عصر آذربایجان

گزارش خبر

پول‌ها به آذربايجان بر نمي‌گردد!

پول‌ها به آذربايجان بر نمي‌گردد!

1402/01/27

گروه خبر:رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي با بيان اينکه در برگشت پول به استان مشکل داريم، گفت: تنها در بازه زماني مهر تا بهمن سال گذشته 100 معدن سلب صلاحيت شده است اگر با اين روال و با جديت پيش برويم اميدواريم در شش ماه دوم امسال تغيير و تحول قابل قبولي در اين بخش را شاهد باشيم.

گروه  خبر:رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي با بيان اينکه در برگشت پول به استان مشکل داريم، گفت: تنها در بازه زماني مهر تا بهمن سال گذشته 100 معدن سلب صلاحيت شده است اگر با اين روال و با جديت پيش برويم اميدواريم در شش ماه دوم امسال تغيير و تحول قابل قبولي در اين بخش را شاهد باشيم.
صابر پرنيان در ديدار جمعي از مديران سازمان‌هاي شوراي هم خانواده صمت، شهرک هاي صنعتي، زمين شناسي و اتاق اصناف با مديرکل ديوان محاسبات استان اظهار کرد: در برگشت پول به استان مشکل داريم يعني 15 درصد مبلغ دو هزار و 500 ميليارد تومان حقوق دولتي معادن بايد به استان برمي گشت ولي تنها 70 ميليارد تومان بازگشته است.
وي ادامه داد: در اين رابطه اگر مبلغي که قانونگذار تعيين کرده به استان برگردد فضاي منفي ايجاد شده در بخش معدن تلطيف مي شود.
مقيد به جبران عقب افتادگي‌ها در بخش معدن هستيم
وي با بيان اين که بخش معدن از لحاظ اکتشاف، استخراج و فرآوري مورد غفلت 50 ساله قرار گرفته است و تقريبا توجه ما به بخش بازار و تنظيم بازار معطوف شده است، گفت: نظارت بر بخش معدن پيچيدگي خاص خود را دارد.رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي افزود: در رابطه با مشکلات بخش معدن مقيد به جبران عقب افتادگي ها در اين بخش هستيم.پرنيان اضافه کرد: قانون اخذ يک درصد از فروش معادن براي جبران خسارت، براي نخستين بار سال گذشته در استان اجرا شد و اکنون براي تمام معادن فعال استان صورت حساب صادر شده است.
وي با بيان اين که به منظور ايجاد تحول اساسي در بخش معدن توجه ويژه به اين بخش را آغاز شده است، گفت: اطلاعات تمام معادن استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده و در اين زمينه در کشور رتبه نخست را در اختيار داريم.
شفافيت در فعاليت معادن استان بايد ريل‌گذاري شود
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي با بيان اين که بايد شفافيت در فعاليت معادن استان را ريل گذاري کنيم، تاکيد کرد: نگاه ديوان محاسبات به موضوع توليد، کارشناسي، منطقي و قانون مدار است.
سلب صلاحيت 100 معدن
پرنيان افزود: تنها در بازه زماني مهر تا بهمن سال گذشته 100 معدن سلب صلاحيت شده است اگر با اين روال و با جديت پيش برويم اميدواريم در شش ماه دوم امسال تغيير و تحول قابل قبولي در اين بخش را شاهد باشيم.
وي گفت: در اغلب شاخص هاي صنعتي مانند صدور مجوز سرمايه گذاري، صدور مجوزهاي به بهره برداري رسيده، توسعه واحدهاي موجود و واگذاري زمين صنعتي براي سرمايه گذاران حائز رتبه برتر هستيم.
وي به افزايش بازرسي و نظارت در حوزه مواد پتروشيمي و ورق هاي فولادي به منظور جلوگيري از رانت و سواستفاده در اين بخش اشاره کرد و افزود: در بخش صنعت به سمت نگاه تحليلي، آينده نگري و برنامه ريزي براي توسعه پيش رفته ايم.
کاهش 50 درصدي مصرف سوخت
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي اظهار کرد: سال گذشته با ثبت اطلاعات معادن و سوخت در سامانه جامع تجارت ميزان مصرف سوخت در استان نصف شد که اين اقدام بزرگي در اين بخش بود.
پرنيان ادامه داد: آذربايجان شرقي امسال به عنوان استان معين در زمينه اکتشاف ژئوفيزيک تکميلي مشخص شده که اين موضوع مي تواند ظرفيت خوبي براي استان ايجاد کند.وي با اشاره به برنامه ريزي مدون براي حمايت از واحدهاي پيشران در استان گفت: 30 مگاپروژه براي امسال تعريف شده است که به عنوان پيشران از اين مگاپروژه ها حمايت خواهيم کرد.
2 هزار و 770 طرح در حال اجرا در آذربايجان شرقي وي ادامه داد: دو هزار و 770 طرح در حال اجرا در استان وجود دارد که در اين زمينه پروژه هاي داراي اولويت و مهمي که به تکميل زنجيره ها کمک کنند و نيازمندي هاي استان را رفع کنند با هدفگذاري 500 پروژه براي بهره برداري به اين پروژه ها کمک خواهيم کرد.
به گزارش  عصر آذربايجان به نقل از فارس، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي افزود: از ديگر برنامه هاي سازمان به منظور تحقق شعار سال ارتقاي ظرفيت 400 واحد توليدي به بيش از دو برابر وضعيت فعلي است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها