عصر آذربایجان

گزارش خبر

بروکراسي پا پيچ احداث کمپ تيم هاي ملي ايران

1398/02/16

گروه گزارش: طرح کمپ تيم هاي ملي هاي سرعين بيش از يک دهه است که جزو مصوبات هيئت دولت در آمده و حتي دايي نيز آماده سرمايه گذاري اما همچنان اين طرح ارزآور، همچنان در گير و دار بروکراسي است.

طرح کمپ تيم ملي در سرعين در سفر استاني دولت وقت در سال 88 جزو مصوبات هيئت دولت در استان اردبيل قرار گرفت و گرچه مطالعات اوليه و مکان يابي براي اجرايي شدن اين طرح انجام شد اما عملياتي شدن آن پس از گذشت يک دهه هنوز هم  در حد حرف باقي مانده است.اين در حاليست که در يک دهه گذشته همواره کساني بودند که  تلاش کردند تا با نشان دادن ظرفيت ها و احداث اين کمپ ملي همانا از خروج ارز از کشور جلوگيري کنند، از جمله اينکه  »علي دايي« با برگزاري اردوي تدارکاتي تيم هاي ملي و سايپا و تيم هايي که در ان سرمربي بوده ظرفيت هاي توريسم ورزشي سرعين را به دنيا عرضه کرد.
البته شهر توريستي سرعين  با اينکه سومين شهر از نظر برخودراي هتل در کشور است اما اين شهر هنوز زمين چمني براي تمرين ندارد و اردو زنندگان در اين شهر  من جمله »علي دايي« اسطوره فوتبال کشور با توجه به طي مسافت چند کيلومتري تيم هاي ملي براي تمرين در شهر نير و اقامت در سرعين  از اين وضعيت بارها انتقاد کرده اند.ايجاد کمپ تيم هاي ملي طبق پيش بيني ها نيازمند بودجه يک هزار ميلياردي است و شايد در وهله اول آنچه به ذهن خطور کند تامين اين هزينه ها از طريق بودجه عمومي باشد اما استان اردبيل سالها براي  تامين بودجه راه آهنش معطل مانده! و به اذعان مسئولان بلاخره اين پروژه ملي از طريق فايناس داخلي ختم به خير و سال 99 اردبيل داراي خط اهن خواهد شد،فلذا بايد براي تامين هزينه احداث کمپ ملي ، به فکر تامين هزينه از محلي غير از بودجه عمومي بود.
عملا در سرمايه گذاري دولتي با توجه به اينکه طبق اصل 44 قانون اساسي دولت بايد از تصديگري دوري کند و به سمت کوچک سازي خود و واگذاري امور به بخش خصوصي حرکت کند، به نظر مي رسد که دولت نمي تواند در سرعين کمپ تيم هاي ملي را ايجاد کند و اعتباري اين چنين نيز براي احداث کمپ وجود ندارد.البته سال 96 بهتاج مديرکل ورزش و جوانان استان اردبيل در واپسين روزهاي مديريتش در اردبيل گفت:عمليات اجرايي احداث کمپ تيم هاي ملي اواخر مرداد ماه جاري با حضور وزير ورزش و جوانان در شهر گردشگري سرعين آغاز مي شود که اين وعده نيز فرجامي نداشت.
از سوي علي دايي نيز مشتاق سرمايه گذاري براي احداث کمپ تيم هاي ملي سرعين است که اين را بارها در سرعين و صداوسيما مطرح کرده است.علي دايي سال 96 در جريان اردوي  تيم صبا  از زمين 4هزار و 800 متري که در سرعين براي احداث کمپ تيم ملي اختصاص يافته است بازديد کرد اما شرايط و متراژ مناسب احداث کمپ نبود.
*بروکراسي اداري دايي را دل سرد کرده است
ناصر محمدي عضو شوراي شهر سرعين در اين رابطه گفت: سرعين بهترين مکان براي احداث کمپ تيم ملي است حتي زمين و سرمايه‌گذار براي احداث اين کمپ آماده است و علي دايي مشتاق سرمايه‌گذاري در اين مجموعه است اما بروکراسي هاي اداري دايي را نيز دل سرد کرده است.البته در ديدار تيرماه 97 علي دايي با امام جمعه اردبيل ،آيت الله عاملي قول پيگيري براي مساعد کردن شرايط براي احداث کمپ تيم ملي داده شده که اميدواريم به نتيجه برسد.
خارجي‌ها از بلاتکليفي کمپ تيم ملي در سرعين چقدر پول به جيب مي‌زنند؟
اردوي آماده سازي خارجي پيش فصل و نيم فصل موضوع جديدي نيست و يک موضوع تکراري است، اما نکته قابل توجه اين سفرها دراين است تيم هايي که از ايران به کشورهاي خارجي مي روند حتي به کشوري چون ارمنستان فقط هزينه مي کنند و برآورد چنين سفري حدود 200 تا 300 ميليون تومان برآورد مي شد،  آنهم زماني  که دلار هنوز سير صعودي نگرفته بود! اين در حالي است که ايران اسلامي خود سرزميني چهارفصل است و وقتي چراغ است چرا با شمع بايد سر کرد؟
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از سبلان ما، هم اکنون اکراين، اتريش ، ترکيه و ارمنستان ايستگاه هاي موقت تيم هاي ليگ برتري  ايران شده اند که اميدواريم مسئولين در سال رونق توليد ملي است اين همت را براي مرتع کردن موانع بالا بزنند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

بروکراسي پا پيچ احداث کمپ تيم هاي ملي ايران

خروج

گروه گزارش: طرح کمپ تيم هاي ملي هاي سرعين بيش از يک دهه است که جزو مصوبات هيئت دولت در آمده و حتي دايي نيز آماده سرمايه گذاري اما همچنان اين طرح ارزآور، همچنان در گير و دار بروکراسي است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها