عصر آذربایجان

گزارش خبر

اغتشاشات اخیر ‌"نادرست و غلط" بود؛ دشمنان دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند

اغتشاشات اخیر ‌"نادرست و غلط" بود؛ دشمنان دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند

1401/07/01

عصر آذربایجان- امام جمعه ارومیه گفت: اتفاقات اخیر در کشور، میدان حق و باطل بود. هیچ‌کس از کشته شدن این خانم خوشحال نیست اما اینکه مطالبات را به سوی اغتشاش و اتفاقات ناگوار ببرند، امری نادرست و غلط است که در اصل همان اهداف شیطان است.

عصر آذربايجان- امام جمعه اروميه گفت: اتفاقات اخير در کشور، ميدان حق و باطل بود. هيچ‌کس از کشته شدن اين خانم خوشحال نيست اما اينکه مطالبات را به سوي اغتشاش و اتفاقات ناگوار ببرند، امري نادرست و غلط است که در اصل همان اهداف شيطان است.

 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اروميه، با اشاره به اينکه قبول حق براي انسان جزو اختيارات است، اظهار داشت: خداوند اين اختيار را داده که انسان ضمن قبول حق براي حفظ آن ايستادگي و استقامت داشته باشد. در ماجراي قبول انقلاب اسلامي ايران هم مردم براي اين حق انتخاب داشتند و در تمام سال‌هاي بعد از آن نيز استقامت و صبر داشته‌اند که امروز به اين نقطه متعالي رسيده است.شيريني پيروزي موجب صبر و استقامت در طول اين مدت بوده و بر همين مبنا هم انقلاب اسلامي ايران ماندگار است.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌غربي، گفت: دشمن به دنبال حق نماياندن باطل است و همواره در تلاش براي از بين بردن وجهه حق بوده، در اين خصوص هميشه جبهه حق پيروز بوده ولي توطئه دشمن پايان پذير نيست.

وي ادامه داد: اگر حق با باطل درهم نبود و خالص بود، دشمنان هيچ توطئه‌اي نمي‌توانستند بکنند. با اختلاط حق و باطل فرصت براي شيطان و دشمنان فراهم شده و زمينه دشمني‌ها هموار مي‌شود. شيطان به وسيله ابزارش که ياران او هستند، به دنبال پياده کردن اهدافش است.

قريشي عنوان کرد: اتفاقات اخير در کشور ما ميدان حق و باطل بود که با بهانه کشته شدن يک خانم انجام شد. هيچکس از کشته شدن اين خانم خوشحال نيست و همه ناراحتيم اما اينکه اعتراض و مطالبات را به سوي اغتشاش و اتفاقات ناجوار اخير ببرند امري نادرست و غلط است که در اصل همان اهداف شيطان است.

وي گفت: قرآن سوزي و آتش زدن پرچم کشور چه ربطي به موضوع دارد؟ کشف حجاب بانوان، حمله به مساجد و برهم زدن امنيت کشور با ماجراي مرگ آن خانم چه ارتباطي دارد؟ اين مشخص است که با توطئه منافقان و با اصل و روش همان تيم‌ها پياده مي‌شود.

امام جمعه اروميه، تاکيد کرد: احزاب منحله نظير دموکرات و کومله در گذشته اتفاقاتي نظير حوادث اخير را رقم زده‌اند، اين سوءاستفاده از احساسات مردم براي رسيدن به اهداف خودشان است و ارتباطي به مطالبات مردمي ندارد. آمريکا، انگليس و اذناب آن‌ها با وجود خيانت‌هاي مختلف عليه مردم ايران امروز داعيه‌دار حق مردم و دايه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.

وي اذعان داشت: مردم بايد با بصيرت و تشخيص جبهه حق و باطل وارد شوند و هرکس وظيفه خود را انجام دهد. اين مسئله جديدي نيست، از ابتداي پيروزي انقلاب همواره دنبال توطئه و فتنه بوده‌اند که مردم انقلابي همواره اين فتنه‌ها را خاموش کرده‌اند.

قريشي خاطرنشان کرد: توطئه منافقان از زمان پيامبر(ص) وجود داشته و امروز در چهره جديد و با روش‌هاي جديد انجام مي‌شود. برخي افراد از بدنه نظام هم دنبال اهداف دشمن هستند و تمام موجوديت انقلاب و اسلام را زير سوال مي‌برند. ملت ايران اسلامي با عمل به وظيفه همانند هميشه در راه دفاع از آرمان‌ها و خاموش کردن فتنه‌ها موفق خواهد بود.

وي، ضمن تاکيد بر لزوم برخورد قاطع با عوامل اين فتنه، تقابل مردم با فتنه‌گران را امري دائمي دانست و گفت: هر فتنه‌گري و آشوبي در نزد علما و بزرگان شيعه و سني محکوم است و هيچ دين و مذهبي اين اقدامات را قبول نمي‌کند.

وي، در بخش ديگري از سخنان خود، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، ابراز داشت: تمام فتنه‌انگيزي ها و دشمني آمريکا و اذنابش از خمان ابتداي انقلاب اسلامي آغاز شد و در دوران دفاع مقدس هم تشديد شد چراکه آن‌ها احساس نمي‌کردند که کشوري بدون اتکا به غرب و شرق پايدار بماند.

نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌غربي، سخنراني رييس جمهور در سازمان ملل را نمادي از عزت ايران اسلامي برشمرد و عنوان کرد: اين سخنراني همراه با نمايش تصوير سردار سليماني، نشان داد که مديريت انقلابي و اسلامي حتي در آن محل هم پاسخ مي‌دهد.

وي اظهار داشت: جسارت و جرات در حمايت از انقلاب اسلامي و کشورهاي اسلامي در اظهارات رييس جمهور نمايان بود. اين جسارت و جرات قابل تقدير و مثال زدني است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها