عصر آذربایجان

گزارش خبر

"واکسیناسیون عمومی" و "تأمین معیشت مردم" خواسته مجلس از دولت است

"واکسیناسیون عمومی" و "تأمین معیشت مردم" خواسته مجلس از دولت است

1400/07/07

عصر آذربایجان- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از تحقق وعده دولت آیت‌الله رئیسی در کاهش نرخ سیمان، آهن و فولاد خبر داد و گفت: "واکسیناسیون عمومی" و "تأمین معیشت مردم" خواسته فوری مجلس از دولت سیزدهم است.

عصر آذربايجان- نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي از تحقق وعده دولت آيت‌الله رئيسي در کاهش نرخ سيمان، آهن و فولاد خبر داد و گفت: "واکسيناسيون عمومي" و "تأمين معيشت مردم" خواسته فوري مجلس از دولت سيزدهم است.

 احمد محرم‌زاده در آيين افتتاح مدرسه 3 کلاسه خيرساز روستاي آللو شهرستان اهر با اشاره به اين‌که همت جوانان براي عمران و آباداني کشور قابل تحسين است اظهار داشت: وقتي جوانان به رفع نيازهاي کشور توجه مي‌کنند تا قدمي براي آباداني بردارند نشان‌گر اين است که هنوز روحيه انقلابي در بين جوانان وجود دارد. 

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي عامل اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران در برابر هجمه‌هاي دشمنان را تربيت جوانان انقلابي و نخبه در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: جايگاه علمي ايران اسلامي در دنيا بالاست، ايران با وجود سنگ‌اندازي‌ها و دشمني‌ها و تلاش جوانان نخبه و انقلابي در مسير پيشرفت و توسعه قرار دارد.

وي با ذکر اين‌که آمريکايي‌ها با تحريم‌ها و فشارهاي سياسي و اقتصادي درصدد آن هستند تا ملت ايران در اطاعت بي‌چون و چراي آن‌ها باشد گفت: متأسفانه عده‌اي در داخل چوب لاي چرخ توسعه کشور مي‌گذارند تا شايد بتوانند مردم را نسبت به حاکميت و دولت بدبين کنند. هر چند اين افراد با هدف افزايش مشکلات مردم و ايجاد نارضايتي به خود تحريمي کشور دامن مي‌زنند.

محرم‌زاده جبران ضعف در تقويت آنتن‌دهي تلفن همراه و اينترنت در مناطق روستايي شهرستان‌هاي اهر و هريس را جزو مطالبات اصلي مردم دانست و يادآور شد: متأسفانه در اکثر روستاهاي اهر و هريس با مشکل عدم آنتن‌دهي تلفن همراه و نبود اينترنت مواجه هستيم، تلفن همراه و اينترنت از نيازهاي روز است بنده بر حسب وظيفه اين موضوع را از وزير ارتباطات دولت روحاني پيگير بودم اما نتيجه‌اي نگرفتم و در رأي اعتماد به وزاري دولت آيت‌الله رئيسي اين مطالبه را به وزير جديد ارتباطات انتقال دادم.

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متأسفانه به جهت نبود زيرساخت‌هاي لازم در امر آموزش غيرحضوري؛ «برنامه شاد» آموزش و پرورش به غم و غصه براي خانواده‌ها تبديل شده چرا که هنوز اکثر خانواده‌ها توان خريد تلفن همراه يا تبلت براي فرزندان‌شان را ندارند و از طرفي هنوز روستاها تحت پوشش آنتن تلفن همراه و اينترنت نيست. از اين‌رو دانش‌آموزان روستايي براي شرکت در آموزش غيرحضوري مجبور بودند تا به بالاي کوه بروند تا شايد بتوانند از اينترنت استفاده کنند.

وي با قدرداني از همت دولت مردمي آيت‌الله رئيسي براي واکسيناسيون عمومي ملت ايران گفت: مجلس شوراي اسلامي از دولت سيزدهم تنها 2 خواسته داشت تا رئيس‌ جمهور به صورت ضرب‌الاجل به اين درخواست‌ها تحقق بخشد، واکسيناسيون عمومي مردم در برابر کرونا و تأمين معيشت مردم درخواست‌هاي مجلس از دولت رئيسي است و خوشبختانه دولت از اندک زماني که شروع به‌کار کرده اقدامات مؤثري را انجام داده است.

محرم‌زاده در واکنش به مقاومت بخشي از مردم در برابر واکسيناسيون عمومي ابراز داشت: نمي‌دانم چرا برخي‌ها به خود و خانواده کم‌لطفي کرده و در برابر واکسيناسيون عمومي مقاومت مي‌کنند، لااقل به خودتان رحم کنيد و از فرصت واکسيناسيون استفاده کنيد. دولت براي تأمين واکسن کرونا هزينه بسيار زيادي کرده تا از جان مردم حفاظت کند تأثيرگذاري واکسن کرونا بر همگان روشن است از اين‌رو درخواست مي‌کنم تا افرادي که تاکنون واکسن کرونا دريافت نکرده‌اند به مراکز بهداشت و درمان مراجعه کنند.

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي با گلايه از اينکه نتيجه بي‌توجهي به معيشت و اقتصاد؛ منجر به کوچک‌تر شدن سفره‌هاي مردم شده است اظهار داشت: مجلس شوراي اسلامي به صورت جدي تأمين معيشت مردم را از دولت خواسته است که خوشبختانه دولت برنامه‌ريزي منسجمي براي تأمين معيشت مردم دارد هر چند برنامه‌هاي دولت براي بهبود وضعيت معيشتي مردم بايد در عمل ببينيم.

وي از تحقق وعده وزير صنعت، معدن و تجارت دولت سيزدهم در کاهش قيمت سيمان، آهن و فولاد در جلسه رأي اعتماد به کابينه خبر داد و گفت: وزير صمت وعده کاهش قيمت سيمان و ميلگرد را داده بود که خوشبختانه اين وعده محقق شد در حالي که تا يک‌ ماه قبل در تأمين سيمان براي پروژه‌هاي عمراني با مشکل مواجه بوديم اما اکنون قيمت سيمان در کشور از نرخ 80 تا 100 هزار تومان به ازاي هر کيسه به 25 و در نهايت 30 هزار تومان کاهش يافته و به وفور در بازار وجود دارد.

محرم‌زاده از کاهش نرخ هر کيلوگرم ميلگرد به زير 10 هزار تومان در هفته‌هاي آينده خبر داد و گفت: پس از ورود نمايندگان مجلس و درخواست از وزارت صمت که در نتيجه آن اقداماتي انجام شد قيمت هر کيلوگرم ميلگرد از 18 هزار تومان به 13 هزار تومان کاهش يافته و تا هفته‌هاي آينده قيمت هر کيلوگرم ميلگرد به زير 10 هزار تومان کاهش مي‌يابد.

نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي با تأکيد بر اين‌که گره‌گشايي از مشکلات مردم عين عبادت و عمل به واجبات است خاطرنشان کرد: وقتي براي حل مشکلات مردم قدم‌هايي برداشته شود عين عبادت است. 

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها