عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتخابات 96 و عدم تحقق وعده‌هاي دولت‌مردان در عمل

آيا مردم از روحاني عبور مي‌کنند//

1395/10/05

رئيس دولت يازدهم هزاران بارهم از رشد اقتصادي و تورم تک رقمي سخن بگويد، مردم باور نخواهند کرد چون آنچه که در عمل مي‌بينند با ‌آن چيزي که روحاني عنوان مي‌کند، 90 درجه‌اي زاويه دارد.

سرويس سياسي: رئيس دولت يازدهم هزاران بارهم از رشد اقتصادي و تورم تک رقمي سخن بگويد، مردم باور نخواهند کرد چون آنچه که در عمل مي‌بينند با ‌آن چيزي که روحاني عنوان مي‌کند، 90 درجه‌اي زاويه دارد.
حتماً شنيده‌ايد که مي‌‌گويند فلاني دستِ پيش مي‌گيرد تا پس نيفتد، آدم‌هايي که اين سياست را دنبال مي‌کنند  در وهله‌ي اول براي فرار از پاسخگويي در مورد مسايل اصلي، به آن‌ها مقوله‌هاي فرعي معرفي مي‌کنند تا مدتي مطالبه‌گران را اينگونه سرگرم نمايند. در گام دوم نيز خيلي آسان به چشمان يک ملت زُل مي‌زنند و سخن غيرواقع بر زبان مي‌آورند تا با تئوري‌هاي خودساخته به مردم تلقين کنند آنچه که احساس مي‌کنيد، اشتباه است اما چيزي که من مي‌گويم مو لايِ درزش نمي‌رود.
روحاني جزو آن دسته از سياست‌مدارهايي است که اين روش را خيلي خوب مي‌تواند اجرا کند و اگر بتواند حافظه‌اش را تقويت نمايد و تناقض آنچه که امروز عنوان مي‌کند را با اظهارات چند ماه قبل رفع نمايد، تا حدِ زيادي از آمار مطالبه‌گران مي‌کاهد و در خوش‌بينانه‌ترين حالت به جاي نقد، با خاموشي مواجه مي‌شود.
آن هنگامي که رئيس دولت يازدهم از تورم تک رقمي و نجات اقتصاد ايران با استناد به آمار! سخن مي‌گويد، آن‌هايي که در مشکلات اقتصادي غلت مي‌زنند و در طول ماه‌هاي اخير زير فشارهاي اقتصادي خميده شده‌اند، حرص‌شان در مي‌آيد اما نبايد روحاني را مورد مؤاخذه قرار داد و از او خواست در اين ماه‌هاي باقيمانده به انتخابات حقايق جامعه را آشکار سازد.
روحاني با همين آمارها توانسته است در اذهان بخشي از مردم شبهه ايجاد نمايد و با غوغاسالاري کارهايي را که مي‌خواهد، پيش ببرد اما اگر بيايد يک ساعت انقلابي با مردم حرف بزند و با کنارگذاشتن آمارهايي که حاصلِ دست‌رنج محاسباتي خود دولت‌مردان است، اظهاراتِ واقع‌گرايانه ارائه کند، خودکشي سياسي‌اش را تکميل خواهد کرد.
چنانچه رئيس جمهور بخواهد راست بگويد بايد اعتراف کند در محقق نمودن وعده‌هاي انتخاباتي‌اش ناکام مانده و علي‌رغم کسب موفقيت‌هايي در حوزه‌هاي مختلف، به اهداف اصلي که مورد مطالبه‌ي اکثريت مردم بود، نرسيده است. قطعاً چنين اعترافي به پايگاه رأي روحاني در انتخابات 96 آسيب مي‌زند و تعداد حاميان او را تا حد زيادي کاهش مي‌دهد.
رويه‌اي که روحاني در حال حاضر پيش گرفته است، باوجود نکات مثبتي که به آن اشاره شد، معايبي را هم داراست در مجموع بازي دوسرباخت براي او به ارمغان مي‌‌آورد. شايد بخشي از جامعه آنچه که روحاني مي‌گويد را قبول نمايند اما بخش کثيري نيز نمي‌توانند واقعيت‌ها را انکار و اظهارات دولت‌مردان را بپذيرند.
تورم را مردم هنگام انجام امور روزمره لمس مي‌کنند و با مشاهده‌ي جوانان در جست‌وجوي کار و تعطيلي يک‌به‌يک کارخانه‌ها به پوچ بودن شعارهاي شيرين مسئولين پي‌ مي‌برند. همين امر نيز باعث مي‌شود بر بي‌اعتمادي مردم نسبت به مقامات دولتي افزون‌ گردد و آنان با سوزاندن تروخشک، روحاني را از ميان کانديداهاي مورد وثوق خود در انتخابات آينده خط بزنند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از آناج، اين احتمال وجود دارد مردم از رئيس‌جمهوري که در کنار عدم موفقيت در حوزه‌ي کاري علي‌رغم داشتن 4 سال فرصت، به شعور مردم نيز توهين مي‌نمايد، عبور کنند و اين‌بار ملت پروژه عبور از روحاني را کليد بزنند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

انتخابات 96 و عدم تحقق وعده‌هاي دولت‌مردان در عمل

آيا مردم از روحاني عبور مي‌کنند//
خروج

رئيس دولت يازدهم هزاران بارهم از رشد اقتصادي و تورم تک رقمي سخن بگويد، مردم باور نخواهند کرد چون آنچه که در عمل مي‌بينند با ‌آن چيزي که روحاني عنوان مي‌کند، 90 درجه‌اي زاويه دارد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها