عصر آذربایجان

گزارش خبر

خواب زمستاني پروژه تقاطع غيرهمسطح ارتش تبريز

خواب زمستاني پروژه تقاطع غيرهمسطح ارتش تبريز

1400/10/26

گروه گزارش: تقاطع غير همسطح ارتش پروژه‌اي که قرار بود مرهمي بر گره ترافيکي کلانشهر تبريز باشد اما به دليل ناتواني پيمانکار در اجراي اين پروژه به خواب زمستاني رفته است. پروژه تقاطع غير همسطح ارتش، همان پروژه‌اي است که قرار بود مرهمي بر گره ترافيکي کلانشهر تبريز باشد اما حالا با گذشت 18 ماه از آغاز عمليات اجرايي، چيزي به جز ترافيک سنگين را به ارمغان نياورده است.

آناهيتا رحيمي

 گروه گزارش: تقاطع غير همسطح ارتش پروژه‌اي که قرار بود مرهمي بر گره ترافيکي کلانشهر تبريز باشد اما به دليل ناتواني پيمانکار در اجراي اين پروژه به خواب زمستاني رفته است.  پروژه تقاطع غير همسطح ارتش، همان پروژه‌اي است که قرار بود مرهمي بر گره ترافيکي کلانشهر تبريز باشد اما حالا با گذشت 18 ماه از آغاز عمليات اجرايي، چيزي به جز ترافيک سنگين را به ارمغان نياورده است.
وضعيت بلاتکليف اين پروژه و به درازا کشيدن اتمام آن، ناشي از ناتواني پيمانکار و عدم عمل به تعهدات است که چنين پروژه مهمي را در کلانشهر تبريز، به حال خود رها کرده است و گذشته از تضييع حقوق شهروندان، چهره نازيبايي به کلانشهر تبريز بخشيده است.
افتتاح پروژه نيمه اول سال 1401
معاون فني و عمراني سازمان عمران شهرداري تبريز گفت: وجود معارض در محدوده پروژه و جابجايي تأسيسات زيرزميني و عدم تأمين اکيپ اجرايي از طرف پيمانکار مجري و مشکلات مالي پيمانکار براي تأمين متريال و مصالح مورد نياز از علل کند بودن عمليات اجرايي مي‌باشد.
اميرعلي کامراني ادامه داد: مبلغ اوليه قرارداد پيمانکار 37.5 ميليارد تومان مي‌باشد و در بودجه سالانه شهرداري منطقه ? تبريز در نظر گرفته مي‌شود.
وي افزود: با در نظر گرفتن تعديل، بودجه مورد نياز براي اتمام پروژه حدوداً 70 ميليارد تومان خواهد بود.
کامراني بيان کرد: در صورت اجراي پروژه بر اساس برنامه زمانبندي اصلاحي، افتتاح پروژه نيمه اول سال 1401 خواهد بود.
معاون فني و عمراني سازمان عمران شهرداري کلانشهر تبريز در پايان گفت: پيشرفت فيزيکي پروژه تا به حال حدود 29 درصد مي‌باشد.
عدم عمل به تعهدات از سوي پيمانکار
رئيس کميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيک شوراي کلانشهر تبريز گفت: از دلايل عمده تأخير در عمليات اجرايي پروژه غير همسطح پل ارتش، عدم تعهدات به موقع از سوي پيمانکار مربوطه است.
روح اله رشيدي ادامه داد: سه پروژه مهم در کلانشهر تبريز به طور همزمان به يک پيمانکار واگذار شده است و از سويي پيمانکار مربوطه را به دليل مطالعات و پيش‌بيني‌هاي موجود در اجراي اين پروژه ناتوان کرده است.
وي افزود: شهرداري به شيوه‌هاي مختلفي در پي حمايت‌هاي ويژه از جمله افزايش ? درصدي پيش پرداخت‌ها و پيش بيني تسهيلات در اين پروژه‌هاست تا موجب تسريع در عمليات اجرايي شود اما به خاطر ضعف بنيه پيمانکار، عملاً شاهد تسريع پروژه غيرهمسطح پل ارتش نيستيم.
رشيدي بيان کرد: از شهرداري خواستار دفاع از حقوق مردم و جلوگيري از تضييع حقوق و ايجاد اختلال در زندگي مردم شده‌ايم تا هر چه سريع‌تر تکليف اين پروژه مشخص شود.
رئيس کميسيون عمران، حمل و نقل و ترافيک شوراي کلانشهر تبريز افزود: اگر پيمانکار توانايي انجام چنين پروژه‌اي را ندارد بهتر است اين پروژه را فسخ کند.
وي ادامه داد: پل شهيد فروزنده، پروژه غير همسطح ارتش و روگذر ديزل آباد- رسالت به يک پيمانکار واگذار شده است.
ترافيک سنگين و مشکلات نيروهاي امدادي در کلانشهر تبريز
يک کارشناس فوريت‌هاي پزشکي و فعال رسانه گفت: نيروهاي امدادي در ترافيک‌هاي سنگين فقط تا حدي مي‌تواند از آژير استفاده کند و زماني که راهي وجود ندارد از دست ساير رانندگان نيز کاري بر نمي‌آيد.
حبيب حسينقلي زاده ادامه داد: تا زماني که ترافيک در مسيرها افزايش مي‌يابد و از سويي مسيرهاي جايگزين نيز وجود ندارد تا از شدت ترافيک بکاهد، نيروهاي امدادي نيز بالطبع با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم خواهند کرد.
وي افزود: نيروهاي امدادي زماني که در ترافيک‌هاي سنگين مي‌مانند با دير رسيدن، همواره ناسزا مي‌شنوند و حتي درگيري‌هايي نيز رخ مي‌دهد.
وجود مشکلات بسيار به هنگام انتقال بيمار به بيمارستان ارتش
حسينقلي زاده بيان کرد: همواره زماني که اقدام به احداث يک خيابان و يا پروژه جديدي مي‌شود از احداث مسيرهاي جديد و پيش بيني‌هاي ترافيکي خبري نيست.
اين کارشناس فوريت‌هاي پزشکي و فعال رسانه در پايان گفت: همواره در اين مسير، ترافيک سنگيني وجود دارد و نيروهاي امدادي به هنگام انتقال بيمار اورژانسي به بيمارستان ارتش، سختي و مشکلات بسياري را متحمل مي‌شوند.
پيشرفت فيزيکي 30 درصدي در پروژه غيرهمسطح ارتش
ديگر عضو شوراي اسلامي کلانشهر تبريز گفت: پروژه غير همسطح ارتش حدود 30 پيشرفت فيزيکي دارد و آنچه که اکنون در حال رايزني است، تسريع در اتمام اين پروژه است.
احد صادقي ادامه داد: اتمام پروژه غيرهمسطح ارتش بنابر اعلام شهرداري کلانشهر تبريز، تا پايان فروردين ماه سال آتي خواهد بود اما احتمال اينکه تا پايان خرداد ماه سال آتي ادامه يابد وجود دارد.
وي افزود: اتمام پروژه غيرهمسطح ارتش تا پايان خرداد ماه و اتمام پل شهيد فروزنده نيز، تا پايان شهريور ماه سال آتي خواهد بود.
صادقي بيان کرد: تأمين بودجه پروژه غيرهمسطح ارتش، با توجه به صورت وضعيت ارائه شده انجام مي‌گيرد و مشکل مالي نيز خوشبختانه در اين پروژه مرتفع شده است.
عضو شوراي اسلامي کلانشهر تبريز افزود: تلاش شهرداري بر اين است تا پروژه غيرهمسطح ارتش را پايان فروردين ماه سال آتي به اتمام برساند.
پروژه تقاطع غير همسطح ارتش از ياد رفته است
يکي از شهروندان تبريزي گفت: پروژه تقاطع غيرهمسطح ارتش به حال خود رها شده است و بيشتر روزها هيچ عملياتي در اين پروژه انجام نمي‌گيرد گويا اتمام اين پروژه همانند ساير پروژه‌ها از ياد خواهد رفت.
اسدي ادامه داد: ترافيک سرسام آور در اين خيابان، ما را کلافه کرده است و متأسفانه تاکنون هيچ گونه اقدامي براي رفع ترافيک در اين مسير انجام نگرفته و گويا قرار هم نيست اين ترافيک به پايان برسد.
وي افزود: آينده پروژه تقاطع غيرهمسطح چهارراه ارتش نيز همانند پروژه ميدان آذربايجان و مقبره الشعراء مشخص نيست و جالب است پروژه‌اي که قرار بود از بار ترافيکي کلانشهر تبريز بکاهد، حالا موجب ايجاد ترافيک سنگيني شده است.ترافيک سنگين در اين مسير غير قابل تحمل استيکي از رانندگان تاکسي نيز گفت: رانندگان تاکسي و حتي مسافران از ترافيک سنگين در اين مسير گله دارند که چرا تاکنون دردي دوا نشده و همانند ساير پروژه‌هاي ناقص در کلانشهر تبريز، وعده‌هاي گوناگوني براي اتمام اين پروژه به گوش مي‌رسد.
قرباني ادامه داد: اين حجم از ترافيک براي رانندگان تاکسي به صورت روزانه غير قابل تحمل است و مشخص نيست اين وضعيت تا چه روزي ادامه خواهد داشت.
وي افزود: وضعيت اين پروژه حاکي از عدم توانايي است که بر خلاف اتمام اين پروژه، چهره نازيبايي به شهر بخشيده است و کاري به جز تماشا از دست مسئولين ذي ربط بر نمي‌آيد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،حالا بعد از گذشت 18 ماه از عمليات اجرايي پروژه تقاطع غير همسطح چهارراه ارتش، آينده اين پروژه چندان مشخص نيست و در ميان وعده‌هاي گوناگون براي اتمام، روزگار خود را سپري مي‌کند. شهروندان تبريزي با گذشت روزها از وضعيت نامشخص و هم‌چنين ترافيک سنگين در اين مسير ناراضي هستند و منتظر اتمام اين پروژه به انتظار نشسته‌اند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها