عصر آذربایجان

گزارش خبر

امسال بیش از 5تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شد

امسال بیش از 5تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شد

1400/04/01

عصر آذربایجان- فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار کشفیات موادمخدر در سه ماهه امسال گفت: در این بازه زمانی، پنج تن و 82کیلوگرم مواد مخدر کشف و سه هزار و 513نفر دستگیر شدند.

عصر آذربايجان- فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي با اشاره به آمار کشفيات موادمخدر در سه ماهه امسال گفت: در اين بازه زماني، پنج تن و 82کيلوگرم مواد مخدر کشف و سه هزار و 513نفر دستگير شدند.

سردار مسعود خرم‌نيا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر با هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي دولتي و غيردولتي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد، کار مقابله، پيشگيري، درمان و مشارکت‌هاي مردمي را بر عهده دارد.

وي با اشاره به اينکه 10 تن و 43 کيلوگرم انواع موادمخدر در سال گذشته کشف شده است تصريح کرد: همچنين 15 هزار و 94 قاچاقچي و سه هزار و 256 نفر توزيع‌کننده مواد مخدر دستگير شدند.

فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي گفت: همچنين در اين راستا 252 نفر حمل کننده و 226 نفر نگهدارنده موادمخدر دستگير و 10 هزار و 704 معتاد نيز جمع‌آوري شدند که 709 نفر از اين تعداد در مراکز درمان ماده 16 پذيرش شدند.

وي با اشاره به آمار کشفيات موادمخدر در سه ماهه امسال افزود: در اين بازه زماني، پنج تن و 82 کيلوگرم مواد مخدر کشف و سه هزار و 513 نفر دستگير شدند که از اين تعداد 121 نفر قاچاقچي، 560 نفر توزيع‌کننده و 119 نفر حمل کننده دستگير و دو هزار و 684 معتاد جمع‌آوري شده است.

خرم‌نيا تصريح کرد: همچنين تعداد 384 نفر معتاد به مراکز درمان اعزام، 27 باند منهدم، 13 قبضه سلاح کشف و 141 دستگاه موتورسيکلت و خودرو ضبط و توقيف شدند.

وي بيان کرد: از سوي ديگر در سال گذشته 800 کيلوگرم موادمخدر غيردارويي در حضور مسئولان امها شد.

فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي گفت: با توجه به هم‌مرزي آذربايجا‌ن‌غربي با سه کشور خارجي، باندهاي بين‌المللي علاقه‌مند به قاچاق موادمخدر از طريق خلا مرزي و معابر هستند اما با اشراف اطلاعاتي کنترل مي‌شوند.

وي در ادامه افزود: تاکنون 695 هزار نفر دانش‌آموز به صورت حضوري و مجازي، راه‌هاي پيشگيري از اعتياد را آموزش ديده‌اند.

خرم‌نيا اظهار داشت: همچنين تاکنون 64 برنامه تلويزيوني و 64 برنامه راديويي پيگيري از اعتياد، توليد و پخش شده و طرح اعتياد خانگي توسط سپاه شهدا نيز به عنوان يک طرح موفق در اروميه و اشنويه اجرا شده است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها