عصر آذربایجان

گزارش خبر

نقش اردبیل در عزت ایران و ایرانی باید تداوم یابد

نقش اردبیل در عزت ایران و ایرانی باید تداوم یابد

1402/06/10

عصر آذربایجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: صفویه برای احیای وحدت و مذهب تشیع 200 سال مقدمه برداشتند و از شیخ صفی الدین اسحاق اردبیلی تا حیدر پدر شاه اسماعیل مقدمه این حرکت عظیم ملی و دینی بود و اردبیل در عزت ایران و ایرانی نقش استثنایی تاریخی دارد و این نقش باید ادامه پیدا کند.

عصر آذربايجان-  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: صفويه براي احياي وحدت و مذهب تشيع 200 سال مقدمه برداشتند و از شيخ صفي الدين اسحاق اردبيلي تا حيدر پدر شاه اسماعيل مقدمه اين حرکت عظيم ملي و ديني بود و اردبيل در عزت ايران و ايراني نقش استثنايي تاريخي دارد و اين نقش بايد ادامه پيدا کند.

 آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به فرمايشات امام خامنه اي در ديدار اخير با جمعي از مردم اردبيل اظهار داشت: مقام معظم رهبري در ملاقات با دست‌اندرکاران کنگره 3400 شهيد استان اردبيل فضايلي در شان استان اردبيل بيان فرمودند که هيچ نقطه ايران حائز آن نيست.

وي افزود: وحدت و يکپارچگي ايران امروز ما و بلکه وجود ايران عزيز ما مرهون تلاش صفويه از خطه اردبيل است يعني الان نيز همه ما در کنار سفره صفويه هستيم.

وي گفت: به تعبير محيط طباطبابي اگر اردبيل نبود ايران نبود و بعد از سقوط ساسانيان اولين انسجام در سطح کلان کشور ايران توسط صفويه صورت پذيرفت و يک امپراتوري عظيم که 40 درصد آن در حال حاضر دست ما رسيده است تشکيل گرديد و شان ملت ما را تا عنان السماء بالا برد.

وي ادامه داد: انتشار مذهب اهل بيت در سراسر ايران از اردبيل شروع شد ، يعني اردبيل ايران را به فضيلتي استثنايي که موالات با اهل بيت نبي مکرم اسلام است مزين ساخت و در نتيجه کل ايرانيان در اين وصف بي‌نظير مديون خطه استان اردبيل هستند.

آيت الله عاملي تصريح کرد: در اين خصوص بايد مجموعه علمي و فني تشکيل گردد و ابعاد اين دو مميزه بزرگ را تبيين کند کار بايد آن چنان پيش برود که هر توريستي وارد استان شد اين دو فضيلت براي او ملموس باشد.

آذربايجاني‌ها در صحنه‌هاي سازندگي علمي، صنعتي و سياسي حاضر باشند

آيت الله عاملي ادامه داد: ما اهالي خطه آذربايجان از همه بيشتر اولي هستيم که ايران عزيز را از تمام بلاها، فتنه‌ها، توطئه‌ها و شرارت پنج سازمان مخوف استخباراتي دنيا يعني آمريکا، اسرائيل، فرانسه، آلمان و انگليس که شب و روز براي به هم ريختن کشور ما و انقلاب ما و براي تفتيت (تجزيه) کشور تلاش مي‌کنند حفظ کنيم.

وي افزود: از جوانان استان اردبيل بلکه از جوانان خطه آذربايجان مي‌خواهم با تمام توان در صحنه سازندگي علمي، صنعتي و سياسي حاضر باشند و با روحيه حماسي تمام حرکات شوم دشمن را رصد نمايند.

خطيب جمعه اردبيل تصريح کرد: دشمن با تمام توان براي سربازگيري از جوانان ما آمده است و شب ها در کانال‌هاي هوايي دفترچه آماده به خدمت پخش مي کنند.

وي ادامه داد: ما فقط براي دو شخصيت عظيم آسماني و فرزندان آنها سرباز خواهيم ماند آن دو شخصيت به ما مدال بزرگي داده و خود را پدر ما معرفي کرده اند اولي مفخر مخلوقات حضرت محمد مصطفي (ص) و دوم حضرت علي بن ابي طالب (ع) است.

راهپيمايي اربعين مانور عظيم قدرت اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبري با تبيين ابعاد عظمت راهپيمايي اربعين خاطر نشان کرد: راهپيمايي اربعين مانور عظيم قدرت اسلام است و هيچ ديني و حزبي نتوانسته چنين جمعيتي جمع کند.

آيت الله عاملي ادامه داد: انگار يک رستاخيز عظيم مردمي درست شده است که اوج گرفتن جاذبه يک شخصيت آن هم بعد از 1400 سال واقعاً حيرت آور و خارج از چهارچوب محاسبات مادّي است.

او گفت: جاي بسيار شکر است که اين راهپيمايي رفته رفته به يک راهپيمايي بين المللي اعتراضي عليه قدرت اهريمني و ابليسي دنياي معاصر يعني استکبار جهاني تبديل مي‌شود هم از جهت اجتماع که جزو شعائر اسلامي است و هم از جهت قابليت براي جمع کردند معترضين نظم و نظام جهنمي حاکم بر دنيا در قالب شعارهاي حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اين حرکت خار بزرگ در چشم استکبار جهان و کابوس بزرگ براي آنها شده است و لذا اولاً به شدت آن را سانسور خبري مي‌کنند ثانياً تمام تلاش و شيطنت خود را به کار گرفته اند تا جلوي آن را بگيرند.

امام جمعه اردبيل گفت: کاملاً اطلاع داريم يک ستاد مشترک از سرويس‌هاي جاسوسي آمريکا، اسرائيل، آلمان، انگليس و فرانسه که هر لحظه براي ايران برنامه‌ريزي مي‌کنند قصد داشتند با ايجاد ناامني در عراق جلوي اربعين را بگيرند اما سرشان کاملاً به سنگ خورد ما اطلاع داريم که آنها روي ظرفيت قومي ايران متمرکز شده‌اند اما امام حسين(ع) تمام اقوام ايراني را در يک ساحه بسيار بزرگ جمع کرده است با اين حال ملت ما مخصوصاً آذري‌هاي عزيز بايد خيلي هوشيار باشند.
وي ادامه داد: توجه شود که دستگاه حضرت اباعبدالله از اصلي‌ترين عوامل انسجام ملي ايرانيان در طول تاريخ است ايران از تعدد قومي بسيار بالايي برخوردار است و يکي از آمريکايي‌ها گفته ما از ظرفيت تعدد قومي ايران غافل بوديم اما او نمي‌داند که علاوه بر اسلام محبت امام حسين(ع) ما را به يک واحد مجموعه‌اي که "لا انفصام لها" تبديل کرده است.

او تصريح کرد: حزب دموکرات در سال 1325 با فرا رسيدن محرم فرو پاشيد عشق به امام حسين(ع) مثل يک نخ بسيار محکم تسبيح است که تمام اقوام را با قدرت تمام در برابر تند بادها در ادوار مختلف نگه داشته است شعار "حب الحسين يجمعنا" فقط براي وحدت ايراني‌ها و عراقي‌ها نيست بلکه در وهله اول کل اقوام ايراني را در يک خانواده بزرگ قرار مي‌دهد هرکس عاشق امام حسين(ع) است هويت اولي او حسيني است نه نژادي.

آيت الله عاملي با تاکيد بر اينکه امام حسين(ع) يک نقطه اشتراک بزرگ بين شيعه و سني است خاطر نشان کرد: لب شعار امام حسين رهبريت صالح براي جامعه است و اين دستور خداوند است که"وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا"(و آنان را پيشواي مردم ساختيم تا (خلق را) با امر ما هدايت کنند ) امسال حضور اهل سنت در اربعين و در پذيرايي از زوار اربعين اشک دشمن را درآورد.

وي افزود: پذيرايي اکراد اهل سنت از زوار امام حسين در خروجي‌هاي غربي کشور يک پيام بزرگ داشت پيامي که براي دشمن کابوس است پيام اين است اقوام ايراني همه يک واحد مجموعي هستند و همه زير بيرق امام حسين(ع) جمع شده اند.
عاملي ادامه داد: پذيرايي اهل سنت ايران در پيران شهر در مرز تمرچين واقعاً ديدني و خار بزرگ در چشم دشمنان وحدت امت بود امام حسين(ع) همه امت را در يک صف جمع کرده است.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل اضافه کرد: امام حسين(ع) با اربعين سفره با عظمت تربيتي براي جوانان ما باز کرده پسران دختران و جوانان با حضور در مراسم معنوي اربعين که واقعاً بمثابه مدرسه است پاک مي‌شوند پاک برمي‌گردند واکسينه مي‌شوند يک سال تضمين مي‌شوند و تمام آلودگي هاي فرهنگي دشمن که از طريق کانال‌هاي هوايي و فضاي مجازي منتشر مي‌شود همه پنبه مي‌شود ما براي تشکر از امام حسين در اين خصوص عاجزيم.

آزادي بيان غرب متکي به استکبار است

وي با ارائه تحليلي از لايحه ممنوعيت آتش زدن کتب آسماني در دانمارک گفت: اين هفته دولت دانمارک لايحه‌اي به پارلمان اين کشور ارسال کرد که طبق آن آتش زدن به کتب آسماني ممنوع مي‌شود نماينده ويژه اتحاديه اروپا در خليج فارس نيز که به منطقه آمده است و اين هفته اعلام کرد ما آتش زدن قرآن را محکوم مي‌کنيم اين عمل با ارزش‌هاي اروپايي در تضاد و تنافي است ما از اين حرکت خوب آنها استقبال مي‌کنيم.

وي افزود: يک سوال از آنها داريم شما که هميشه اعلام مي‌کرديد ما هيچ وقت آزادي بيان را با هيچ قداستي محدود نمي‌کنيم پس چگونه الان محدود شد؟ از اين حرکت معلوم مي‌شود که آنها تابع فشار زور و منافع ملي خود هستند بقيه همه "زخرف القول" و طفيلي است.

اسرائيل روز به روز مفتضح تر مي‌شود
امام جمعه اردبيل گفت: سفير اسرائيل در آذربايجان هر وقت صحبت مي‌کند يک خرابي و افتضاح بزرگ براي اسرائيل درست مي‌کند وزارت خارجه اسرائيل اگر به منافع خود حساس باشد بايد او را ممنوع المصاحبه کند ديروز وي در يک ضيافت مهم در آذربايجان گفت اسرائيل در تنوع مذهبي در دنيا بي‌نظير است!!! .

وي خطاب به سفير اسرائيل گفت: رژيمي که بزرگان اسلام گراها را زنداني کرده و زندان پر از اسلام گراهاست حق صحبت از تنوع مذهبي و دموکراسي ندارد رژيمي که وقتي اسلام‌گراها را زنداني مي‌کند به خانواده‌اش مي‌گويد نمي‌توانم غذاي آنها را بدهم خودتان بايد خورد و خوراک او را تامين کنيد حق صحبت از تنوع مذهبي ندارد رژيمي که به اسلام گراها اجازه شرکت در انتخابات نمي‌دهد نه به حماس و نه به سازمان فتح حق صحبت از تنوع مذهبي و يا دموکراسي يا حقوق بشر ندارد رژيمي که به غير از احزاب صهيونيستي به ساير احزاب اجازه فعاليت نمي‌دهد حق صحبت از تنوع مذهبي و دموکراسي ندارد.

آيت الله عاملي ادامه داد: اين هفته حادثه بسيار ناگواري براي اسرائيل اتفاق افتاد من خبر آن را به سفير اسرائيل در آذربايجان تقديم مي کنم اين هفته يک افتضاح بزرگ براي اسرائيل درست شد هرچند اين رژيم مجعول هميشه مفتضح است جريان از اين قرار است که وزير خارجه ليبي بدون اجازه حکومت ليبي در ايتاليا با وزير خارجه اسرائيل ملاقات کرد سپس خبر اين ملاقات مخفي توسط اسرائيل منتشر شد به محض انتشار خبر کل شهرهاي ليبي به عنوان اعتراض به تظاهرات يکپارچه تبديل شده و معترضين ساختمان وزارت خارجه ليبي را اشغال کردند پارلمان ليبي نيز فوراً از اين ملاقات تبري کرده و به اين ملاقات اعتراض شديدکرد.

وي افزود: در اين ماجرا دو افتضاح ديگر براي اسرائيل درست شد اول اينکه وزير خارجه ليبي از ترس دولت و ملت به ترکيه فرار کرد ! و دوم اينکه نتانياهو با ناشي گري تمام به وزراء خود اعلام کرد بدون اجازه حق نداريد خبر ملاقات‌هاي ما در دنيا را منتشر کنيد بايد از من اجازه بگيريد تا افتضاح ليبي تکرار نشود يعني ما بايد دزدانه و مخفيانه مثل يک مجرم کار خود را انجام دهيم.
امام جمعه اردبيل گفت: اين ماجرا نشان مي‌دهد که نفرت از اسرائيل در کشورهاي اسلامي در اوج است و اگر دولت‌ها هم با اين رژيم منحوس همکاري کنند قلب ملت‌ها با جريان مقاومت است.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها