عصر آذربایجان

گزارش خبر

آمريکا به قوانين بين‌المللي توجهي ندارد

1398/02/15

گروه خبر: امام جمعه اردبيل گفت: دنياي معاصر در نهايت انحطاط به سر مي‌برد و امروز بشريت و مواثيق و قوانين بين‌المللي و نهادهاي بين المللي ارزشي ندارد.

 آيت الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اردبيل اظهار کرد: دنياي معاصر در نهايت انحطاط به سر مي‌برد. امروز بشريت و قوانين بين‌المللي و نهادهاي بين المللي ارزشي ندارد. وي افزود: چهارصد هزار نفر در سوريه کشته شدند و طبق آمار سازمان ملل 250 هزار نفر تا امروز در يمن کشته شده‌اند. عراق، دو ميليون کشته و زخمي داشت. مقام معظم رهبري اين هفته فرمودند؛ »وحشي‌هاي کراوات زده و ادکلن زده آدم مي‌کشند و به آدم‌کش کمک مي‌کنند بدون اينکه خم به ابرو بياورند، مي‌گويند چون به پولش احتياج داريم«. امام جمعه اردبيل تصريح کرد: حاکميت‌هاي ملي نقض مي‌شوند، به دولت‌هاي مشروع حمله نظامي مي‌شود. دولت‌ها و ملت‌ها بدون هيچ گناهي تحريم مي‌شوند. اين هفته سفير سابق هند در عربستان سخن خوبي گفت؛ وي اعلام کرد »تحريم نفتي ايران براي هند فاجعه است، امکان صفر کردن واردات نفت از ايران وجود ندارد. امروز در واشنگتن رژيم خود سري در رأس کار است که قوانين بين‌المللي را نه مي‌فهمد و نه اجرا مي‌کند. آمريکا در حال اخاذي از جامعه جهاني براي تحريم کشوري است که هيچ کار اشتباهي انجام نداده و به تمام تعهدات خود در برجام نيز عمل کرده است.« وي بيان داشت: يکي از بدترين جنايت‌هاي دنياي معاصر عشق به نا‌آرامي و ادامه نا آرامي در دنيا براي فروش سلاح و دوشيدن دولت‌هاي پولدار است. عربستان تا حال 450 ميليارد دلار به ترامپ پرداخت کرده، ترامپ مي‌گويد؛ امنيت شما را من تامين کرده‌ام پس هزينه آن را بايد پرداخت کنيد. او زماني مي‌تواند اين سخن را بگويد که منطقه نا‌آرام باشد. ظلم بزرگ اين است که دولت آمريکا منطقه ما را نا آرام کرده و مي‌گويد ايران باعث نا آرامي است. اگر آمريکا در برابر دموکراسي و رأي ملت‌ها خاضع باشد، يک روزه معضل خاورميانه و آفريقا حل مي‌شود. عاملي ادامه داد: مشکل ليبي يک روزه با انتخابات حل مي‌شود. چرا مانع از برگزاري انتخابات مي‌شويد؟ چرا از خليفه حفتر نظامي عاصي و سرکش و خون‌ريز حمايت مي‌کنيد؟ مشکل سودان يک روزه حل مي‌شود. چرا بعد از سقوط عمر البشير مانع از انتخابات مي‌شويد؟ چرا مانع انتقال قدرت از ارتش به مردم سودان مي‌شويد؟ مشکل فلسطين يک روزه با انتخابات حل مي‌شود. چرا از طرح انتخابات در فلسطين وحشت مي‌کنيد؟ به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي اظهار داشت: حل مشکل يمن مثل آب خوردن است. تمام گروه‌ها در يمن حاضر به انتخابات هستند. فقط آمريکا، انگليس و دولت‌هايي که به آل سعود سلاح مي‌فروشند، مانع انتخابات شده‌اند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

آمريکا به قوانين بين‌المللي توجهي ندارد

خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل گفت: دنياي معاصر در نهايت انحطاط به سر مي‌برد و امروز بشريت و مواثيق و قوانين بين‌المللي و نهادهاي بين المللي ارزشي ندارد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها