عصر آذربایجان

گزارش خبر

40 واحد توليدي زنجان روي ريل صادرات قرار گرفته است

40 واحد توليدي زنجان روي ريل صادرات قرار گرفته است

1396/01/20

استاندار زنجان به کاهش 25 درصدي واردات اشاره کرد و گفت: 40 واحد توليدي استان زنجان روي ريل صادرات قرار گرفته و ميزان صادارت 40 درصد افزايش يافته است.

گروه گزارش: استاندار زنجان به کاهش 25 درصدي واردات اشاره کرد و گفت: 40 واحد توليدي استان زنجان روي ريل صادرات قرار گرفته و ميزان صادارت 40 درصد افزايش يافته است. اسدالله درويش‌اميري در جلسه شوراي اداري استان زنجان اظهار داشت: سال 95 مردم ايران حوادث تلخ و شيريني را تجربه کردند که يکي از آنها از بين رفتن ايران‌هراسي با اجراي سياست‌هاي خارجي در عرصه‌هاي بين‌المللي و جهاني است. وي تصريح کرد: با تدبير مقام معظم رهبري در مديريت نظام جمهوري اسلامي و با ديپلماسي ايران در سياست خارجي، اجماع جهاني و تهديدات عليه ملت ايران برداشته شد.
استاندار زنجان با اشاره به اينکه رفتار ديپلماسي قوي ايران اروپا را از آمريکا جدا کرد و اروپايي‌ها به دورغ‌پردازي آمريکايي‌ها پي بردند، خاطرنشان کرد: بسياري از محدوديت‌ها در فلج کردن اقتصاد ايران از جمله در حوزه ناوگان حمل و نقل هوايي، دريايي و ترانزيت از بين رفت و امروز مشکلي براي بيمه کردن کشتي‌ها نداريم.وي ابراز کرد: پشتيباني مقام معظم رهبري و تدبير دولت سبب شد تا در حوزه نفتي به حق ملت ايران بازگرديم و از توليد يک ميليون بشکه به 2 ميليون و 900 هزار بشکه در اپک برسيم. درويش‌اميري با اشاره به اينکه به لطف الهي و برخورداري از نزولات جوي سال گذشته پس از 10 سال به خودکفايي گندم رسيديم، بيان کرد: اميدواريم امسال بتوانيم بيش از 13 ميليون تن گندم برداشت کنيم.
وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري به عنوان ناخداي بزرگ کشتي امسال را سال " اقتصاد مقاومتي: اشتغال و توليد" نامگذاري کردند، تصريح کرد: بيش از نيم قرن است که اقتصاد کشور به شدت وابسته به نفت بوده که نوسانات قيمت نفت در دهه‌هاي گذشته اقتصاد را نيز تحت تأثير قرار داده است. درويش‌اميري با اشاره به اينکه امروزه کمپاني‌هاي صهيونيستي بر نوسانات قيمت نفت و برخي مسائل اقتصادي دنيا اثرگذار هستند، بيان کرد: بايد اقتصاد کشور را مبتني بر الگوهاي بومي تنظيم کنيم تا نوسانات قيمت نفت آن را متزلزل نکند و اقتصاد مقاومتي به معني تکيه بر اقتصاد داخلي است.
*حمايت از سرمايه و توليد داخلي
وي به حمايت از توليد و سرمايه‌گذاري داخلي تأکيد کرد و افزود: حمايت از سرمايه و توليد داخلي، رشد کسب و کار در کشور را به دنبال دارد که در نتيجه آن اشتغال ايجاد مي‌شود. استاندار زنجان با اشاره به اينکه زماني که قيمت نفت به 145 دلار رسيد، کالاهاي وارداتي افزايش يافت، ابراز کرد: مقام معظم رهبري با ديدن اين تجارب تلخ موضوع اقتصاد مقاومتي را به ميان آورد که به معناي نه گفتن به کالاهاي وارداتي است. وي آب را يکي از سرمايه‌هاي ملي کشور خواند و گفت: براي حفظ اين سرمايه ارزشمند تجهيز 25 هزار هکتار از اراضي کشاورزي به سيستم‌هاي نوين آبياري در سفر رئيس جمهور به زنجان در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 60 درصد اين برنامه محقق شده است. درويش‌اميري خارطنشان کرد: 20 تا 30 درصد از آب شرب شهري به دليل فرسوده بودن شبکه‌‎هاي شهري تلف مي‌شود و بايد جلوي مصرف نادرست آب گرفته شود. وي با اشاره به اينکه در کشور احداث بيش از 9 هزار مجتمع آبرساني در دستور کار قرار دارد، بيان کرد: 11 مورد از مجتمع‌هاي آبرساني براي تأمين آب شرب پايدار روستاها در استان زنجان درنظر گرفته شده است. استاندار زنجان به افزايش رفاه اجتماعي تأکيد کرد و افزود: اين حق ملت ايران است که مرفه‌ترين مردم در منطقه باشند و حاکميت نيز بايد براي راحتي و آسايش مردم تلاش کند که يکي از اقدامات مهم در اين زمينه فراهم کردن زمينه توليد و اشتغال است. وي برخورداري از ذخاير عظيم نفت و گاز را از ديگر نعمت‌هاي الهي در کشور خواند و گفت: رئيس جمهور در جمع مردم زنجان اعلام کرد که 360 روستاي اين استان از نعمت گاز برخوردار مي‌شوند و گازرساني به روستاها از موارد مهم در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است. وي عدم مرغوبيت و کيفيت‌ کالاها، عدم بازاريابي خارجي و صادرات، توليد غيرکارشناسي، کمبود مواد اوليه، مشکلات نقدينگي، سرمايه در گردش و معوقات بانکي را از مهمترين مشکلات واحدهاي توليدي عنوان کرد و افزود: اين مشکلات سبب تعطيلي واحدها يا کاهش توليد در آنها شده بود. استاندار زنجان خاطرنشان کرد: علاوه بر اجراي طرح رونق توليد و کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، واحدهاي توليدي مورد پايش قرار گرفتند و از توليد و اشتغال واحدهايي که تمام وقت مشغول به فعاليت بودند صيانت شد. وي با اشاره به اينکه تلاش شد تا واحدهايي که کمتر از ظرفيت کار مي‌کردند، در ساير شيفت‌ها فعال شوند، بيان کرد: صنايعي که در آنها سرمايه‌گذاري شده اما راکد بودند در مدار توليد قرار گرفتند و صنايعي که به دليل عدم پشتوانه مالي نيمه کاره رها شده بودند نيز تعيين تکليف شدند. درويش‌اميري با اشاره به اينکه 443 ميليارد تومان در قالب طرح رونق توليد براي برطرف کردن مشکلات واحدهاي مختلف استان زنجان در نظر گرفته شده بود، ابراز کرد: با اقدامات انجام شده از طرق ديگر اين رقم به بيش از 500 ميليارد تومان رسيد.
*صيانت از 7100 شغل متزلزل
وي با اشاره به اينکه از 7 هزار و 100 شغل متزلزل صيانت شده است، ابراز کرد: 4 هزار و 828 نفر نيز به ليست بيمه‌شدگان جديد سازمان تأمين اجتماعي استان زنجان اضافه شده است. استاندار زنجان با اشاره به اينکه در پايان سال 92، 83 هزار و 413 نفر در ليست بيمه‌شدگان اجباري سازمان تأمين اجتماعي قرار داشت، بيان کرد: در بهمن سال 95 اين رقم به 108 هزار و 280 نفر رسيد و اين در حالي است که يک هزار نفر نيز خروجي اين سازمان است. وي ميزان صادارت استان زنجان در سال 94 را 228 ميليون دلار خواند و گفت: در بهمن سال 95 ميزان صادرات استان زنجان 294 ميليون دلار برآورد شده است. درويش‌اميري درآمد گمرکي استان زنجان در 11 ماهه سال 94 را 71 ميليارد و 800 ميليون تومان برشمرد و گفت: بهمن سال گذشته اين رقم به 98 ميليارد و 300 تومان رسيده و در پايان سال نيز 118 ميليارد تومان گزارش شده است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، وي با اشاره به اينکه واردات استان 25 درصد کاهش و صادرات 40 درصد رشد يافته است، ابراز کرد: پس از 25 سال صنعت توليد گيربکس تمام اتوماتيک در زنجان با 80 درصد سرمايه‌گذاري خارجي وارد کشور شد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

40 واحد توليدي زنجان روي ريل صادرات قرار گرفته است

40 واحد توليدي زنجان روي ريل صادرات قرار گرفته است
خروج

استاندار زنجان به کاهش 25 درصدي واردات اشاره کرد و گفت: 40 واحد توليدي استان زنجان روي ريل صادرات قرار گرفته و ميزان صادارت 40 درصد افزايش يافته است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها