عصر آذربایجان

گزارش خبر

انجمن‌هاي ورزشي زنجان در انتظار تخصيص اعتبار

انجمن‌هاي ورزشي زنجان در انتظار تخصيص اعتبار

1402/09/12

گروه ورزشي: هيات انجمن‌هاي ورزشي استان زنجان با بيش از 20 رشته و حدود 800 ورزشکار فعال داراي ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي مناسبي است که تخصيص اعتبارات لازم مي‌تواند چشم انداز روشني را براي آن رقم بزند و هدفگذاري‌ها در اين رشته را محقق کند.

گروه ورزشي: هيات انجمن‌هاي ورزشي استان زنجان با بيش از 20 رشته و حدود 800 ورزشکار فعال داراي ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي مناسبي است که تخصيص اعتبارات لازم مي‌تواند چشم انداز روشني را براي آن رقم بزند و هدفگذاري‌ها در اين رشته را محقق کند.
انجمن هاي ورزشي با بهره مندي از 20 انجمن و يک هزار و 600 کميته ورزشي در سراسر کشور ظرفيت بزرگي براي ارتقاي ورزشي کشور محسوب مي شود و مي تواند با مديريت صحيح و اصولي و حمايتهاي مالي و معنوي پله هاي ترقي و پيشرفت ورزشکاران را بيش از پيش مهيا کند تا هر يک از آنها در رشته هاي مختلف در ميادين ملي و بين المللي براي کشور افتخار آفرين باشند.
تعدد و تنوع رشته هاي تحت مديريت فدراسيون انجمن هاي ورزشي نشان دهنده اهميت، حساسيت، جايگاه ويژه و ضرورت توجه به آن است و در صورت حمايت لازم از آن مي تواند با برنامه ريزي به رتبه هاي برتر و درخور شان خود دست يابد.فدراسيون انجمن هاي ورزشي کشور شامل چندين انجمن از جمله سپک تاکرا، دارت، جوجيتسو، بيس بال، سافت بال، لاکراس،‌ طناب کشي، کريکت، پارکور و پدبال است که هريک از اين رشته ها در جاي خود ويژگي‌ها،‌ نيازمندي‌ها و جايگاه خاصي در حوزه ورزش دارند.
هيات انجمن هاي ورزشي استان زنجان نيز هم اکنون با بيش از 20 رشته ورزشي و 600 تا 800 ورزشکار فعال در رشته هاي مختلف زيرمجموعه اين هيات فعال است و براي رسيدن به جايگاه برتر و مطلوب به هم افزايي ‌ همدلي و تعامل هريک از بخش هاي مرتبط با اين هيات و حمايت هاي مالي لازم و تخصيص اعتبارات مناسب از سوي فدراسيون نياز دارد.
انجمن هاي ورزشي از هيات هاي پرجمعيت در استان زنجان
مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان اضافه کرد:‌ هيات انجمن هاي ورزشي از هيات هاي پرجمعيت اين استان محسوب مي‌شود که براي رشد و توسعه هرچه بيشتر آن بايد تامين زيرساختهاي سخت افزاري و نرم افزاري مورد توجه باشد.جواد بازرگان به اهميت فعاليت هاي ورزشي همگاني و ورزش هاي قهرماني اشاره کرد و افزود: رشته هاي فعال در زيرمجموعه انجمن هاي ورزشي استان تامين کننده خواسته بسياري از علاقه مندان به ورزش است که بايد در اين خصوص اطلاع رساني و آگاهي بخشي بيشتري از سوي رسانه ها انجام شود.
وي تاکيد کرد:‌ رشته هاي ورزشي اين انجمن ظرفيت ها و پتانسيلهاي لازم را براي پرورش ورزشکاران در سطح قهرماني، مربيان و داوران توانمند دارد و تحقق اين امر نيازمند تامين منابع مالي جهت خريد تجهيزات و امکانات و مديريت تعاملي و درست است.بازرگان گفت:‌ در صورت فراهم شدن بسترهاي مورد نياز براي رشد و توسعه انجمن هاي ورزشي اميدها بر تبديل استان به يکي از پايگاه‌هاي مهم اين رشته در سطح کشور افزايش مي يابد.
کمبود اعتبار از مشکلات اصلي انجمن_هاي ورزشي زنجان
رييس هيات انجمن هاي ورزشي استان زنجان نيز با بيان اينکه تمام تلاش اين هيات رشد و توسعه ورزش هاي زيرمجموعه آن است،‌ گفت: تامين اعتبارات لازم مي تواند اين مجموعه را در برگزاري مسابقات ورزشي ياري کند تا به دنبال اين رقابت ها، رشته هاي ورزشي زيرمجموعه انجمنهاي ورزشي بيش از پيش معرفي شوند.
نرگس رمضاني با اشاره به کمبود منابع مالي، افزود:‌ از ابتداي امسال تاکنون هيچ اعتباري از سوي فدراسيون به هيات انجمن هاي ورزشي استان زنجان تخصيص نيافته است.وي با بيان اينکه بيش از 20 رشته ورزشي زيرمجموعه اين هيات در استان هستند، اظهار داشت: مشکل ديگر اين هيات ورود و خروج رشته هاي ورزشي به آن است که به طور مستمر رشته هاي تحت مديريت اين هيات در حال کاهش يا افزايش است.
رمضاني با تاکيد بر اينکه کمبود اعتبارات و ديگر مسايل اين هيات به طور جدي پيگيري خواهد شد،‌ خاطرنشان کرد:‌ تمام هياتهاي ورزشي با مشکلات مالي مواجه هستند و متاسفانه اعتبارات اين هيات نيز جوابگوي 20 رشته ورزشي زيرمجموعه آن نيست.وي تصريح کرد:‌ هيات انجمن هاي ورزشي بزرگترين هيات استان زنجان با کمترين حمايت از سوي فدراسيون است و اين درحالي است که استان زيرساختهاي خوبي دارد و با همکاري مديرکل ورزش و جوانان زنجان و تلاش اعضاي هيات و حاميان مالي، گامهاي مثبت و رو به رشدي در اين حوزه برداشته مي شود.
اولين آکادمي تخصصي فوتبال روي ميز در زنجان افتتاح مي‌شود
رمضاني يادآور شد:‌ اولين آکادمي دارت استان زنجان به زودي افتتاح خواهد شد و اولين آکادمي تخصصي فوتبال روي ميز استان با تجهيزات بسيار حرفه اي و ميزهاي در حد استانداردهاي جهاني نيز افتتاح خواهد شد.
وي اظهار داشت:‌ با پيگيري هاي انجام شده، زمين چمن مصنوعي و سالن ورزشي 6 هزار نفري انقلاب نيز به طور موقت در اختيار اين هيات قرار گرفته است تا با توجه به اينکه پشتيباني مالي زيادي نداريم با اين سالن ها بتوانيم درآمدي براي مديريت 20 رشته ورزش داشته باشيم. رمضاني توسعه رشته هاي ورزشي زيرنظر اين هيات، استعداديابي و شرکت در رويدادهاي مختلف را از برنامه هاي اولويت دار هيات انجمن هاي ورزشي بيان کرد و گفت: براي پيشبرد امور و تحقق اهداف تعيين شده از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم کرد.
اعتبارات تخصيصي، جوابگوي نيازهاي انجمن هاي ورزشي نيست
دبير فدراسيون انجمن‌هاي ورزشي نيز در مجمع انتخابي رييس هيات انجمن هاي ورزشي استان زنجان، گفت:‌ اين فدراسيون 22 انجمن را با 80 رشته تحت مديريت دارد درحاليکه اعتبارات آن در حد تنها يک فدراسيون است که اين ميزان جوابگوي نيازها نيست و رشد و توسعه رشته هاي زيرنظر اين مجموعه را دشوار و کُند کرده است.مهدي سلاطي افزود: رشته هاي اين انجمن ها متعدد و متنوع هستند و بسياري از اين رشته ها نيز جزو ورزش هاي المپيکي محسوب مي شوند به طوريکه به تازگي رشته هاي سافت بال،‌ بيس بال،‌ کريکت و لاکراس نيز در شوراي المپيک پذيرش شده اند.
وي اظهار داشت: تجهيزات مورد نياز براي فعاليت در اين رشته هاي ورزشي اغلب در داخل کشور ساخته نمي شوند و بايد از خارج وارد شوند که اين موضوع کارها را سخت‌تر کرده است.سلاطي، نبود فضاي لازم و سالن هاي اختصاصي را از ديگر چالش هاي هيات هاي انجمن هاي ورزشي ذکر کرد و افزود:‌ گستردگي رشته هاي اين انجمن ها،‌ اعتبارات خاص و ويژه اي را نيز مي طلبد تا اين رشته هاي ورزشي با همدلي و هم افزايي تقويت شوند.
برآيند:
انجمن‌هاي ورزشي استان زنجان با بيش از 20 رشته و حدود 800 ورزشکار فعال با کمبود اعتبارات مواجه است.
به گزارش  عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،‌ با توجه به اينکه ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي مناسبي براي اين رشته در استان فراهم است در صورت تخصيص اعتبارات لازم شاهد رشد و توسعه اين ورزش و تحقق هدفگذاري‌ها در اين رشته خواهيم بود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها