: رئيس جمهوري کشورمان گفت:افتتاح سامانه انتقال آب به درياچه اروميه جلوه وحدت و انسجام ملي در کشور است.

گروه خبر: رئيس جمهوري کشورمان گفت:افتتاح سامانه انتقال آب به درياچه اروميه جلوه وحدت و انسجام ملي در کشور است.
به گزارش عصرآذربايجان، آيت الله ابراهيم رئيسي در مراسم بهره برداري از فاز نخست تونل انتقال آب سد کاني سيب به درياچه اروميه با تبريک سالروز ولادت امام حسين (ع)، اظهار کرد: امام حسين (ع) الگو و باور مشترک همه مسلمان است، امام حسين (ع) نقطه اعتقاد همه مسلمانان است هم شيعه و سني و هم مسيحي، زرتشتي همه اديان توحيدي به امام حسين (ع) احترام مي‌گذارند، چه زيبا امروز روز پاسدار نامگذاري کردند، روز پاسدار را به همه پاسداران تبريک مي گويم.
وي ادامه داد: امام حسين باور مشترک همه اديان است به عنوان يک الگوي مجاهد براي مبارزه با ظلم و حتي مسيحيت و زرتشتي‌ها هم به امام حسين عليه السلام احترام مي‌گذارند.رئيس جمهور با بيان اينکه اين استان و اين منطقه شاهد جانفشاني‌هاي نيروهاي پاسدار و بسيج و نيروهاي مسلح ارتش و سپاه براي امنيت بوده است، افزود: جمع شدن امروز ما در اينجا مرهون پاسداران هستيم و از ارتش و سپاه تشکر مي‌کنيم.وي با تاکيد بر اينکه وحدت و انسجام ملي در اين منطقه بين شيعه و سني و ساير اديان ابراهيمي اين وحدت و انسجام مثال زدني است، اضافه کرد: اين طرح يک طرح ملي است و فقط به دو استان آذربايجان‌غربي و شرقي ارتباط ندارد بلکه نشان دهنده اهميت جمهوري اسلامي ايران براي حفظ درياچه اروميه است و به عنوان يک طرح زيست محيطي براي همه شهروندان و منطقه بتواند مؤثر باشد.
آيت الله رئيسي دشمن نمي‌خواهد ما وحدت داشته باشيم و همين مراسم برخلاف خواست دشمن است، اضافه کرد: اين جلسه، جلسه‌اي نيست که دشمن بخواهد روحاني، دانشگاهي، پاسدار و ارتشي کنار هم بنشيند در يک طرح زيست محيطي همکاري شأن را جشن بگيرند اين خواست دشمن نيست، اين طرح، يک طرح ملي است ولو در اروميه واقع شده است و مربوط فقط به استان آذربايجان غربي و آذربايجان غربي نيست، اين طرح به منطقه ارتباط دارد، طرح زيست محيطي که نشان دهنده اهميتي است که جمهوري اسلامي ايران به حفظ درياچه اروميه دارد، سرمايه گذاري مي‌کند همه مسئولان همت دارند افتتاح شود براي همه ساکنان اين استان يک حرکت جمعي با همت ملي و همت منطقه‌اي براي احياي درياچه اروميه که تأثير گذار است.
وي با بيان اينکه افتتاح اين طرح جلوه انسجام و وحدت ملي است، عنوان کرد: ما بايد قدردان اين همت هم باشيم خداوند را شکر باشيم با همت با پيگيري کار بزرگي را رقم زد.
رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه براي به نتيجه رسيدن اين طرح عظيم همه همت کردند و کار بزرگي رقم خورد، گفت: احياي درياچه يک طرح ملي است، اين طرح متعلق به تمام کشور و منطقه است.وي با بيان اينکه تمام مسئولان همت دارند که اين درياچه به عنوان يک طرح زيست محيطي براي تمام ساکنان و منطقه مؤثر باشد، افزود: اين کار جلوه انسجام و وحدت ملي است که تمامي مسئولان در بخش‌هاي مختلف براي آن همت کردند.
آيت الله رئيسي با اشاره به اينکه بايد قدر اين همت را بدانيم که کارهاي بزرگي با همين پيگيري‌ها انجام مي‌شود، اظهار کرد: کاري که از سال‌هاي آغازين انقلاب اسلامي در اين منطقه انجام دادند از جمله پاک کردن منطقه از لوث وجود کساني که آزادي مردم را نمي‌خواستند اما حضور پاسداران امنيت مردم را تضمين کرد، مناطق آلوده با تقديم شهداي ارزشمند ترک و کرد و ساير نيروها تأمين شد.وي با بيان اينکه هم بايد از طراحان اين طرح و هم مجريان بايد تقدير کرد هم در دولت گذشته و هم در اين دوره، اين هم يکي از آن پروژه‌هاي نيمه تمام دولت گذشته بود، اضافه کرد: همه مسئولين آذربايجان غربي و شرقي خواسته شأن احياي درياچه اروميه بود، از کارگران عزيزي که اين تونل را کار کردند تشکر مي‌کنم، قرارگاه سازندگي افتخار آفريد و کار بزرگي انجام داد.
رئيس جمهور با بيان اينکه در اين يکسال سه شيفته کار مي‌شد تا پروژه آماده بهره برداري شود، افزود: مشکلات جدي وجود داشت براي اينکه به اين مرحله برسيم، بايد اين کار تا احيا کامل ادامه داشته باشند و هيچکس مأموريت خودش را تمام شده نداند.
پروژه عظيم تونل 36 کيلومتري انتقال آب از سد کاني سيب به سمت درياچه اروميه که از سال 1394 کار اجرايي آن آغاز و در هشت ماه گذشته روند ترميم و رفع مشکل آن با سرعت دنبال شده بود، با حضور و دستور آيت الله سيد ابراهيم رئيسي افتتاح شد.اين طرح که در مجموع براي اجراي آن، 35 هزار ميليارد ريال هزينه شده است، آب از مخزن سد کاني سيب وارد تونل انتقال 36 کيلومتري شده، پس از آن با ورود به کانال 11 کيلومتري، به رودخانه گدار مي‌رسد و پس از طي 28 کيلومتر مسير اين رودخانه وارد پهنه آبي درياچه اروميه مي‌شود.در فاز نخست اين طرح، قرار است 300 ميليون مترمکعب آب به صورت سالانه وارد درياچه اروميه شود.
فاز دوم اين طرح هم که طبق گفته مسئولان مربوطه قرار است سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرد، با اجراي طرح‌هاي مرتبط انتقال آب را تا 600 ميليون مترمکعب افزايش خواهد داد.دريچه سد شهيد کاظمي در جنوب شرقي استان آذربايجان غربي با دستور رئيس جمهور  به سمت درياچه اروميه بازگشايي شد.
همچنين با حضور آيت الله رئيسي سومين واحد بخار نيروگاه اروميه به صورت رسمي به شبکه سراسري برق متصل شد.رئيس جمهور به صورت رسمي سومين واحد بخار نيروگاه سيکل ترکيبي اروميه را افتتاح کرد.با اتصال سومين واحد بخار نيروگاه اروميه به ظرفيت 160 مگاوات توان اسمي توليد اين نيروگاه به بيش از 1500 مگاوات افزايش يافت.با بهره‌برداري از اين بخش همچنين واحد بخار نيروگاه سيکل ترکيبي اروميه به ارزش 400 ميليون يورو تکميل شد.
احداث بخش بخار نيروگاه سيکل ترکيبي اروميه بر مبناي بند 19 قانون بودجه سال 92 کل کشور براساس مکانيسم بازگشت سرمايه از محل صرفه‌جويي سوخت است.بهره‌برداري از واحد سوم بخش بخار نيروگاه سيکل‌ترکيبي اروميه همچنين سالانه 785 ميليون مترمکعب صرفه‌جويي در مصرف سوخت در پي خواهد داشت.نيروگاه سيکل ترکيبي اروميه با برخورداري از 6 واحد گازي و سه واحد بخار با ظرفيت يک هزار و 478 مگاوات يکي از بزرگترين و پيشرفته‌ترين واحدهاي توليد برق در غرب کشور است.رئيس جمهور در جريان بهره‌برداري از سومين واحد بخار اين نيروگاه با تعدادي از کارگران شاغل در اين مجتمع عظيم صنعتي گفتگوي صميمانه‌اي داشت و در جريان وضعيت کاري و معيشتي آنها قرار گرفت.
 آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي همچنين  در پايان سفر به آذربايجان غربي، در ديدار با سبزپوشان ولايت علوي به مناسبت روز پاسدار، با تبريک سالروز ولادت امام حسين (ع) به همه مسلمانان و آزادگان جهان گفت: خداوند را شاکرم که در روز پاسدار در سرزمين ايستادگي در مقابل دشمنان و در حضور پاسداران عزيز مدافع امنيت و استقلال کشور هستم.
رئيس جمهور اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از ابتداي تشکيل به عنوان نيرويي پرتلاش و کارآمد در دفاع از دين، قرآن و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و صيانت از سرزمين ايران رشادت و شجاعت به خرج داده و کارنامه درخشان و افتخارآميزي در دفاع از انقلاب اسلامي، کمک مومنانه به مردم در رخدادهاي مختلف و احداث زيربناها و زيرساخت‌هاي کشور داشته است.
وي اضافه کرد: آنها تصور کرده‌اند که با ترور نيروهاي ما و سرداران عزيز ما، در دل نيروها و مردم ما ترديد ايجاد مي‌کنند که اين خيال باطلي است.
رئيس جمهور ادامه داد: سپاه پاسداران پرتلاش، کارآمد، مؤثر و مجاهد در دفاع از دين  قرآن، ارزش‌هاي اسلامي، سرزمين ايران عزيز  مردم بزرگوار بوده و کارنامه درخشاني در دفاع مقدس دارد، اين نيرو در کمک مومنانه به مردم در آسيب‌ها و حوادثي نظير زلزله، سيل و در عرصه‌هاي مختلف دارد.
وي اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، کارنامه درخشاني در کارهاي بزرگ و ماندگار و سازندگي دارد و در تربيت نيروي انساني کارآمد براي همه بخش‌هاي نظام اقدام گسترده‌اي داشته است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها