عصر آذربایجان

گزارش خبر

بودجه دولتي پاسخگوي تمامي برنامه‌هاي ورزشي نيست

بودجه دولتي پاسخگوي تمامي برنامه‌هاي ورزشي نيست

1403/07/02

گروه ورزشي: رئيس فدراسيون تنيس روي ميز با بيان اينکه هيات‌هاي استاني نقش مهمي در معرفي ورزشکاران توانمند دارند، گفت: بودجه‌ دولتي پاسخگوي تمامي برنامه‌هاي ورزشي نيست ولي با وجود اين در ميان ساير فدراسيون‌ها به لحاظ ميزان رشد و پيشرفت برترين شديم.


به گزارش عصرآذربايجان، مهرداد علي قارداشي در مجمع عمومي سالانه هيات تنيس روي ميز استان زنجان با بيان اينکه هزينه اجراي برنامه هاي مختلف ورزشي بسيار بالاست، افزود: براي اعزام ورزشکاران به مسابقات جهاني و بين المللي بودجه به صورت ريالي تخصيص مي يابد اما به صورت دلاري خرج مي شود.
قارداشي با تاکيد بر اينکه هيات هاي ورزشي با جذب منابع مي توانند به پيشبرد برنامه کمک کنند، گفت: اين فدراسيون توانسته است با کار و تلاش مداوم، موفقيت هاي چشمگيري را طي هفته گذشته کسب کند.
به گفته وي، براي اولين بار در رنکينگ جهاني، سهميه اعزام تيمي و انفرادي نوجوانان پسر و اعزام انفرادي دختران به مسابقات جهاني کسب شد.
رييس فدراسيون تنيس روي ميز با بيان اينکه فعاليت هيات هاي ورزشي استان نيز بايد با گذشته مقايسه شود، گفت: زنجان ظرفيت هاي بالايي در اين رشته ورزشي دارد و بايد بيش از گذشته فعال باشد.
قارداشي با بيان اينکه امروز يکي از بهترين مجامع تنيس روي ميز کشور در اين استان برگزار شد، گفت: اعضاي هيات هاي ورزشي سرمايه هاي انساني به شمار مي روند و بايد از توانمندي هاي آنان بهره گرفت.
وي با بيان اينکه همکاري و مشارکت خانواده ها و ورزشکاران به پويايي اين رشته کمک بسزايي مي کند، گفت: شناخت کامل بر وضعيت تنيس روي ميز 31 استان کشور داريم و فعاليت هيات هاي استاني را در مقايسه با استان هاي ديگر مي سنجيم.
رئيس فدراسيون تنيس روي ميز با بيان اينکه مدال هاي رنگارنگ در رده هاي مختلفي سني در اين رشته کسب شده است، گفت: اين موفقيت ها در بخش تيمي و انفرادي به دست آمده است.
وي خاطر نشان کرد:وفاق و همدلي نقش مهمي در پيشبرد برنامه ها دارد و رمز موفقيت در برابر تحريم هاي ظالمانه در ادوار گذشته نيز توجه به اين مولفه بوده است.
100 ميليارد ريال اعتبار به هيات‌هاي ورزشي زنجان پرداخت شد
 مديرکل ورزش جوانان استان زنجان با بيان اينکه نقش فدراسيون‌ها و اداره کل در حمايت از هيات‌هاي ورزشي بسيار ناچيز است، گفت: از انتهاي سال گذشته تاکنون 100 ميليارد ريال اعتبار بين هيات‌هاي ورزشي استان توزيع شده است. جواد بازرگان دراين مجمع با اشاره به نقش ستادي اداره کل ورزش و جوانان در حوزه هيات هاي ورزشي، افزود: هم اکنون 50 هيات ورزشي در سطح استان وجود دارد و اداره کل ورزش و جوانان استان بر فعاليت‌هاي آنها نظارت مي‌کند.
وي با بيان اينکه طي دو و نيم سال گذشته هيات تنيس روي ميز استان زنجان يکي از هيات هاي پرکار و فعال استان بوده است، تاکيد کرد:مواردي که در اين مجمع از سوي اعضا مطرح شد بايد در يک جلسه تخصصي بررسي شود.
اين مسوول با تاکيد بر اينکه يک هيات ورزشي ماهيتا يک نهاد عمومي غير دولتي است، ادامه داد: هيات هاي ورزشي يک نهاد غير دولتي محسوب مي‌شوند و به هيچ عنوان به دولت وابستگي ندارند.
بازرگان با تاکيد بر اينکه هيات هاي شهرستاني نيز بايد براي پيشبرد برنامه‌هاي خود به دنبال جذب اعتبار باشند، افزود: براي موفقيت هيات هاي ورزشي بايد به دنبال حاميان مالي بود.وي با بيان اينکه به عنوان مثال هيات کشتي استان زنجان براي برگزاري جام جهان پهلوان تختي 30 ميليارد ريال هزينه کرد، اظهار داشت: هرچند بخشي از منابع با رايزني استاني هزينه شد اما بيش از 20 ميليارد ريال آن توسط حاميان هيات ورزشي کشتي استان تخصيص يافت و هزينه شد.
بازرگان با بيان اينکه نگاه‌ها بايد نسبت به فعاليت‌ هيات هاي ورزشي تغيير يابد، افزود: استان زنجان به لحاظ فضاي ورزشي در مقايسه با استان‌هاي همجوار همانند قزوين وضعيت خوبي دارد و بايد براي تغيير به دنبال جذب اعتبارات باشيم.
وي با بيان اينکه هيات ها و اعضاي آنها يک نوع سرمايه محسوب مي‌شوند، خاطرنشان کرد: براي پيشبرد بهتر کارها بايد تعاملات و ارتباطات بيشتري صورت گيرد.
اين مسوول ورزشي به ديدار سال گذشته متوليان امور ورزشي با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت:رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بارها به موضوع ايران قوي و ورزش قوي تاکيد داشتند.وي با بيان اينکه طي روزهاي اخير نيز قهرمانان المپيک و پارا المپيک با رهبر انقلاب ديدار داشتند، اظهار داشت: ايشان نيز بر لزوم توجه بيش از گذشته به ورزش تاکيد داشتند که اين مهم از اهميت ورزش حکايت دارد.
بازرگان با بيان اينکه وزير پيشين ورزش و جوانان نيز بر 2 مولفه آمايش سرزميني و سند پيشرفت کشور در حوزه ورزش تاکيد داشتند، افزود: استعداديابي به ويژه در مقاطع متوسطه مي‌تواند به پيشرفت حوزه ورزش کمک کند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها