عصر آذربایجان

گزارش خبر

اعلام نتايج انتخابات مجلس دوازدهم در استان هاي آذربايجان غربي، شرقي ، اردبيل و زنجان

عصر آذربايجان گزارش مي دهد//

1402/12/14

گروه سياسي: دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي روز جمعه 11 اسفند رأي گيري در دو هزار و 302 حوزه انتخابيه اصلي و فرعي آذربايجان غربي برگزار شد.

گروه سياسي: دوازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي روز جمعه 11 اسفند رأي گيري در دو هزار و 302 حوزه انتخابيه اصلي و فرعي آذربايجان غربي برگزار شد.
پس از پايان فرآيند رأي گيري، آراي حوزه‌هاي انتخابيه شهرستان‌ها شمارش و از سوي ستاد انتخابات آذربايجان غربي اعلام شد.تاکنون نتايج حوزه‌هاي انتخابيه شهرهاي استان آذربايجان غربي به قرار زير اعلام شده است.
بنا به اعلام ستاد انتخابات آذربايجان غربي 2 ميليون و 564 هزار نفر در آذربايجان غربي واجد شرايط رأي دادن بودند که از اين تعداد، يک ميليون و 300 هزار و 259 نفر آقا و يک ميليون 264 هزار و 454 نفر خانم بودند.همچنين 141 هزار و 65 نفر رأي اولي در آذربايجان غربي امسال پاي صندوقهاي رأي رفتند که از اين تعداد نيز سهم دختران 68 هزار و 889 نفر و سهم پسران 72 هزار و 176 نفر بود.انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري، 11 اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در 10 حوزه انتخابيه آذربايجان غربي برگزار شد.
منتخبان مردم اروميه براي حضور در مجلس دوازدهم مشخص شدند
ستاد انتخابات آذربايجان غربي اعلام کرد: حاکم ممکان، شهين جهانگيري و سيد سلمان ذاکر منتخب مردم اروميه براي حضور در مجلس دوازدهم شدند. مردم اروميه در انتخابات 11 اسفند امسال حضوري پرشور داشتند و سه نفر منتخب آنان با کسب بيش از 20 درصد کل آراي ماخوذه راهي مجلس شدند.
طبق اعلام ستاد انتخابات آذربايجان غربي، در اين دوره از انتخابات حاکم ممکان ممکان با 119 هزار و 766 راي نخستين فرد راه يافته به مجلس دوازدهم بود، شهين جهانگيري 117 هزار و 786 راي کسب کرد و سيد سلمان ذاکر 115 هزار و 761 راي به دست آورد.
حوزه انتخابيه مهاباد:
سلام ستوده با کسب 15 هزار و 885 رأي در انتخابات 11 اسفند به عنوان نماينده مردم اين شهرستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد.
پس از پايان شمارش آراي اين حوزه انتخابيه سلام ستوده با 15 هزار و 885 رأي از مجموع 41 هزار و 286 رأي صحيح و کسب 38 درصد آراي اخذ شده منتخب مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي شد.
حوزه انتخابيه خوي:
عادل نجف زاده با کسب بيشترين آرا به عنوان نماينده حوزه انتخابيه خوي و چايپاره در مجلس دوازدهم انتخاب شد.عادل نجف‌زاده با 49 هزار و 134 رأي، در مجموع نزديک به 30 درصد آراي مردم حوزه انتخابيه خوي و چايپاره را از آن خود کرد.
حوزه انتخابيه سلماس:
يعقوب رضازاده با کسب بيشترين آرا به عنوان نماينده اين شهرستان در مجلس دوازدهم انتخاب شد.يعقوب رضازاده با 19 هزار و 133 رأي در مجموع 24.83 درصد آراي مردم شهرستان سلماس را از آن خود کرد.
حوزه انتخابيه نقده - اشنويه:
عبدالکريم حسين‌زاده با کسب 36 هزار و 416 رأي از مجموع آراي مأخوذه در اين حوزه به عنوان نماينده مردم نقده و اشنويه در مجلس دوازدهم انتخاب شد.در اين حوزه انتخابيه همچنين علي پيام با 30 هزار و 777 رأي و جمال امين‌عشايري با هشت هزار و 876 رأي در جايگاه‌هاي بعدي قرار داشتند.
حوزه انتخابيه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت:
عمر علي‌پور با کسب 46هزار و 486 راي از مجموع آراي ماخوذه در اين حوزه به عنوان نماينده مردم اين حوزه در مجلس دوازدهم انتخاب شد. ميزان مشارکت در ماکو 67 درصد و در حوزه انتخابيه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت 65 درصد بوده است.
حوزه انتخابيه سردشت، پيرانشهر و ميرآباد:
کمال حسين‌پور با کسب 44 هزار و 52 راي، دوباره منتخب مردم سردشت، پيرانشهر و ميرآباد شد و به مجلس دوازدهم راه يافت. از مجموع 68 هزار و 430 راي ماخوذه در اين حوزه انتخابيه کمال حسين‌پور توانست بيشترين تعداد راي را به خود اختصاص دهد و براي دومين بار به عنوان نماينده مردم سردشت و پيرانشهر وارد مجلس شود.
حوزه انتخابيه بوکان:
محمدقسيم عثماني با کسب 13 هزار و 141 راي نماينده مردم اين شهرستان در مجلس دوازدهم شد. محمدقسيم عثماني با کسب اين تعداد راي، از مجموع 47 هزار و 966 آراي ماخوزه در اين حوزه انتخابيه به عنوان نماينده مردم بوکان در مجلس شوراي اسلامي انتخاب شده است.
حوزه انتخابيه شاهين‌دژ – تکاب:
حجت الاسلام محمد ميرزايي با کسب 15 هزار و 944 راي از مجموع آراي ماخوذه در اين حوزه به عنوان نماينده مردم اين حوزه در مجلس دوازدهم انتخاب شد. از بين بيش از 75 هزار و 48 نفر در انتخابات حوزه شاهين‌دژ - تکاب حجت الاسلام محمد ميرزايي به عنوان نماينده مردم انتخاب شد.
حوزه انتخابيه مياندوآب باروق و چهاربرج:
علي احمدي با کسب 33 هزار و 446 راي، منتخب مردم شهرهاي مياندوآب باروق و چهاربرج در مجلس دوازدهم شد. از مجموع 96 هزار و 729 آراي اين حوزه انتخابيه بعد از علي احمدي، جهانبخش محبي نيا با 26 هزار و 613 راي، حسين فرج زاده 17 هزار و 959 راي، معصومه خليل زاده 6 هزار و 690 راي و فريدون فائضي‌نيا 2 هزار و 627 راي بيشترين راي را کسب کردند.
نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي در آذربايجان شرقي اعلام شد
نتايج انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 12 حوزه انتخابي آذربايجان شرقي و نتايج اوليه حوزه تبريز، اسکو و آذرشهر اعلام شد.  رييس ستاد انتخابات آذربايجان شرقي اعلام کرد: در حوزه انتخابي اهر و هريس بيت الله عبداللهي ، بستان آباد نوري قزلجه و بناب حجت الاسلام محمد باقري بنابي به مجلس راه يافتند.
تراب محمدي اظهار کرد: در حوزه انتخابي مرند و جلفا عزت الله حبيب زاده ، سراب مجيد نصيرپور، کليبر بهنام رضواني، مراغه و عجب شير سيد فريد موسوي، ملکان و ليلان زهرا خدادادي، ورزقان رضا عليزاده و حوزه انتخابي هشترود و چاراويماق فرامرز شهسواري به مجلس راه يافتند.
وي همچنين اعلام کرد: در شهرستان ميانه نيز مريم عبدالهي به طور مستقيم راهي مجلس شد و مهدي اسماعيلي و سيد مرتضي حسيني به دور دوم راه يافتند همچنين در حوزه انتخابيه شهرستان شبستر نيز محمود طاهري و حسين غياثي به دور دوم انتخابات راه يافتند.
وي با اشاره به اينکه شمارش آرا در تبريز ادامه دارد، افزود: تا کنون در حوزه انتخابيه تبريز، اسکو و آذرشهر به ترتيب روح الله متفکر آزاد، مسعود پزشکيان، علي جعفري آذر، جواد عبادي، عليرضا منادي، رضا صديقي، علي آجودان زاده، محمد حسين فرهنگي، سيدمحمدرضا ميرتاج الديني، عليرضا نوين، عباس رنجبر و احمد پورخردمند، صابر پرنيان و مسعود زين العابدين در رتبه هاي اول تا چهاردهم قرار دارند.
*نتايج انتخابات حوزه‌هاي پنجگانه اردبيل مشخص شد
 با اتمام شمارش آرا در چهار حوزه انتخابيه، راه‌يافتگان به مجلس و دور دوم مشخص شدند.
 با پايان شمارش آرا در حوزه انتخابيه خلخال و کوثر وحيد کنعاني با کسب بيشترين آرا به مجلس شوراي اسلامي راه يافت.
از حوزه انتخابيه گرمي محمد خوش‌سيما با پيشي گرفتن از رقبا راهي مجلس شد.
همچنين به دنبال اعلام شمارش آرا از حوزه انتخابيه مشگين‌شهر بابک رضازاده توانست با کسب بيشترين آرا راهي مجلس شود.
اما در حوزه انتخابيه پارس‌آباد، بيله‌سوار و اصلاندوز نيز ابراهيم فهيمي گيگلو و اميدعلي رعنايي به دور دوم انتخابات راه يافتند تا در ارديبهشت ماه بعد از رقابت از بين آنها يکي از نامزدها راهي شوراي اسلامي شود.
اما شمارش آرا در حوزه انتخابيه اردبيل، نير، نمين و سرعين همچنان ادامه دارد اما بر اساس آخرين اطلاعات و شمارش آرا و نتايج اوليه علي نيکزاد، صديف بدري و احد بيوته به ترتيب با کسب بيشترين آرا در صدر قرار گرفته و بيشترين رأي را به خود اختصاص دادند.
سيد حامد عاملي تصريح کرد: مردم استان مشارکت خوبي رادر انتخابات کشور داشتند و در بين استان‌هاي کشور وضعيت اين استان به مراتب بهتر است.
نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در زنجان اعلام شد
نتايج انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و ششمين دوره مجلس خبرگان رهبري در حوزه هاي انتخابيه استان زنجان اعلام شد. رييس ستاد انتخابات استان زنجان با حضور در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران با قدرداني از حضور باشکوه و حماسي مردم در پاي صندوق هاي راي و مشارکت سياسي و تعيين سرنوشت و حمايت از نظام و انقلاب گفت: در خصوص نتايج تا اين لحظه طبق صورتجلسات شعب و سامانه جامع انتخابات آمار اعلام مي‌شود و آمار نهايي منوط به تنظيم صورتجلسات و تاييد هيات نظارت استان است.
ابوالفضل رفيعي در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبري، افزود: رقابت بين 2 کانديدا بود که نفر اول حجت الاسلام جواد جعفري با 193 هزار و 722 راي و کسب 68.88 درصد آرا توانست به مجلس خبرگان رهبري به عنوان منتخب مردم استان زنجان راه يابد و حجت الاسلام اسماعيل نوري نيز 100 هزار و 344 راي و 34.12 درصد آرا را کسب کرد.
وي در خصوص انتخابات دوازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي استان زنجان،‌ گفت: از حوزه انتخابيه زنجان و طارم هنوز تعدادي از صندوق ها نهايي نشده است ولي تاکنون مصطفي طاهري با کسب 44 هزار و 926 راي و 27.27 درصد آرا منتخب شد و 2 نفر بعدي به مرحله دوم راه مي يابند که شامل نبي الله محمدي با 26 هزار و 77 راي و کسب 15.82 درصد آرا و محمد اسماعيلي با 18 هزار و 380 راي با 11.15 درصد آرا است که به مرحله دوم راه يافتند و بايد تعداد صندوق هاي باقيمانده هم نهايي شود.
رفيعي افزود: از حوزه انتخابيه ابهر،‌خرمدره و سلطانيه منصور عليمرداني با 23 هزار و 864 راي و کسب 31 درصد آرا به عنوان منتخب مردم به مجلس شوراي اسلامي راه يافت و نفر دوم نيز سيد جمال طاهري 20 هزار و 457 راي شامل 26.6 آرا را کسب کرد.
معاون سياسي،‌امنيتي و اجتماعي استاندار زنجان اضافه کرد: از حوزه انتخابيه ماهنشان و ايجرود نيز سيدجمال موسوي با 20 هزار و 821 راي و کسب 52.32 درصد مجموع آرا به عنوان منتخب مردم اين حوزه است و امير نظري نيز 11 هزار و 944 راي و 30 درصد آرا را کسب کرد.
رفيعي اضافه کرد:‌ از حوزه انتخابيه خدابنده نيز هيچ يک از کانديداها واجد راه يابي به مجلس شوراي اسلامي نشدند و 2 نفر با بالاترين راي به مرحله دوم راه مي يابند که سعيد رفيعي با 15 هزار و 949 و احمد بيگدلي با 14 هزار و 455 راي به مرحله دوم راه يافتند و هيچکسي 20 درصد آرا را کسب نکرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها