عصر آذربایجان

گزارش خبر

باور کنيم تلويزيون هم کرونا مي‌گيرد!

باور کنيم تلويزيون هم کرونا مي‌گيرد!

1399/04/29

گروه فرهنگي:در حالي که بار ديگر ويروس کوچک کرونا در جدالي نابرابر به روزهاي اوج خود بازگشته و يکه‌تازي مي‌کند، بسياري از پروژه‌هاي تلويزيوني همچنان و صرفا با لحاظ کردن عبارت »با رعايت کليه پروتکل‌هاي بهداشتي« به فعاليتشان ادامه مي‌دهند؛ اما خبرهاي رسمي و غيررسمي از ابتلاي برخي از عوامل و هنرمندان نشان از آن دارد که رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در فرايند توليد برنامه‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني که دست‌اندکاران زيادي هم مي‌طلبد، چندان هم کار ساده‌اي نيست.

گروه فرهنگي:در حالي که بار ديگر ويروس کوچک کرونا در جدالي نابرابر به روزهاي اوج خود بازگشته و يکه‌تازي مي‌کند، بسياري از پروژه‌هاي تلويزيوني همچنان و صرفا با لحاظ کردن عبارت »با رعايت کليه پروتکل‌هاي بهداشتي« به فعاليتشان ادامه مي‌دهند؛ اما خبرهاي رسمي و غيررسمي از ابتلاي برخي از عوامل و هنرمندان نشان از آن دارد که رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در فرايند توليد برنامه‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني که دست‌اندکاران زيادي هم مي‌طلبد، چندان هم کار ساده‌اي نيست.
 اواخر سال گذشته با افزايش شيوع ويروس کرونا در کشور، بسياري از پروژه‌هاي تلويزيوني و سينمايي متوقف شدند. اما به مرور زمان و پس از کنترل نسبي ميزان شيوع، بسياري از اين پروژه‌ها تصميم گرفتند با در نظر گرفتن پروتکل‌هاي بهداشتي فعاليتشان را از سر بگيرند. حالا اما با وجود افزايش چشم‌گير تعداد مبتلايان و جانباختگان، انگار ترس از کرونا ديگر رنگ باخته است و بسياري ترجيح مي‌دهند ريسک مبتلا شدن خودشان و اطرافيانشان را در ازاي دلايل معلوم و نامعلومي به جان بخرند؛ و البته برخي نيز از ادامه فعاليت در اين شرايط چشم‌پوشي کرده‌اند تا شايد بتوانند در شرايط بهتري کار توليد را بار ديگر از سر بگيرند. در اين ميان به نظر مي‌رسد که تلويزيون به عنوان نهاد متولي پروژه‌هاي سريال‌ي و برنامه‌سازي هنوز تصميم مشخصي در اين زمينه نگرفته است.برنامه استعداديابي »عصر جديد« از جمله برنامه‌هايي است که با اوج‌گيري شيوع ويروس کرونا در روزهاي اخير، ضبط آن مجددا متوقف شده است. احسان عليخاني که تهيه‌کننده و اجراي اين برنامه را برعهده دارد، چند روز پيش در صفحه شخصي اينستاگرام خود از توقف ضبط اين برنامه به دليل حفظ سلامتي مردم خبر داد.اما ضبط »عصر جديد« در حالي براي بار دوم متوقف مي‌شود که احسان عليخاني پيشتر با انتشار خبري از ضبط فصل دوم اين برنامه خبر داده و تاکيد کرده بود که به منظور رعايت هرچه بيشتر پروتکل‌هاي بهداشتي حتي از شرکت‌کنندگان برنامه نيز تست کرونا گرفته مي‌شود. در هر حال با بالا رفتن آمار ابتلا و مرگ مير ناشي از ويروس کرونا در کشور، ضبط برنامه «عصر جديد» فعلا منتفي شده است.
ضبط برنامه »دورهمي« با اجراي مهران مديري نيز که به دليل حضور تماشاگر از جمله برنامه‌هاي پرخطر در روزگار کرونايي محسوب مي‌شود، فعلا به دليل آنچه مشکلات فني عنوان شده، متوقف است.
 »دورهمي« از جمله برنامه‌هاي سرسخت در برابر تعطيلي موقت به منظور رعايت نکات بهداشتي محسوب مي‌شود و علت تعطيلي آن فعلا مشکلات فني عنوان شده است و نه پيشگيري از شيوع ويروس کرونا.
 طرح هشدارهاي جدي درباره ضبط بدون تماشاگر اين برنامه در دوران اوليه اوج کرونا، باعث شد مهران مديري بپذيرد که برنامه بدون حضور تماشاگر ضبط ‌شود و تصاويري که در »دورهمي« نشان داده مي‌شد نيز بر آرشيوي بودن حضور تماشاگران تاکيد داشت؛ اما حضور تماشاگران روي سن و سيل عظيمي از انتقادات به رفتار غيرحرفه‌اي اين برنامه، در نهايت مديري را وادار به اعتراف کرد که هر روز تعداد کمي از تماشاگران در سالن حضور دارند و افرادي که روي سن مي‌آيند از ميان همين حاضران اندک هستند.
در اين ميان علاوه بر برنامه‌هايي که با حضور تماشاگران ضبط مي‌شوند، سريال‌ها نيز به دليل تعدد عوامل، از جمله موارد پرخطر محسوب مي‌شوند و در موج اول کرونا در کشور عده‌اي از عوامل و پروژه‌ها را هم درگير کردند. سرانجام در جريان موج اوليه کرونا تهيه‌کننده‌هاي تلويزيوني به توقف رضايت دادند، اما در حال حاضر و با وجود اينکه وضعيت اين روزها نيز همان اندازه يا حتي شايد بيشتر خطرناک است، اما هنوز برنامه‌اي براي توقف ضبط در نظر نگرفته يا حداقل به صورت رسمي اعلام نشده است.اين روزها مجموعه‌هاي نمايشي زيادي در حال ضبط يا آماده‌سازي مراحل توليد و پيش‌توليد هستند که از جمله آنها مي‌توان به سريال »زمين گرم« به کارگرداني سعيد نعمت‌الله، 87 متر به کارگرداني کيانوش عياري، »برف بي‌صدا مي‌بارد« به کارگرداني پوريا آذربايجاني به عنوان طولاني‌ترين سريال تلويزيوني، سريال امنيتي «خانه امن« به کارگرداني احمد معظمي، »چاي نت« با موضوع سواد رسانه‌اي، سريال کمدي »باخانمان« به کارگرداني برزو نيک نژاد، »طلاق« به کارگرداني ابوالقاسم طالبي، »صفر بيست و يک« به کارگرداني مشترک سيانک انصاري و سيدجواد رضويان، »نجل« به کارگرداني خيرالله تقياني‌پور، مجموعه »ايل‌دا« به کارگرداني راما قويدل و »جشن سربرون« به کارگرداني مجتبي راعي اشاره کرد.
البته وضعيت شبکه نمايش خانگي نيز کم و بيش به همين صورت است. منوچهر هادي که اخيرا سريال »دل« را در شبکه نمايش خانگي داشت و مشغول انجام کارهاي پيش‌توليد فصل دوم سريال »عاشقانه« با عنوان »گيسو« بود، چند روز پيش از ابتلاي خود به بيماري کوييد - 19 خبر داد. او همزمان با اعلام بيماري خود، خبر داد و تاکيد کرد که پيش‌توليد فصل دوم مجموعه عاشقانه قوي‌تري از قبل روزهاي پاياني خود را سپري مي‌کند. مجموعه «آقازاده» به کارگرداني بهرنگ توفيقي نيز که اين روزها در شبکه نمايش خانگي در حال توزيع است، آخرين روزهاي ضبط خود را پشت سر مي‌گذارد. تصويربرداري اين مجموعه که در اواخر اسفندماه متوقف شده و از 30 ارديبهشت از سر گرفته شده بود، اين روزها با خداحافظي بازيگران اصلي خود يعني امير آقايي، نيکي کريمي و امين حيايي روزهاي پاياني را سپري مي‌کند.
مجموعه »هم‌گناه« نيز به کارگرداني مصطفي کيايي از جمله مجموعه‌هايي است که اين روزها در شبکه نمايش خانگي در حال توزيع است. همچنين اعلام شد سريال تاريخي »جيران« به کارگرداني حسن فتحي و تهيه‌کنندگي اسماعيل عفيفه نيز حدودا از اوايل خرداد ماه و بعد وقفه‌اي چندماهه به منظور جلوگيري از شيوع ويروس کرونا، بار ديگر کار خود را آغاز کرد.
به گزارش  عصر آذربايجان به نقل ازايسنا، از اين ليست بلند بالاي سريال که از آنها نام برده شد، ممکن است تعدادي از قلم افتاده باشند يا برخي هم تاکنون تصويربرداري‌شان را متوقف کرده باشند اما در نهايت دو سريال کمتر يا بيشتر در اين روزهاي جانکاه کرونايي فرقي نمي‌کند. مهم ما هستيم و شما که بايد سالم بمانيم. در اين ميان ستاد ملي کرونا دستور توقف پروژهاي پر دنگ و فنگ سريال‌سازي را بدهد يا خير، خودمان که مي‌توانيم نگران سلامتي خود و همکارانمان باشيم و يک وقفه‌ کوتاه بدهيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها