عصر آذربایجان

گزارش خبر

اقدامات پیشگیرانه از تکرار آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران انجام شده است

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی:ا

1399/03/17

گروه خبر:مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی بابیان اینکه اقدامات پیشگیرانه از تکرار آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران انجام یافته است گفت: هلیکوپترهای وزارت دفاع در اطفاء حریق جنگل‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.

گروه خبر:مديرکل مديريت بحران آذربايجان شرقي بابيان اينکه اقدامات پيشگيرانه از تکرار آتش‌سوزي در جنگل‌هاي ارسباران انجام يافته است گفت: هليکوپترهاي وزارت دفاع در اطفاء حريق جنگل‌ها به‌کار گرفته مي‌شوند.

 محمدباقر هنربر در جلسه اضطراري بررسي آخرين وضعيت آفت پروانه دُم قهوه‌اي در جنگل فندقلوي شهرستان اهر اظهار داشت: از سه ماه قبل بنابر دستور استاندار آذربايجان شرقي مقدمات و جلسات اطفاي حريق جنگل‌هاي ارسباران را آغاز کرده‌ايم و اين کميته صيانت از جنگل‌ها و اطفاي حريق در شهرستان‌ها به رياست فرمانداران و در استان به رياست استاندار پيگيري مي‌شود.

وي افزود: متاسفانه سال گذشته منطقه‌ي ارسباران از حيث آتش‌سوزي تجربه تلخي داشت، هرچند جنگل‌هاي ارسباران نعمت خداداي و سرمايه‌اي ملي است و همه ما وظيفه داريم تا از منابع طبيعي ملي صيانت کنيم.

مديرکل مديريت بحران آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه اقدامات پيشگيرانه‌اي از جهت جلوگيري از تجربه تلخ آتش‌سوزي جنگل‌هاي ارسباران در سطح استان و شهرستان‌ها انجام يافته است، گفت: در جلسه اخير ستاد مديريت بحران کشور با مشارکت معاونين وزارت دفاع، سازمان برنامه و بودجه و حفاظت محيط زيست و سازمان جنگل‌ها؛ رئيس ستاد مديريت بحران بر آمادگي دستگاه‌ها اجرايي در رابطه با پيشگيري از آتش‌سوزي‌هاي احتمالي در جنگل‌هاي ارسباران تاکيد داشتند.

هنربر با اشاره به دستور رئيس‌جمهور به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: طبق دستور رئيس‌جمهور به وزارت دفاع، امداد هوايي اين وزارتخانه در صورت نياز براي اطفاي حريق احتمالي که همه ما به لحاظ شرايط موجود از آن واهمه داريم به‌کار گرفته مي‌شود.

وي از تشکيل کميته صيانت از جنگل‌هاي آذربايجان شرقي در استان به رياست معاون استاندار خبر داد و گفت: در اين کميته تمامي جوانب مربوط به جنگل‌هاي ارسباران مورد بحث و بررسي و تصميم‌گيري مديريت قرار مي‌گيرد و مديريت بحران وظيفه‌ي هماهنگي، پيگيري، سياست‌گذاري، حمايت و پشتيباني از دستگاه‌هاست و به اين وظيفه عمل مي‌کنيم و در شهرستان‌ها به مديريت فرمانداران مسائل بحراني را پيگيري مي‌کنيم.

مديرکل مديريت بحران آذربايجان شرقي اضافه کرد: انتظار ما از نمايندگان آذربايجان شرقي در مجلس شوراي اسلامي اين است که در بحث تامين امکانات و تجهيزات به ياري دستگاه‌هاي دولتي بشتابند که در اين مورد از نماينده مردم اهر و هريس در مجلس نيز کمک خواهيم خواست.

هنربر بابيان اينکه وضعيت طغيان آفت پروانه دُم قهوه‌اي در جنگل فندقلوي شهرستان اهر به مديريت بحران استان، بحراني اعلام نشده است، گفت: اگر طغيان آفت پروانه دُم قهوه‌اي در جنگل فندقلوي شهرستان اهر از سوي منابع طبيعي استان بحراني اعلام شود ما هرگونه همکاري و پيگيري از مرکز را انجام مي‌دهيم و اگر نيازي به اعتبار باشد آن را پيگيري مي‌کنيم تا بتوانيم از سرمايه‌ي ملي صيانت کنيم.

وي تصريح کرد: اگر امروز با آرامش نفس مي‌کشيم، همه‌اش به وجود منابع طبيعي و ذخاير خدادادي و ملي از جمله جنگل‌هاي اهر و ارسباران است انشالله با همکاري و همراهي تمامي دستگاه‌هاي ذي‌ربط و مردم بتوانيم آفت پروانه دُم قهوه‌اي را از جنگل‌هاي ارسباران و فندقلوي اهر ريشه‌کن کنيم.

مديرکل مديريت بحران آذربايجان شرقي خطاب به مديران منابع طبيعي استان خاطرنشان کرد: اگر استان هم‌جوار در کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌اي کم‌کاري و اين کم‌کاري باعث طغيان آفت شده را به مديريت بحران استان ارجاع دهيد تا پيگيري کنيم.

ميرمحسن حسيني قمي، معاون حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي در جلسه بررسي آخرين وضعيت آفت پروانه دُم قهوه‌اي در جنگل فندقلوي شهرستان اهر بابيان اين‌که آفت پروانه دُم قهوه‌اي در جنگل فندقلوي شهرستان اهر سال گذشته هم وجود داشت و براي کنترل آن اقداماتي انجام گرفت، اظهار داشت: حفاظت محيط زيست معمولاً سم‌پاشي در حالت ظغياني آفت پروانه دُم قهوه‌اي که منجر به تحت تاثير قرار گرفتن ساير تنوع‌هاي زيستي شود را توصيه نمي‌کند.

به  گزارش عصر آذربايجان  به نقل از تسنيم، معاون حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي افزود: توصيه هميشگي ما اين است که با عمليات مکانيکي و با حداقل امکانات به حداکثر بازدهي در زمينه مقابله با آفت پروانه دُم قهوه‌اي دست يابيم، چون يکسري عوامل هم وجود دارد که مي‌تواند به کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌اي منجر شود و بعضاً عدم مداخلات به نتايج مثبت ختم مي‌شود.

 

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها