عصر آذربایجان

گزارش خبر

آمارهاي اقتصادي دولت با واقعيت‌ها سازگار نيست

امام جمعه تبريز:

1395/12/15

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم از مشکلات اقتصادي رنج مي‌برند، گفت: تنها با شعار نرخ تک رقمي شدن تورم مشکل حل نمي‌شود، آمارهاي اقتصادي دولت با واقعيت‌ها سازگار نيست.

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم از مشکلات اقتصادي رنج مي‌برند، گفت: تنها با شعار نرخ تک رقمي شدن تورم مشکل حل نمي‌شود، آمارهاي اقتصادي دولت با واقعيت‌ها سازگار نيست.
آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با بيان اينکه مردم از بيکاري، رکود بي‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادي رنج مي‌برند، اظهار داشت: مردم از مشکلات اقتصادي گله‌مند هستند و برخي مسؤولان به جاي ارائه کارنامه اقدام و عمل با اظهارات ساختارشکنانه قصد دارند مطالبات مردم را به حاشيه ببرند. وي با بيان اينکه وضع کارخانه‌ها و کارگران اسفبار است، افزود: با زندگي اشرافي‌گري نمي‌توان مشکلات جامعه را حل کرد. خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه تنها با شعار تک رقمي شدن نرخ تورم مشکل حل نمي‌شود، گفت: کدام کالاي اساسي در يک سال گذشته گران نشده پس چطور تورم کاهش پيدا کرده است؟ در تبليغات انتخابات گفته مي‌شد که معيار تورم جيب مردم است نه آمار دولت، پس چرا اکنون صرفاً آمار دستگاه‌هاي دولتي در اين باره اعلام مي‌شود. وي با اشاره به اين نکته که در زمان تبليغات انتخاباتي شعار معيار جيب مردم است نه آمارهاي دولت افزود: آمارهاي اقتصادي دولت به ويژه در تورم و کاهش آن با  واقعيت‌‌ها سازگار نيست و نرخ تورمي که بانک مرکزي و اشتغالي که مسؤولان اعلام مي‌کنند در جامعه ايجاد شده با واقعيت‌ها مطابقت ندارد. آيت‌الله شبستري قرارداد چند هزار ميلياردي هواپيماهاي مسافربري، قرارداد با خودروسازان فرانسوي  واردات خودرو و کشتي از کره و کالاهاي مصرفي از ترکيه و چين را خلاف سياست‌هاي اقتصادي ملي و تضعيف توليد ملي اعلام کرد و اظهار داشت: ما نمازگزاران تبريز از دولت مي‌خواهيم تمام دستورات و رهنمودهاي مقام عظماي ولايت از جمله در مسائل اقتصادي و اقتصاد مقاومتي را جدي گرفته و آنان را به مرحله اجرا درآورد. وي با اشاره به اينکه کشور ما کمبود نقدينگي ندارد، گفت: به دليل رکود و ضعف در مديريت اقتصاد، منابع به سمت سرمايه‌‌گذاري سوق داده نمي‌شود و تنها راهکار حل آن، کنار گذاشتن مديران نالايق، اميد کندن از آمريکا و غرب و اميدواري به مردم است که در اين راه بايد به ظرفيت‌هاي داخلي مردم، اجراي اصل 44، حمايت از توليد داخلي، مبارزه با واردات بي‌رويه و قاچاق کالا تکيه کرد. خطيب جمعه تبريز از مردم خواست از خريد کالاهاي خارجي خودداري کنند و مغازه‌داران نيز از فروش کالاهاي خارجي همانند کفاشان تبريز که از فروش کفش خارجي خودداري کرده‌اند، از فروش کالاهاي خارجي دوري کنند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، آيت‌الله مجتهدشبستري در ادامه با اشاره به 15 اسفند روز درختکاري، به اهميت حفاظت از منابع طبيعي و جنگل‌ها، درختکاري را يکي از زيباترين و پرثمرترين نعمت‌هاي الهي بيان کرد و افزود: تلطيف هوا يک مسئله حياتي است و براي همه ما محسوس است که زندگي ماشيني موجب به وجود آمدن معضلات زيست محيطي شده است و دست‌اندرکاران امر بايد با برنامه‌ريزي مناسب در افزايش فضاي سبز و درختکاري بيشتر از آلودگي هوا بکاهند.
وي با اشاره به شرايط فعلي آلودگي هواي شهر تبريز گفت: در شرايط فعلي که آلودگي هوا غوغا مي‌کند و شهر تبريز در اين زمينه رکوزدشکني کرده و حتي در برخي روزها آلوده‌ترين شهر ايران محسوب مي‌شود، بايد علاوه بر تدابير لازم مسؤولان در اين رابطه، درختکاري براي تلطيف و پالايش هوا بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به برگزاري آيين جشن نيکوکاري گفت: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و کمک به هم‌نوع يکي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمانان، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.
وي اظهار داشت: کميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است که اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها