عصر آذربایجان

گزارش خبر

سنگيني سايه بي توجهي اوليا بر سر استعدادهاي فوتبال‌آموزان دختر

سنگيني سايه بي توجهي اوليا بر سر استعدادهاي فوتبال‌آموزان دختر

1395/12/01

فوتبال پايه آذربايجان شرقي در بخش پسران موفقيت هايي را در سال هاي اخير کسب کرده و بازيکنان زيادي را پرورش داده اما در کنار آن فوتبال پايه دختران نيز پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است.

گروه ورزشي: فوتبال پايه آذربايجان شرقي در بخش پسران موفقيت هايي را در سال هاي اخير کسب کرده و بازيکنان زيادي را پرورش داده اما در کنار آن فوتبال پايه دختران نيز پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است. فعاليت کميته جوانان هيئت فوتبال استان در بخش پايه از يک سو و اهميت بخش بانوان هيئت فوتبال از سويي ديگر موجب شده تا دختران فوتباليست زير 14 سال استان بتوانند بستري مناسب براي پيشرفت و حتي رسيدن به تيم ملي داشته باشند. فوتبال استان در بخش پايه به واسطه برنامه ريزي هاي آينده نگرانه کميته جوانان از يک سو و از سويي ديگر فعاليت مستمر و خوب برخي از باشگاه ها و مدارس فوتبال موجب شده تا در بخش پسران بازيکنان زيادي در بدنه باشگاه هاي فوتبال، هر چند در تيم_هاي پايه در مسابقات کشوري و استاني مختلفي حضور داشته باشند. باشگاه هايي همچون دبيري، تراکتورسازي و گسترش فولاد در امر بازيکن سازي به ترتيب در رديف پيشروترين باشگاه هاي آذربايجان شرقي قرار دارند و حتي از اين باشگاه ها نفراتي به تيم هاي ليگ برتري در رده بزرگسالان نيز تزريق شده اند. اما در بخش دختران نيز فعاليت هايي در فوتبال پايه استان انجام شده و برگزاري سه دوره فستيوال مدارس فوتبال از طرح گرس روتس در رده سني زير 12 سال و همچنين حضور چند بازيکن در اردوهاي تيم ملي زير 14 سال و حضور در مسابقات آسيايي در ترکيب تيم ملي از جمله موفقيت هاي اين بخش از فوتبال پايه در بخش دختران است.
*تلاش براي آينده مطلوب فوتبال بانوان
دواتگر با اشاره به همکاري خوب کميته جوانان هيئت فوتبال استان و هيئت دانش آموزي عنوان کرد: در برگزاري مطلوب فستيوال زير 12 سال استان در برنامه گرس روتس در شهر تبريز همکاري بسيار خوبي از سوي هيئت دانش_آموزي استان، اداره ورزش و جوانان و هيئت فوتبال استان و کميته جوانان اين هيئت شاهد بوديم. وي با بيان اينکه هيئت فوتبال آذربايجان شرقي مصمم است با برگزاري فستيوال مدارس فوتبال، ليگ_هاي پايه ، پروژه استعداديابي و گرس روتس آينده مطلوبي را براي فوتبال بانوان استان رقم بزند، گفت: تيم منتخب زير 12 ساله هاي استان آذربايجان شرقي در سال 96 در چهارمين فستيوال مدارس فوتبال ملي کشوري شرکت خواهد کرد.
*کيفيت بالاي فني استعداد ها
اين مربي فوتبال پايه در بخش دختران در پاسخ به اين سئوال که استقبال از اين دوره فستيوال فوتبال پايه چگونه بود، يادآور شد: خوشبختانه هم فوتبال آموزان و هم اولياي آنها استقبال بسيار خوبي از اين دوره فستيوال داشتند و در مجموع 87 نفر فوتبال آموز زير 12 سال در کارگاه هاي فستيوال حضور پيدا کردند. وي با اشاره به کيفيت اين دوره از فستيوال فوتبال پايه گفت: نسبت به دوره هاي قبلي شاهد حضور فوتبال آموزهايي با کيفيت فني و استعدادي خوبي بوديم و چند فوتبال آموز توجه بنده را به خود جلب کردند. با وجود اين استعدادها مي توانم بگويم که در سال آتي هاي شاهد حضور چند بازيکن از استان آذربايجان شرقي در تيم هاي ملي رده هاي سني مختلف خواهيم بود.
*مشکلات پيش روي فوتبال دختران
مسئول برگزاري فستيوال مدارس فوتبال استان با اعلام اينکه در ارديبهشت ماه آينده نيز فستيوال بهاره برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ما در برگزاري فستيوال ها مشکلات زيادي داريم و از سالن محل برگزاري گرفته تا ديگر امکانات مورد نياز که به دليل نبود اسپانسر روند کار را تا حدودي با مشکل مواجه مي سازد. وي افزود: البته عدم شناخت کافي بعضي از اوليا فوتبال آموزان نسبت به بحث آموزشي و پرورشي آنها در فوتبال نيز مشکلي است که با آن هم دست به گريبان هستيم و مثلا ما استعداد را کشف مي کنيم اما اوليا پيگير آن نمي شوند و بدين ترتيب استعدادهاي فوتبال ما در بخش بانوان از مسير پيشرفت و موفقيت در اين رشته خارج مي شوند و همانطور که گفتم از نظر اسپانسر و فضاي تمرين نيز متاسفانه با کمبودهايي مواجه هستيم و براي انجام تمرينات از سالن آموزش و پرورش استفاده مي_کنيم که انصافا در اين مورد به ما خيلي کمک کرده اند.
*حضور بازيکنان استان در تيم ملي
دواتگر در ادامه به دعوت بازيکنان آذربايجان شرقي به اردوهاي تيم ملي اشاره کرد و گفت: بنده دو سال است که در فوتبال پايه کار مي کنم و اعتقاد دارم که بازيکنان دختر فوتبال استان در بخش پايه نسبت به گذشته خيلي پيشرفت کرده_اند. در عرض اين دو سال 9 مورد دعوت به تيم ملي داشته ايم که چهار مورد از آنها سال گذشته و پنج مورد نيز امسال به اردي تيم ملي دعوت شدند و طي آن سال قبل يک نفر و امسال سه نفر در اردوي نهايي ماندند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر، اين مربي فوتبال پايه در بخش بانوان در خاتمه عنوان کرد: ملاک انتخاب نفرات در فستيوال مدارس فوتبال استعداد فوتبال آموزان بود و نفراتي که انتخاب شده اند روي آنها کار مي کنيم تا آخر شهريور سال آينده که فستيوال ملي پايه برگزار خواهد شد و ما 12 نفر از بچه هاي منتخب را در اين فستيوال شرکت خواهيم داد. فستيوال امسال در رامسر بود که چهار نفر از بچه هاي ما از همان فستيوال به تيم ملي دعوت شدند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

سنگيني سايه بي توجهي اوليا بر سر استعدادهاي فوتبال‌آموزان دختر

سنگيني سايه بي توجهي اوليا بر سر استعدادهاي فوتبال‌آموزان دختر
خروج

فوتبال پايه آذربايجان شرقي در بخش پسران موفقيت هايي را در سال هاي اخير کسب کرده و بازيکنان زيادي را پرورش داده اما در کنار آن فوتبال پايه دختران نيز پيشرفت هاي قابل توجهي داشته است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها