عصر آذربایجان

گزارش خبر

نيمي از مدارس آذربايحان‌غربي نيازمند نوسازي و مرمت

1398/04/03

گروه گزارش: استاندار آذربايجان‌غربي گفت: در استان 24 هزار کلاس درس وجود دارد که از اين تعداد 50 درصد يعني بالغ بر 12 هزار کلاس درس نياز به تخريب، مرمت و بازسازي دارد.

به گزارش عصرآذربايجان، محمدمهدي شهرياري در بيست و يکمين جشنواره استاني خيرين مدرسه‌‌ساز که در سالن امام علي(ع) اروميه برگزار شد، اظهار داشت: مهمترين رکن توسعه هر جامعه آموزش و پرورش است و اگر امروز مشکلات زيادي در اداره کشور وجود دارد نشان دهنده اين است که به آموزش و پرورش توجه لازم نشده بود و اين روند بايد اصلاح شود.
وي با بيان اينکه مجموعه آموزش و پرورش نيز با مشکلات زيادي از جمله مسائل تربيتي، رفاهي فرهنگيان و مشکلات زيرساختي مواجه بوده، متذکر شد: در استان 24 هزار کلاس درس وجود دارد که از اين تعداد 50 درصد يعني بالغ بر 12 هزار کلاس درس نياز به تخريب، مرمت و بازسازي دارد که نياز است با همت و مشارکت، قدمي برداشته شود تا جايگاه استان ارتقاء داشته باشد.
استاندار آذربايجان‌غربي خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس تصميم‌گيري در شوراي برنامه‌ريزي و با توجه به عقب‌ماندگي استان در شاخص‌هاي آموزشي، بالا بودن نرخ بي‌سوادي و براي ارتقاي شاخص‌ها، اولويت تخصيص بودجه استان به آموزش و پرورش داده شد.وي ادامه داد: اين رقم در سال گذشته 155 ميليارد تومان بود و امسال نيز در نظر داريم همين ميزان و اولويت در نظر گرفته شود تا شاهد افزايش سرانه فضاي آموزشي و تغيير شاخص‌هاي آموزشي در استان باشيم.شهرياري تصريح کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش توجه ويژه‌اي به استان داشته باشد و به ميزان اعتباري که استان براي نوسازي و مسائل زيربنايي آموزش و پرورش اختصاص يافته و همچنين با کمک خيرين مدرسه‌ساز، مي‌توان به روند تغيير شاخص‌هاي آموزشي و سرانه فضاي آموزشي شتاب بيشتري داده و تا دو سال آينده به متوسط کشوري برسيم.
*ساخت حدود 23درصد کلاس هاي درس توسط خيران/ آذربايجان غربي  جزو استان هاي کمتر توسعه يافته کشور در حوزه فضاي آموزشي
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري، محمد اميد در اين مراسم با اعلام اينکه از 560 هزار کلاس درس کشور حدود 130 هزار کلاس توسط خيران ساخته شده، گفت: اين آمار نشان مي دهد که حدود 23درصد کلاس هاي درس توسط خيران ساخته شده و اين کار بسيار ارزشمند جلوه اي از مشارکت هاي مردم در امور خيريه است. وي ادامه داد: ما هر جايي که امور را به دست مردم سپرديم در آن بخش عملکرد موفقي را شاهد بوديم و مي‌توان اعتبارات بخش دولتي را در اختيار همين خيران قرار داد و از عملکرد مناسبي برخوردار شد.اميد با اشاره به تعداد خيريه هاي ثبت شده در کشور بيان کرد: بر اساس آمارها 38هزار مرکز خيريه در 12فصل براي فعاليت در امور مختلف کشور ثبت شده که از اين تعداد حدود 15هزار خيريه مشغول فعاليت و خدمات رساني است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري گفت: تمامي اين خيريه هاي امور پسنديده اي را انجام مي دهند ولي جايگاه مدرسه سازي بسيار ارزشمند است زيرا توجه به بخش آموزش جايگاه ويژه اي در اسلام دارد.
وي با اشاره به وضعيت آذربايجان غربي در کشور، افزود: سه استان هرمزگان، سيستان و بلوچستان و آذربايجان غربي جزء استان هايي است که وضعيت آنها نسبت به ساير استان هاي کشور در بخش آموزش و پرورش و بحث زيرساختي کمي ضعيف مي باشد.اميد تاکيد کرد: آذربايجان غربي به عنوان يک استان فرهنگي مطرح بوده و ظرفيت بالايي براي توسعه اين بخش دارد و بايد مسئولان در اين خصوص متحدانه عمل کنند تا شاهد توسعه اين بخش در استان باشيم.
* آذربايجان‌غربي رتبه 29 کشوري را از نظر سرانه فضاي آموزشي دارد
مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان‌غربي، آيدين رحماني رضائيه در اين مراسم با اشاره به اينکه متاسفانه آذربايجان‌غربي رتبه 29 کشوري را از نظر سرانه فضاي آموزشي دارد و وضعيت اين حوزه در استان بسيار ضعيف است، ابراز داشت: اميدواريم با حمايت ويژه مسوولان و خيرين‌ مدرسه‌ساز بتوانيم در آينده سرانه فضاي آموزشي کشور را گسترش دهيم.
وي با اعلام اينکه هم‌اکنون در استان در استان پنج هزار مدرسه با ?? هزار کلاس درس در حال حاضر در سطح استان وجود دارد، متذکر شد: متاسفانه آذربايجان‌غربي رتبه 29 کشوري را از نظر سرانه فضاي آموزشي دارد و وضعيت اين حوزه در استان بسيار ضعيف است که اميدواريم با حمايت ويژه مسوولان و خيرين‌ مدرسه‌ساز بتوانيم در آينده سرانه فضاي آموزشي کشور را گسترش دهيم.
مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان‌غربي تصريح کرد: با اعتبارات در نظر گرفته شده و کمک‌هاي ارزشمند خيرين مدرسه‌ساز امسال 440 پروژه فعال ساخت مدرسه در حوزه افزايش سرانه آموزشي استان آغاز شده که با حمايت ويژه مسوولان و خيرين رشد سرانه مدارس استان را در سال‌هاي آينده به ميانگين کشوري برسانيم.وي با اشاره به اينکه در جشنواره بيستم خيرين مدرسه‌ساز استان حدود 94 ميليارد تومان تعهد خيرين براي مدرسه‌ساز بود، اضافه کرد: امسال نيز جشنواره بيست و يکم با رويکرد افزايش امنيت مدارس و کلاس‌هاي درس برنامه‌ريزي شده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

نيمي از مدارس آذربايحان‌غربي نيازمند نوسازي و مرمت

خروج

گروه گزارش: استاندار آذربايجان‌غربي گفت: در استان 24 هزار کلاس درس وجود دارد که از اين تعداد 50 درصد يعني بالغ بر 12 هزار کلاس درس نياز به تخريب، مرمت و بازسازي دارد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها