عصر آذربایجان

گزارش خبر

استان زنجان کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

استان زنجان کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

1401/07/18

عصر آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان از پایین بودن نرخ بیکاری در استان زنجان نسبت به دیگر استان‌های کشور خبر داد.

عصر آذربايجان- معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري زنجان از پايين بودن نرخ بيکاري در استان زنجان نسبت به ديگر استان‌هاي کشور خبر داد.

خليل قاسملو، اظهار داشت: نتايج آمارگيري نيروي کار در تابستان 1401 توسط دفتر جمعيت، نيروي کار و سرشماري منتشر شد و بر اساس نتايج منتشر شده ، زنجان با 5.5 درصد کمترين نرخ بيکاري و استان هرمزگان با 22.6 درصد بيشترين نرخ بيکاري را در بين استان‌هاي کشور دارا بوده‌اند.

وي با بيان اينکه نرخ بيکاري استان زنجان در تابستان سال قبل 6.5 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: همچنين بيشترين نرخ مشارکت نيروي کار در فعاليت‌هاي اقتصادي با 49.4 درصد متعلق به استان زنجان و کمترين نرخ مشارکت با 32.5 درصد متعلق به استان ايلام است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري زنجان افزود: نرخ مشارکت اقتصادي استان زنجان در تابستان سال گذشته معادل 46.7 درصد بوده که خوشبختانه 3.7 درصد در سال جاري افزايش پيدا کرده است.

وي اضافه کرد: نسبت اشتغال استان زنجان که درصد شاغلان افراد 15 سال و بيشتر را نشان مي‌دهد با 46.6 درصد داراي جايگاه نخست در کشور و اين نسبت در تابستان گذشته معادل 43.7 درصد بوده است و بر اين اساس تعداد شاغلان استان زنجان در تابستان سال جاري 384 هزار و 500 نفر است که اين عدد نشان مي‌دهد نسبت به تابستان سال قبل حدود 26 هزار نفر و نسبت به فصل بهار امسال  12 هزار و 500 نفر افزايشي است.

قاسملو در پايان گفت: طبق نتايج به دست آمده بر اساس تفاوت نرخ مشارکت اقتصادي و نسبت اشتغال جمعيت بيکاران استان در تابستان سال جاري 23 هزار و 100 نفر پيش‌بيني مي‌شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها