عصر آذربایجان

گزارش خبر

چالش‌هاي پيشروي صنعت گردشگري اردبيل

چالش‌هاي پيشروي صنعت گردشگري اردبيل

1400/08/30

گروه جامعه: عضو هيئت‌علمي گروه آموزشي مديريت دولتي و گردشگري دانشگاه محقق اردبيلي گفت: اردبيل سه جاذبه مهم براي جذب گردشگران بين‌المللي دارد که با استفاده از آنها مي‌توان براي جذب توريست‌ها برنامه‌ريزي کرد.

گروه جامعه: عضو هيئت‌علمي گروه آموزشي مديريت دولتي و گردشگري دانشگاه محقق اردبيلي گفت: اردبيل سه جاذبه مهم براي جذب گردشگران بين‌المللي دارد که با استفاده از آنها مي‌توان براي جذب توريست‌ها برنامه‌ريزي کرد.

 ولي نعمتي اظهار کرد: يکي از اين جاذبه‌ها بقعه شيخ صفي است که مي‌تواند مقصد گردشگران خارجي باشد به‌خصوص بعد از ثبت جهاني، اين بقعه بيشتر شناخته شده است.
وي با بيان اينکه جاذبه دوم استان اردبيل در سطح بين‌المللي شيوه زندگي و معيشت عشاير است که براي گردشگران خارجي به‌خصوص گردشگران اروپايي جذابيت دارد، تصريح کرد: شيوه معيشت، شيوه زندگي، فرهنگ، آداب، رسوم، نوع مسکن و غيره عشاير براي گردشگران جذابيت‌هاي خاصي دارد.
عضو هيئت‌علمي گروه آموزشي مديريت دولتي و گردشگري دانشگاه محقق اردبيلي اضافه کرد: حُسن معيشت عشاير اين است که فصل کوچ آنها دقيقاً مطابق با سفر گردشگران در فصل تابستان است که نکته مثبتي محسوب مي‌شود.
نعمتي با بيان اينکه سومين جاذبه گردشگري استان اردبيل در سطح بين‌المللي کوه سبلان است، ادامه داد: درياچه کوه سبلان، شيروان دره سي، طبيعت و کوه‌هاي اطراف قله سبلان جاذبه گردشگري براي گردشگران بين‌المللي به شمار مي‌آيد.
به گفته اين استاد دانشگاه، در سطح ملي هم اقليم، آب‌هاي گرم و معدني، جنگل‌هاي فندقلو، گردنه حيران، درياچه نئور، گردنه اسالم، قابليت‌هاي کشاورزي مغان و غيره بر جذابيت‌هاي استان اردبيل افزوده است.
وي با بيان اينکه قابليت‌هاي گردشگري استان اردبيل به‌درستي اطلاع‌رساني و تبليغ نشده‌اند، بيان کرد: خيلي‌ها در داخل کشور از نحوه معيشت عشاير در استان اردبيل بي‌خبر هستند چه رسد به اينکه گردشگران خارجي از آن مطلع شده باشند.
نعمتي با بيان اينکه زيرساخت‌هاي گردشگري مناسب در سطح استان اردبيل ايجاد نشده است، ادامه داد: پروازهاي بين‌المللي در فرودگاه اردبيل وجود ندارد و عدم آشنايي تورهاي مهم گردشگري با قابليت‌هاي استان اردبيل هم سبب شده است که اردبيل مقصد اين تورها نباشد.
عضو هيئت‌علمي گروه آموزشي مديريت دولتي و گردشگري دانشگاه محقق اردبيلي افزود: مي‌توان گفت فقط گردشگراني به استان اردبيل سفر مي‌کنند که قصد طبيعت‌گردي داشته يا براي استفاده از آب‌هاي گرم و معدني يا کوهنوردان حرفه‌اي به‌منظور صعود به قله سبلان راهي اردبيل مي‌شوند و تقريباً مي‌توان ادعا کرد که استان اردبيل سهمي از گردشگري بين‌المللي ندارد و فقط گذرگاهي براي افرادي از کشور جمهوري آذربايجان است که براي مداوا به استان‌هاي هم‌جوار سفر مي‌کنند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينکه بيشتر هم استاني‌ها نسبت به اهميت گردشگري واقف نيستند، تشريح کرد: نسبت به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي گردشگري استان تبليغات و اطلاع‌رساني درستي انجام نشده است و جامعه محلي آگاهي لازم را نسبت به اثرات مطلوب گردشگري ندارند.
وي اضافه کرد: بحث تبليغات و آماده‌سازي زيرساخت‌هاي گردشگري بيشتر بر عهده دولت است و دولت بايد در زمينه معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري استان تبليغ و اطلاع‌رساني کرده و با آگاه‌سازي جامعه محلي، توانمندي‌هاي آنها را ارتقا داده و قابليت‌هاي جامعه محلي را براي کنشگري آنها گسترش داده و از طرف ديگر براي جذب سرمايه‌گذاران تلاش کند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايسنا،نعمتي با بيان اينکه بيشتر سرمايه‌گذاران صنعت گردشگري استان اردبيل بر روي هتل‌سازي يا ساخت محل اقامت متمرکز شده‌اند، تصريح کرد: ماندگاري گردشگران در استان اردبيل پايين است زيرا جاذبه‌هاي ثانويه براي اقامت بيشتر گردشگران و تشويق آنها براي هزينه‌کردن ايجاد نشده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها