عصر آذربایجان

گزارش خبر

دو شرط اعزام جوانان ایرانی به لبنان از زبان امام جمعه اردبیل

دو شرط اعزام جوانان ایرانی به لبنان از زبان امام جمعه اردبیل

1403/07/06

آراز خبر- امام جمعه اردبیل گفت: اعزام جوانان به لبنان منوط به دو مطلب است اول اینکه اسرائیل دیوانگی و حماقت کند و وارد لبنان شود و دوم موافقت سید مقاومت.

 

آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه که در محل مصلاي اردبيل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد، با تسليت حادثه معدن طبس اظهار داشت: فاجعه غم انگيز معدن طبس را به ملت عزيز، به خانواده‌هاي داغدار و به جامعه کارگري کشور تسليت عرض مي‌کنيم و از دستگاه محترم قضا و دستگاه‌هاي نظارتي انتظار داريم با بررسي دقيق مقصرين احتمالي را به صورتي شايسته و قاطع عقوبت نمايند اگر در اين عقوبت بازدارندگي درست نشود هر اقدام کالعدم خواهد بود.

وي با اشاره به ناکامي رژيم صهيونيستي در دستيابي به اهداف مورد نظر در غزه تصريح کرد: نتانياهو در غزه به اهداف خود دست نيافت نه حماس از بين رفت و نه اسراء اسرائيلي آزاد شدند در شمال هم ناکام ماند چون نتوانست سکان اسرائيل را به شهرک‌هاي خودشان برگرداند و همچنين نتوانست از قدرت حزب الله بکاهد زورش فقط به زن‌ها و بچه‌ها رسيد و 42 هزار انسان بي‌گناه را کشت و خودش و ملتش را در دنيا رو سياه کرد.

امام جمعه اردبيل بيان کرد: از اين به بعد مردم اسرائيل به هر کشوري که بروند با اهانت مردم آن کشور مواجه خواهند شد کشتن زن‌ها و بچه‌ها و بمباران کورکورانه اصلاً ارزش نظامي ندارد و براي ارتش اسرائيل و فرماندهان آن افتخار محسوب نمي‌شود بلکه تماماً ننگ و عار است.

آيت الله عاملي گفت: علت اينکه اسرائيل حاضر به گفتگو با حماس نيست و به طور مدام با بهانه‌گيري آن را به هم مي‌زند اين است که مذاکره با حماس معنايش اين است که حماس هنوز از بين نرفته است و اين بزرگترين شکست براي نتانياهوست چون يک مقصد مهم نتانياهو از کشتن چهل هزار فلسطيني، از بين بردن حماس بود.

وي ادامه داد: نتانياهو بعد از حمله پيجري به لبنان گفت؛ اگر سيد حسن نصرالله پيام ما را نفهميد من خودم به او مي‌فهمانم ولي ماجرا عکس شد و سيد حسن نصرالله به او فهماند که حريف حزب‌الله نمي‌شود و لذا يکي از فرماندهان اسرائيلي گفت ما در محاسبه قدرت حزب‌الله اشتباه کرديم ما از قدرت حزب‌الله غافل بوديم و ارزيابي درستي از آن انجام نداده‌ايم.

آيت الله عاملي افزود: حالا شمال اسرائيل در سيطره حزب‌الله است و تمام اهالي آن در پناهگاه‌ها يا اردوگاه‌ها هستند و وسط اسرائيل نيز تحت سيطره موشک يمن درآمد و تمام اهالي وسط اسرائيل به پناهگاه‌ها هجوم آوردند موشک بالستيک قبلي يمن در 6 کيلومتري فرودگاه «بن گوريون» افتاد يعني انصارالله عمداً فرودگاه را هدف گرفته تا تمام مسافرت‌هاي توريستي و تمام رفت و آمدها از فرودگاه "بن گوريونگ" قطع شود و اين ضربه مهلک به اقتصاد اسرائيل است.

وي تصريح کرد: نتانياهو در غزه به هيچ يک از اهداف خود دست نيافت و حالا به لبنان هجوم آورده تا با برگرداندن آوارگان اسرائيلي که شمال اسرائيل را ترک کرده اند براي خود کارنامه درست کند در غزه نتوانست با حماس جنگ کند مجبور شد زن و بچه‌ها و انسان‌هاي بي‌گناه را بکشد و حالا در جنوب لبنان نيز که خود را در برابر حزب الله عاجز مي‌بيند به کشتار مردم بي‌گناه روي آورده تا براي حزب الله هزينه درست کند يعني جان انسان ها را اهرم براي اهداف نامشروع خود قرار داده است.

نماينده مردم اردبيل در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: مسئوليت تمام اين درگيري ها بر عهده اسرائيل است قبلاً در جنوب لبنان درگيري جزئي بود هر کدام مواضع ديگر را گاه گاهي بمباران مي‌کردند تا اينکه اسرائيل با حمله پيجري و با ترور فرماندهان حزب الله جنگ را شروع کرد بنابراين تمام مسئوليت‌ها در ازاء کشتار بي‌گناهان و بالا رفتن تنش بر عهده اسرائيل است.

آيت الله عاملي اظهار داشت: اين رژيم عفن در غزه تماماً با بي‌ سلاح‌ها و زن و بچه‌ها سر و کار داشت و حالا که به لبنان حمله کرده و با حزب‌الله درگير شده تازه معني جنگ را فهميده است اما چون غير از شرارت چيزي نمي‌فهمد از رويارويي با نيروهاي نظامي طفره مي‌رود و سراغ انسان‌هاي بي‌گناه مي‌رود  اسرائيل از حمله زميني مي‌ترسد و از آن وحشت دارد تمام توان اسرائيل در برابر حماس و حزب‌الله نيروي هوايي اسرائيل است.

وي اضافه کرد: نيروي هوايي اسرائيل ستون فقرات اين رژيم سفاک است اين رژيم از همين نقطه غزه و لبنان را زير بمباران مي‌گيرد از جهت حمله زميني کاملاً فشل و زمين گير است اگر حزب الله با موشک هاي نقطه زن فرودگاه‌ها و پايگاه‌هاي هوايي اسرائيل را بزند کار اسرائيل تمام است و فوراً پرچم سفيد بلند مي‌کند حزب‌الله با يک محاسبه کاملاً درست تصميم گرفته به جاي مردم عادي فرودگاه‌هاي نظامي پايگاه‌هاي هوايي و صنايع نظامي اسرائيل را بزند و زدن آنها براي حزب الله با موشک‌هاي پيشرفته مثل آب خوردن است.

امام جمعه اردبيل اظهار داشت: حزب الله با پهپادهاي نامريي به نام هدهد تمام پايگاه هاي حساس اسرائيل را قبلاً شناسايي کرده است ناوهاي آمريکايي نيز جرات نزديک شدن و تشکيل پايگاه هوايي بر روي دريا براي اسرائيل را ندارند چون در جنگ معاصر ناوهاي جنگي آسان‌ترين هدف براي موشک‌هاي نقطه زن است و ديگر ناوها در جنگ‌هاي جديد کارآمدي ندارند.

آيت الله عاملي خاطرنشان کرد: حزب الله از سال‌ها پيش تمام احتمالات را مورد مطالعه دقيق قرار داده است و هيچ اقدامي از حزب الله امر خلق الساعه نيست بنابراين در صورت ادامه جنگ، نيروي هوايي اسرائيل از کار مي‌افتد و قبول آتش‌بس نيز نه براي اصلاح امور بلکه براي اصلاح خرابي‌هاي پايگاه‌هاي هوايي و براي مشورت با آمريکا و اروپا براي پيدا کردن راه حل براي حفظ نيروي هوايي است.

وي تاکيد کرد: در جنگ بين اسرائيل و حزب‌الله يک ارزش و جوانمردي فوق‌العاده ديده مي‌شود اسرائيل مناطق مسکوني و انسان هاي عادي و زنان و کودکان را مورد حمله قرار مي دهد و تصميم گرفته با بالا بردن تلفات انسان‌هاي عادي در لبنان بر حزب‌الله فشار بياورد تا تسليم شود و اين نهايت بربريت است اما در مقابل حزب‌الله با آن همه جنايت اسرائيل در حق انسان‌هاي عادي حاضر نشده انسان‌هاي عادي و صهيونيست‌هاي غيرنظامي در اسرائيل را مورد هدف قرار دهد در حالي که اگر اين کار را بکند فروپاشي کابينه نتانياهو بسيار سرعت مي‌گيرد حزب‌الله فقط مراکز نظامي، پادگان‌ها، کارخانجات نظامي و فرودگاه‌ها را مي‌زند.

امام جمعه اردبيل افزود: اگر حزب‌الله علاوه بر مراکز نظامي و پايگاه هاي هوايي، ايستگاه‌هاي برق و آب و مراکز توليد سوخت و اينترنت را هدف بگيرد نتانياهو ماشين جنگي خود را متوقف خواهد کرد و تمام تحليل گران مي‌گويند اسرائيل توان اداره طولاني مدت جنگ را ندارد.

آيت الله عاملي تصريح کرد: جاي بسيار تاسف است که سلفي‌ها و وهابي‌هاي مصر اعلام کردند هيچ‌کس به پيروزي‌هاي حزب‌الله و شکست فاحش اسرائيل خوشحال نشود و الّا از اسلام خارج شده است. رئيس آنها با اعلان اين مطلب به کساني که پيروزي حزب الله را جشن مي گيرند گفته برويد اعتقادات فاسد خودتان را اصلاح کنيد خوشحالي حرام است چون اين پيروزي تاريخي عليه اسرائيل توسط حزب الله که شيعه و رافضي و از تابعين ايران است صورت گرفته است عجيب است اين فرقه ضاله مضله با سکوت مرگبار ارتش‌هاي مصر، اردن و سعودي‌ کار ندارد و آنها را تنقيص نمي‌کند اما حزب الله را تکفير مي‌کند.

وي گفت: خيانت کشورهاي عربي و اسلامي در موضوع فلسطين و لبنان يک مصيبت تاريخي است آنها در طول تاريخ مورد لعن و نفرين مسلمان‌ها خواهند بود آنها در ظاهر اسرائيل را محکوم مي‌کنند اما در واقع آرزوي زوال حماس و حزب الله را دارند هر کس به شبکه العربيه نگاه کند او مي‌گويد همين الان بلند شوم و به لشکر صهيونيستي اسرائيل ملحق شوم و فلسطيني‌ها و لبناني‌ها را بکشم.

امام جمعه اردبيل در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به نامه اخير خود به سيد حسن نصرالله و استقبال گسترده جوانان کشور از اين نامه تصريح کرد: ما اخيراً از سر وظيفه انساني، شرعي و ملي به افتخار بزرگ عالم اسلام فخر مجاهدين سيد حسن نصرالله نامه نوشتيم و از ايشان خواستيم در صورت ورود اسرائيل از طريق زميني به لبنان موافقت نمايد که جوانان ايراني به معرکه جهاد و شرف وارد شوند بازخورد اين نامه بين جوانان ايراني بسيار عجيب بود به محض انتشار نامه سيل تماس‌هاي تلفني و پيامک از کل ايران شروع شد حجم تماس واقعاً تکان دهنده بود.

آيت الله عاملي ادامه داد: جوانان ما تماماً اعلان آمادگي مي‌کردند که ما بي‌صبرانه منتظر اعزام هستيم ما را اعزام کنيد از بعضي استان‌ها اعلام کردند که ما جمع زيادي را ليست کرده ايم و آماده اعزام هستيم اين اعلان‌ها از استان‌هاي آذري بسيار ويژه بود جالب توجه است که از خواهران گرامي نيز پيام فرستاده اند که ما آماده تهيه تداراکات يا پشتيباني سايبري هستيم.

وي گفت: از برادران اهل سنت کشور، مخصوصاً غرب کشور تشکر دارم که اعلان آمادگي کرده اند اين حجم از آمادگي هم نشان بصيرت است و هم نشان شجاعت و هم اين که کشور ما ذخيره دفاع عظيمي را در خود دارد من اينجا از همه جوانان عزيز قلباً تشکر مي‌کنم اعزام منوط به دو مطلب است اول اينکه اسرائيل ديوانگي و حماقت کند و وارد لبنان شود و دوم موافقت سيد مقاومت؛ يک نکته بسيار مهم اين است که حضور ما در لبنان صرفاً دفاع از لبنان نيست هم دفاع از لبنان است و هم دفاع از امنيت ايران عزيز، هر کسي به امنيت ايران عزيز علاقمند است لازم است در برابر فزون خواهي‌هاي رژيم عفن و نجس اسرائيل بايستد.

نماينده مردم اردبيل در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: همه دقت کنند که هدف اسرائيل در حمله به لبنان فقط حزب الله نيست او اگر قدرت پيدا کند سراغ يمن، سوريه و عراق خواهد رفت و هدف استراتژيک هم براي اسرائيل، ايران است ما در سوريه نيز تماماً از امنيت ايران دفاع کرديم در سوريه در برابر کساني بوديم که داد مي زدند «ايها الروافض جئناکم بالذبح جئناکم بالذبح» در لبنان نيز هم  امنيت لبنان و هم امنيت کشورهاي اسلامي از جمله امنيت ايران مطرح است بيرق بايد بيرون از ايران زده شود اميرالمومنين عليه السلام فرمود اگر بيرق در داخل زده شود ذليل خواهيد شد.

آيت الله عاملي خطاب به مسلمان ها گفت: همه مسلمان‌ها شايسته است دقت کنند که ما مسلمان‌ها در لحظه‌هاي بسيار حساس و سرنوشت ساز به سر مي‌بريم تاريخ آينده ما مسلمان ها و مخصوصاً آينده خاورميانه در اين جنگ رقم خواهد خورد امتحان بزرگ الهي شروع شده است.

وي با اشاره به اينکه اين جنگ قطعا امتحان خداوند در حق مسلمان هاست، خاطرنشان کرد: اگر خداوند بخواهد در يک لحظه جنگ را تمام مي‌کند.

امام جمعه اردبيل خاطرنشان کرد: ظهور بزرگ در پيش است اگر در اين امتحان موفق شويم از اصحاب حضرت مصلح جهاني خواهيم بود اگر کسي در اين امتحان مردود شود و از آنچه از دستش بر مي آيد مضايقه و تماشا کند او را حق ورود به رکاب حضرت ولي عصر(عج) نخواهد بود.

آيت الله عاملي گفت: بيشترين اصحاب امام زمان(عج) از يمن است و حالا مي‌بينيد يمن چگونه عالي عمل کرده است جمع زيادي از اصحاب حضرت از مشرق يعني از ايران خواهد بود و ايران با تمام توان در معرکه حاضر است و جمع مهمي از اصحاب حضرت از يکي از مناطق کشور جمهوري آذربايجان خواهد بود و همه منتظريم شيعيان غيور و انقلابي آذربايجان مثل ادوار گذشته تاريخ دين خود را در اين معرکه حماسي اداء کنند.

روحيه دفاع مقدس ايران را پيروز ميدان مي‌کند

‌‌ذکي‌الله خوشبخت پيشکسوت دوران دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اردبيل اظهار داشت: تجربه خوبي را در دوران هشت سال دفاع مقدس با تکيه بر جوانان و فرماندهان خوش‌‌فکر جوان به دست آورديم و بايد در شرايط حساس کنوني نيز به جوانان، ايده‌ها و تفکرات آنها ايمان راسخ داشته باشيم.

وي تصريح کرد: ملت ايران در سايه ايمان، باور به وعده الهي و همچنين تکيه بر توان معنوي خود موفق شدند تا در هشت سال دفاع مقدس با دست خالي بر دشمن تمام قد مسلح پيروز شده و زمينه پيشرفت، عزت و قدرت‌نمايي حقيقي را فراهم کنند.

پيشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: ما نبايد از فرهنگ جهاد و شهادت دوران دفاع مقدس فاصله بگيريم چرا که غفلت از آن دوران ما را به سمت شکست در جنگ نابرابر سايبري و ترکيبي دشمن سوق خواهد داد. با وجود پايان جنگ و گذشت بيش از سه دهه از آن ايام دنياي استکبار هنوز ما با سر جنگ دارد و ليبراليسم جهاني تلاش مي‌کند تا فتنه‌هاي مختلفي را عليه ملت ايران و انقلاب نوپا به راه اندازد.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن در محاسبات خود به جوانان و نوجوانان امروز و کاهش معنويت آنها حساب خاص باز کرده در حالي که بايد جوانان و نوجوانان خود را مجهز به قدرت ايمان و معنويت کنيم تا در اين سنگر نيز پيروز حقيقي باشيم. بعد از گذشت يک سال از آغاز جنگ تحميلي رزمندگان اسلام در عمليات‌هاي مختلف از ثامن‌الائمه گرفته تا بيت المقدس، والفجرها و کربلاهاي متعدد به پيروزي رسيدند تا دشمن را در قدرت خود متحير سازند.

خوشبخت بيان کرد: امام راحل با فتواي معنوي خود به رزمندگان اسلام روحيه مي‌داد و دشمن را دچار سردرگمي مي‌کرد که نتيجه آن پيروزي ملت ايران در دوران سخت و دشوار دفاع مقدس بود که ابعاد بسياري از اين جنگ تمام عيار هنوز بازگو نشده است.

وي در ادامه يادآور شد: ما همچنان به وعده الهي در پيروزي حق بر باطل اميدواريم و يقين داريم در جنگ ترکيبي، شناختي، سايبري، رسانه‌اي و تبليغي شکل گرفته ملت ايران مي‌تواند بر دشمنان غلبه کرده و با تکيه بر حقيقت ايمان، وحدت، اطاعت‌‌پذيري و مقاومت به پيروزي حقيقي برسند.

پيشکسوت دوران دفاع مقدس تصريح کرد: در جنگ سايبري و ترکيبي ديگر خبري از حضور ابزارهاي جنگي آشکار نيست بلکه دشمن سعي مي‌کند با بهره‌گيري از فضاي رسانه‌اي و تبليغي انديشه و تفکر جوانان ما را مسموم کند که ضرورت دارد با جهاد تبيين و روشنگري بسياري از مسائل بر دشمن غلبه کرده و زمينه فتح و پيروزي بيشتر را فراهم کنيم.

به گزارش تسنيم، همزمان با هفته دفاع مقدس در ساير شهرستان‌ها نيز پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه پيشکسوتان، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با بيان خاطرات خود ياد و خاطره سلحشوري شهدا، ايثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سلحشور جبهه‌هاي حق عليه باطل را گرامي داشتند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها