عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسوولان در رابطه با قطع درختان ارسباران روشنگري کنند

مسوولان در رابطه با قطع درختان ارسباران روشنگري کنند

1397/10/09

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: افزايش فشارها و تحريم‌ها، افزايش زياده‌خواهي از سوي برخي دولت‌ها و افزايش اميد دشمنان براي براندازي نظام اسلامي از اثرات مخرب رفتار برخي خواص و از خيانت‌هاي فتنه‌گران در سال 88 عليه ملت بزرگ ايران بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز عبادي و سياسي جمعه در مصلاي اعظم امام خميني(ره) تبريز با اشاره به ارائه لايحه بودجه سال آينده توسط رئيس جمهور به مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: بررسي اين لايحه نيازمند دقت، شفافيت و چابکي دارد، چراکه به دليل قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادي و مقابله با تحريم‌هاي اقتصادي اين بودجه اهميت زيادي را دارد. وي با بيان اينکه از جمله موارد چالشي بودجه سال 98، ميزان تحقق درآمدهاي صادرات نفتي است، افزود: شرايط تحريمي نشان مي‌دهد که نمي‌توان روي درآمدهاي نفتي به صورت حداکثري حساب کرد، چراکه کشورهاي اروپايي به تعهدات خود ذيل برجام عمل نکردند و راهکاري هم براي ايران از لحاظ اينکه بتوانيم نفت‌خام خود را به فروش برسانيم، ارائه ندادند و حتي بعيد به نظر برسد که اروپايي‌ها در اين خصوص کاري انجام دهند. وي افزود: البته دولت نيز نمي‌تواند روي فروش نفت حداکثري حساب باز کند، از اين‌رو قيد اين موضوع در تنظيم بودجه بسيار موثر بوده، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد دقت بيشتري در بررسي بودجه پيش از برآورد واقعي از فروش نفت انجام دهند، چراکه مشکلات ناشي از نبود منابع درآمدي گريبانگير کشور شده و دست دولت را براي پرداخت و عدم پرداخت به بخش‌هاي مختلف را باز مي‌کند. امام جمعه تبريز متذکر شد: هم اکنون که زمان بررسي بودجه سال 98 است، بايد حداکثر احتياط‌هاي لازم با شرايط ويژه در نظر گرفته شود. وي در ادامه با تاکيد بر اينکه 9 دي روز بصيرت امت و ولايت است، تصريح کرد: يکي از اقدامات فتنه‌گران که در دوران فتنه انجام دادند، هجمه به ارزش‌ها و باورهاي ديني بود به طوريکه عاشوراي 88 نشان داد که جريان دين‌ستيز همواره در کمين بوده تا ارزش و باور ديني و اعتقادات مردم را از بين ببرد.
آل‌هاشم افزود: مردم قهرمان تبريز در 8 دي‌ماه و يک روز قبل از 9 دي سراسري با حضور و تدبير نماينده ولي فقيه وقت به وظيفه ديني خود عمل کرده و سپس در ? دي‌ماه نيز مردم ايران اسلامي بصيرت خود را به همگان نشان دادند. وي با اشاره به پيامدهاي منفي جريان فتنه و ماندگاري آنها توضيح داد: بعد از فتنه 88، فشارها و تشديد تحريم‌ها عليه ايران اسلامي افزايش يافت به طوريکه فتنه باعث شد تا آمريکا تصور کند که فرصت براي راهبرد اصلي که همان براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده،  فرا رسيده است. وي با بيان اينکه در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، مردم غيور براي برگزاري مراسم 40 سالگي انقلاب آماده هستند تا مشت محکم ديگر بر دهان دشمن بزنند، گفت: دشمن  براي 40 سالگي انقلاب نقشه کشيد تا يک تابستان داغ براي مردم رقم بزند و به تبع بازگشت تحريم‌ها به براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي هم فکر کنند ولي در پرتو تدابير رهبر معظم انقلاب و بصيرت و هوشياري مردم، تمام فتنه‌هاي دشمن در سال‌جاري خنثي شد. وي تصريح کرد: البته همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که شايد دشمن براي سال 98 نقشه بکشد، از اين رو همه مردم و مسوولان بايد هوشيار بوده و نبايد به‌گونه‌اي عمل کرد که دشمن سوءاستفاده کند. وي به پيگيري‌هاي خود از مديريت منابع طبيعي، محيط زيست استان، رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان در رابطه با قطع درختان ارسباران، تاکيد کرد: حرف‌هاي مختلفي شنيدم که گزارشات حاکي از آن است که اصلا درختان قطع نمي‌شود ولي عکس‌هاي منتشر شده اين ادعا را تکذيب مي‌کند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي ادامه داد: از استاندار آذربايجان‌شرقي مي‌خواهيم تا کميته ويژه‌اي در استانداري تشکيل داده و اين مشکل را بررسي کنند و در نهايت نتيجه بررسي اين مشکل با مردم مطرح شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها