عصر آذربایجان

گزارش خبر

لزوم ترغيب واقفين به ايجاد وقف هاي قرآني

تعداد محدود موقوفات قرآني در آذربايجان غربي//

1396/06/19

گروه فرهنگي: استان آذربايجان غربي داراي موقوفات مختلفي در زمينه هاي آموزشي فرهنگي، درماني و... بوده در حاليکه در راستاي موقوفات قرآني در آذربايجان غربي تعداد محدودي موقوفه وجود دارد که کافي نبوده و استان در راستاي انجام فعاليت هاي قرآني نيازمند وقف در اين زمينه است ز سويي تشويق و ترغيب واقفين به ايجاد وقف هاي قرآني بايد مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش عصرآذربايجان، با توجه به اينکه يکي از نياز هاي اساسي جامعه اسلامي موقوفات  قرآني است اما متاسفانه در استان موقاف قرآني بسيار محدود و اندک شمار است،اگر بخواهيم که جامعه اي عاري از مشکلات داشته باشيم بايد تفکر قرآني در آن جامعه نهادينه شود چرا که قرآن کتابي بوده که راهنماي تمام عصرها و انسان ها است. مردم با اهميت وقف قرآني آشنا نيستند و در اين راستا تبيين دستاوردهاي موقوفات قرآني ضرورت دارد و با تبليغات در اين عرصه و معرفي دستاوردهاي وقف هاي قرآني مي‌توان واقفين را به اين سمت هدايت کرد. هر کسي به اندازه وسع و توان خود مي تواند واقف باشد و با نهادينه شدن اين فرهنگ موقوفات قرآني نيز افزايش پيدا کرده البته بايد وقف ها  را به سمت ايجاد موقوفات قرآني ساماندهي و هدايت شود. هزينه تبليغ و ترويج قرآن، قرائت قرآن، ختم قرآن، حفظ قرآن  خريد و توزيع قرآن، خريد کتب علوم قرآني  ترويج و نشر فرهنگ قرآني، هزينه جلسات قرآني همه از نياتي هستند که نياز به سرمايه گذاري مردم دارند و بايد فرهنگ وقف قرآني را در جامعه ترويج داد.
*غفلت از موقوفات قرآني در ايران
رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: بايد بسترهاي وقف قرآني مورد توجه همگان به‌ويژه نهادهاي فرهنگي قرار گيرد چرا که موقوفات قرآني ايران مورد غفلت واقع شده و عملاً موقوفات زياد قرآني در کشور نداريم تا آثار آن در فعاليت‌هاي قرآني هزينه شود. حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي در چهلمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم اظهار داشت: امروزه موضوع وقف در حوزه قرآن از جمله مسائلي است که مي‌بايست بدان بيش از پيش پرداخته شود. وي تصريح کرد: بايد بسترهاي وقف قرآني مورد توجه همگان به‌ويژه نهادهاي فرهنگي قرار گيرد چرا که موقوفات قرآني ايران مورد غفلت واقع شده و عملاً موقوفات زياد قرآني در کشور نداريم تا آثار آن در فعاليت‌هاي قرآني هزينه شود. رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه بيان کرد: بايستي اقدامات لازم براي ترويج فرهنگ وقف در حوزه قرآن در همه سطوح و به‌صورت گسترده انجام شود تا به اين نياز جامعه قرآني که حمايت از فعاليت‌هاي اين حوزه است به خوبي پاسخ داده شود. وي گفت: اگر هر کس در حد توان خود در حوزه قرآن موقوفه‌اي را به ثبت برساند يا مبلغي براي اين امر اهدا کند مي‌تواند به مبلغ قابل توجهي بدل شود که قطعاً به واسطه آن مي‌توان کارهاي گسترده‌اي در حوزه قرآن کريم انجام داد. رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه بيان کرد: انتظار مي‌رود به واسطه فعاليت‌هاي گسترده‌اي که انجام شده منبعد اتفاقات خداپسندانه‌اي در راستاي ترويج فرهنگ وقف قرآني روي دهد. وي تصريح کرد: فعاليت‌هاي قرآني نيازمند پشتوانه اقتصادي پايدار  است بنابراين براي تحقق اين امر نيازمند ياري قاريان و علاقمندان به قرآن هستيم. رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: کمک به ايتام و محرومان و بي سرپرستان از سفارشات مؤکد قرآن و دين مبين اسلام است و اين مهم به جز با ترويج فرهنگ وقف ميسر نمي‌شود بنابراين بايد همه مومنين براي تحقق موقوفات قرآني تلاش کنند.
*ايجاد زمينه وقف در حوزه قرآن مورد توجه قرار گيرد
نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: يکي از موضوعات مهمي که بايد مورد توجه رسانه ها قرار گيرد، ايجاد زمينه وقف در حوزه قرآن است چرا که موقوفات قرآني در جامعه مورد غفلت واقع شده است. حجت_الاسلام والمسلمين محمدي در چهلمين دوره از مسابقات سراسري قرآن کريم در اروميه  اظهار کرد: وقف در حوزه قرآن از موضوعاتي است که بايد به آن بيش از پيش پرداخته شود، چرا که اين امر در جامعه کنوني مورد غفلت واقع شده است و لزوم پرداختن به آن احساس مي شود. رئيس ستاد عالي هماهنگي مسابقات قرآني کشور بيان کرد: بايد اقدامات لازم براي ترويج فرهنگ وقف در حوزه قرآن انجام گيرد تا به اين نياز جامعه پاسخ داده شود. حجت الاسلام محمدي گفت: چنانچه هر کس به اندازه توان خود در حوزه قرآن وقف کند مبلغي قابل توجه جمع_آوري مي شود که به واسطه آن مي توان اقدامات گسترده اي را در حوزه علوم قرآني انجام داد. حجت الاسلام محمدي خاطر نشان کرد: اميد است که با آغاز رسمي پويش وقف مشارکتي قرآن کريم در سراسر کشور و همچنين انجام اقدامات خداپسندانه جامعه قرآني بتوانيم گامي موثر در راستاي ترويج فرهنگ وقف قرآني برداريم. وي انجام فعاليت هاي قرآني را نيازمند پشتوانه اقتصادي پايدار خواند و تصريح کرد: براي تحقق اين امر نيازمند ياري قاريان، جامعه قرآني و فعالان قرآني به ويژه رسانه ها هستيم. حجت الاسلام و المسلمين محمدي در پايان کمک به ايتام و محرومان و بي سرپرستان را از سفارشات اکيد قرآن و دين اسلام خواند و افزود: اين امر به جز با ترويج فرهنگ وقف ميسر نمي_شود.
براساس اين گزارش علاقه مندان و خيران و نيکوکاران و اقشار مختلف مردم مي توانند از طريق شماره گيري #114*780* در اين پويش مردمي شرکت کرده و در ايجاد وقف هاي قرآني مشارکت نمايند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم ترغيب واقفين به ايجاد وقف هاي قرآني

تعداد محدود موقوفات قرآني در آذربايجان غربي//
خروج

گروه فرهنگي: استان آذربايجان غربي داراي موقوفات مختلفي در زمينه هاي آموزشي فرهنگي، درماني و... بوده در حاليکه در راستاي موقوفات قرآني در آذربايجان غربي تعداد محدودي موقوفه وجود دارد که کافي نبوده و استان در راستاي انجام فعاليت هاي قرآني نيازمند وقف در اين زمينه است ز سويي تشويق و ترغيب واقفين به ايجاد وقف هاي قرآني بايد مورد توجه قرار گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها