عصر آذربایجان

گزارش خبر

وقتي چوب خارجي ها را استعدادهاي وطني مي خورند

وضعيت تيم هاي پايه تراکتورسازي در بحران محروميت//

1395/12/15

تيم هاي پايه تراکتورسازي بدليل محروميت اين باشگاه از نقل و انتقالات دچار مشکلات زيادي شده و به نوعي چوب بي_مسئوليتي در قبال خارجي ها به تن نحيف تيم_هاي پايه سرخ هاي تبريز خورده است.

گروه ورزشي: تيم هاي پايه تراکتورسازي بدليل محروميت اين باشگاه از نقل و انتقالات دچار مشکلات زيادي شده و به نوعي چوب بي_مسئوليتي در قبال خارجي ها به تن نحيف تيم_هاي پايه سرخ هاي تبريز خورده است. به دنبال محروميت باشگاه تراکتورسازي از فعاليت در پنجره نقل و انتقالاتي زمستاني و تابستاني آينده، تيم هاي پايه اين باشگاه نيز نمي توانند قرارداد بازيکنان را ثبت کنند و اين موضوع باعث شده تا بحران علاوه بر تيم بزرگسالان، يقه تيم_هاي پايه باشگاه را نيز بگيرد. اين محروميت در حالي نصيب باشگاه تراکتورسازي شده و حتي به تن تيم هاي پايه اين باشگاه لرزه انداخته است که با کمي تدبير از سوي مديران و مسئولان مربوطه در سال هاي اخير و پرداخت بموقع حق و حقوق بازيکنان و مربيان خارجي، اين مشکل هرگز گريبان باشگاه پرطرفدار تبريزي را نمي گرفت. صد البته در سايه اين بي مسئوليتي ها،نسل فعلي تيم هاي پايه باشگاه تراکتورسازي در همه رده هاي سني، آسيب جدي خواهند ديد و تيم_هاي پايه اين باشگاه در مسابقات خود به لحاظ نتيجه گيري ضرر زيادي خواهند ديد. از طرفي تلاش مربيان شاغل در اين باشگاه نيز در اثر اين مشکلات نتيجه کاملا مطلوبي به دنبال نخواهد داشت.
*مشکل اساسي براي تيم نونهالان
ثبت قرارداد بازيکنان تيم هاي نوجوانان  جوانان و اميد تراکتورسازي پيش از محروميت باشگاه و در ابتداي فصل انجام شده و فقط بازيکناني که در نيم فصل به تيم اضافه شده اند حق شرکت در مسابقات را ندارند. کما اينکه تيم_هاي جوانان و اميد تراکتورسازي در بازي هاي احير خود در نيم فصل دوم بازي هاي خود از وجود بازيکنان جديد بي بهره شدند و تيم اميد تراکتورسازي به همين دليل و تنها با 13 بازيکن و دروازه بان ذخيره تيم جوانان خود در خانه صنعت نفت آبادان شکست خورد. با اين حال اما ثبت قرارداد بازيکنان تيم نونهالان اين باشگاه که پيش از اين انجام نشده بود، اکنون با مشکل مواجه شده است و اين تيم که تازه بايد بازي هاي خود در مسابقات نونهالان مطانق کشور را آغاز کند، با بحراني کم سابقه رو به رو شده است. بر اين اساس تيم نونهالان تراکتورسازي تبريز به دليل سهل انگاري بعضي از مسئولان باشگاه، پس از مدتها تمرين و آماده شدن براي حضور در مسابقات مناطق کشور، نمي تواند با تمام نفرات در اين مسابقات شرکت کند و بدين ترتيب يک رده سني براي اغلب بازيکنان تيم نونهالان تراکتورسازي باطل شد و اين بازيکنان بدون انجام بازي در رده نونهالان بايد به دنبال تيمي ديگر در رده نوجوانان، آن هم غير از باشگاه تراکتورسازي باشند چراکه با محروميت باشگاه تراکتورسازي از فعاليت در پنجره نقل و انتقالات تابستاني آينده، اين بازيکنان حق ثبت قرارداد در رده نوجوانان را نيز نخواهند داشت.
*سخت ترين شرايط در آستانه مسابقات
در خصوص وضعيت تيم نونهالان تراکتورسازي، عظيم عبدالله پور سرمربي اين تيم با بيان اينکه سخت ترين شرايط براي تيم نونهالان اين باشگاه حاکم شد است، گفت: واقعا با شرايط دشواري رو به رو هستيم و نمي توانيم از نفرات جديد براي تيم نونهالان استفاده کنيم. اما يک راه وجود دارد که ما فقط با بازيکناني که از سال گذشته با تيم قرارداد داشتند مي توانيم در مسابقات شرکت کنيم که البته اين موضوع اصلا نمي تواند در نتيجه گيري به نفع تيم باشد. وي با بيان اينکه همچنان اميدوار به ثبت قرارداد بازيکنان تيم هاي پايه و بويژه نونهالان در اين مقطع هستيم، عنوان کرد: ما با اين محدوديت و دشواري وارد مسابقات مناطق خواهيم شد اما باشگاه به فيفا در اين خصوص نامه نوشته و اميدواريم با درخواست ما موافقت شود. البته آقاي جعفر عليزاده مسئول مسابقات کشوري هيئت فوتبال استان هرگونه ثبت قرارداد براي کليه تيم_هاي باشگاه تراکتورسازي را طبق حکم فيفا ممنوع اعلام مي کند. عبدالله پور با اشاره به اينکه باشگاه همچنان پيگير اين موضوع است، گفت: ما با اميدواري به بخشش محروميت به کارمان ادامه مي دهيم و تمريناتمان را چند روزي است که دوباره آغاز کرده ايم و منتظريم تا در اين ارتباط راي نهايي صادر شود. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر، در مورد محروميت تيم هاي پايه باشگاه تراکتورسازي از نقل و انتقالات، فرهاد حاجب مربي تيم فوتبال اميد اين باشگاه نيز با عجيب خواندن اين اتفاق، گفت: اين يک اتفاق عجيب و نادر است که به دنبال چند سال اهميت ندادن به موضوع بازيکنان خارجي، تجميع شده و اکنون خود را در قالب محروميت نشان داده است اما اين فرصت هنوز وجود دارد اين بحران مديريت شده و با کمترين ضرر سپري شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

وقتي چوب خارجي ها را استعدادهاي وطني مي خورند

وضعيت تيم هاي پايه تراکتورسازي در بحران محروميت//
خروج

تيم هاي پايه تراکتورسازي بدليل محروميت اين باشگاه از نقل و انتقالات دچار مشکلات زيادي شده و به نوعي چوب بي_مسئوليتي در قبال خارجي ها به تن نحيف تيم_هاي پايه سرخ هاي تبريز خورده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها