عصر آذربایجان

گزارش خبر

حل معضل صفهاي طولاني کاميون در بزرگترين مرز زميني کشور

گزارش//

1399/05/05

گروه گزارش:يکي از معضلات مهم و اساسي مرز بازرگان به عنوان بزرگترين مرز زميني کشور، نبود تيرپارک به عنوان محل پارک کاميون‌ها و اسکان رانندگان از اقصي نقاط جهان بوده که اين مشکل به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و با همکاري بخش خصوصي حل و گام مهمي در راستاي رفع آن برداشته شده است.

گروه گزارش:يکي از معضلات مهم و اساسي مرز بازرگان به عنوان بزرگترين مرز زميني کشور، نبود تيرپارک به عنوان محل پارک کاميون‌ها و اسکان رانندگان از اقصي نقاط جهان بوده که اين مشکل به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و با همکاري بخش خصوصي حل و گام مهمي در راستاي رفع آن برداشته شده است.
يکي از مشکلاتي که امروزه رانندگان ماشين هاي سنگين در مرز بازرگان با آن دچار هستند، نبود يک تيرپارک مناسب براي توقف در زمان افزايش تردد کاميون‌ها و ايجاد صف طولاني در اين مرز است. اين صف در برخي موارد به کيلومترها افزايش مي‌يابد که زمينه ايجاد مشکل را براي رانندگان، اقلام واقع در تريلي‌ها و همچنين عابران از اين مسير را فراهم مي‌کند.
اين صفهاي طولاني باعث اخلال در ترافيک جاده اي منتهي به شهر بازرگان و جامعه محلي نيز شده و مشکلاتي از جمله تصادف و مسائل ديگر را براي رانندگان رقم زده است.
ايجاد و احداث يک تير پارک در بزرگترين منطقه آزاد و مرز زميني در دروازه ورودي کشور ترکيه و اروپا، نياز اساسي و خواسته به جا و از زير ساخت‌هاي مهم لجستيکي بوده و اين امر سبب شده که بخش خصوصي با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو طرحي براي پارک تريلرها ارائه کند که احداث آن طي روزهاي آتي به اتمام مي‌رسد.مدير عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در اين خصوص گفت: با توجه به قرار گرفتن بزرگترين منطقه آزاد کشور در دروازه ورودي اروپا و کشور ترکيه که از لحاظ تردد مسافر، تجارت بازرگاني و ترانزيت خارجي و بين المللي از جمله مرزهاي رده نخست کشور محسوب مي شود،  ايجاد زيرساخت هايي براي توسعه فعاليت هاي مبادله خارجي از ضرورت هاي منطقه به شمار مي رود.
محمدرضا عبدالرحيمي ادامه داد: هم اينک 2 هزار کاميون‌دار و 21 شرکت حمل و نقل بين المللي در منطقه آزاد ماکو فعاليت مي‌کنند که طبق آمار، 35 درصد حمل و نقل بين المللي کشور توسط اين شرکت‌ها صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه سرمايه گذاري در زيرساخت‌هاي مربوط به لجستيک و حمل و نقل بين المللي در محدوده منطقه آزاد ماکو دستور کار جدي در اين سازمان است، اضافه کرد: استانداردسازي و توسعه راه‌ها و جاده هاي واقع در محدوده منطقه،  از عمده فعاليت‌هاي منطقه آزاد ماکو بوده که در اين راستا 50کيلومتر از مسير سنتي ترانزيت منطقه در حال تبديل شدن به بزرگراه است که در آينده نزديک به بهره برداري خواهد رسيد.مدير عامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد:  زيرساخت‌هاي ديگر لجستيکي از قبيل احداث تير پارک‌ها و مجموعه ‌هاي لجستيکي شامل انبار که از طريق سازمان و با مشارکت بخش خصوصي از گذشته شروع شده، در حال انجام است که نمونه بازر آن مجموعه لجستيکي "آنا وطن" بوده که در حال آماده‌سازي است و طي روزهاي آينده شاهد افتتاح آن خواهيم بود.
معاون لجسيتک و حمل ونقل سازمان منطقه آزاد ماکو نيز در اين خصوص گفت: اين پايانه در گام اول طرح ساماندهي مجموعه پايانه مرزي کشور بوده و با تسهيل تردد در مرز، بهبود ترافيک را به همراه دارد.مهدي صفري مقدم ادامه داد: هدف از ايجاد اين تيرپارک حذف صف‌هاي طولاني در جاده‌هاي منتهي به گمرک بازرگان است تا رانندگان بتوانند با رفاه و امنيت بيشتر به گمرک بازرگان وارد و از کشور خارج شوند.
وي اضافه کرد: با اتمام و بهره برداري از اين تيرپارک، ايمني جاده‌ها بالا رفته و هيچ گونه ترافيک جاده اي هم نخواهيم داشت.  وي تاکيد کرد: با راه اندازي اين تيرپارک جديد، زمينه ارتقاي بيش از پيش تجارت مرزي در بازرگان و افزايش درآمدهاي کشور را شاهد خواهيم بود که در توسعه صادرات غيرنفتي بسيار موثر است.
مديرعامل شرکت آنا وطن منطقه آزاد ماکو نيز شروع احداث اين مجموعه را در سال 1395 ذکر کردو گفت: اين مجموعه تا اواخر تيرماه براي بهره برداري اوليه آماده مي‌شود.
علي مهدي‌زاده اضافه کرد: براي احداث اين مجموعه از ابتدا تاکنون 400 ميليارد ريال هزينه شده است.وي اشتغال‌زايي مستقيم اين مجموعه را 30 نفر عنوان کرد و افزود: با راه اندازي رستوران و بوفه، اين تعداد به 50 نفر خواهد رسيد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،وي بيان کرد: در اين مجموعه همزمان 550 کاميون مي تواند از خدمات آن بهره مند شود که صف کاميون ها را در مرز که در برخي موارد به کيلومترها مي‌رسد، صفر خواهد کرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها