عصر آذربایجان

گزارش خبر

دستان خالي که غرور مي‌آفرينند

گزارشي از حال و روز شهر طلايي ورزش//

1395/08/09

نقده شهر طلايي ورزش ايران اين جمله با نگاهي به تعداد قهرمانان و ورزشکاران ملي پوش اين شهر کوچک کاملا برازنده و در شأن آن است.

گروه ورزشي: نقده شهر طلايي ورزش ايران  اين جمله با نگاهي به تعداد قهرمانان و ورزشکاران ملي پوش اين شهر کوچک کاملا برازنده و در شأن آن است.
محمد اوراز ايراني فاتح اورست"، "محسن شادي قهرمان اسطوره اي قايقراني جهان و دارنده چندين مدال آسيايي و کشوري"، "رضا نوروز زاده و محمد اثني عشري، مؤثرترين بازيکنان تيم ملي هاکي"، "رجب نوراني سرمربي تيم ملي هاکي" "برادران قليزاده و عاقل حبيبي، قهرمانان قايقراني" و به تازگي هم که صفري نوجوان به عنوان پديده کشتي در حال ظهور است و اخيرا هم فرماندار و رئيس اداره ورزش نقده از طرف مديرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربايجان غربي تقدير شدند تا مهر تأييدي باشد بر بالندگي ورزش در نقده.
 همه اين قهرماني ها در حالي ادامه دارد که اعتبارات چنداني براي جهش ورزش اين منطقه محروم در نظر گرفته نشده است. رئيس اداره ورزش و جوانان نقده مي گويد با توجه به وضعيت اعتبارات عمومي و حاکم شدن مديريت بدون پول ميتوان گفت ورزش نقده بسيار پويا و در اوج قرار دارد.
نوروز عليمردان که در حدود 15 سال است سکاندار ورزش اين شهرستان است در پاسخ به اين سوال که گفته مي شود شما فقط از تعداد خاصي از ورزشکاران حمايت مي کنيد گفت: من اين طرز نگاه را رد مي کنم همه ورزشکاران براي من پاره تن هستند نگاه ما يک سويه نيست و در نظر من هيچکدام بر ديگري ارجح نيست.
 رئيس اداره ورزش و جوانان نقده در پاسخ به اين سوال که "فرماندار نقده بر چه اساس شايسته تقدير از طرف مديرکل ورزش و جوانان استان آذربايجان غربي شناخته شد" به سولدوز خبر گفت: من بررسي کردم و متوجه شدم فرماندار، ورزش نقده را رصد و مشکلات آن را با مديرکل ورزش استان مطرح مي کند و در جديدترين اقدام هم با خبر شدم فرماندار بدون اينکه من در جريان باشم 18 ميليون تومان از اعتبارات تعمير و تجهيز به ورزش نقده اختصاص داده است. عليمردان مي افزايد: به هر حال نگاه فرماندار به ورزش نقده بسيار مثبت است و حتي در مورد فراهم کردن وام هاي کم بهره براي ورزشکاران نقش موثري داشتند.  
محسن شادي قهرمان اسطوره اي قايقراني جهان نيز روند فعلي ورزش در نقده را با توجه به ميزان امکاناتي که در اختيار ورزشکاران است، اميدوار کننده و مثبت ارزيابي کرد و گفت: نقده به نسبت جمعيت، بيشترين قهرمان را دارد. وي هر چند عقيده دارد که جوانان نقده در ورزش استعداد و پشتکار بالايي دارند اما نبود حامي مالي قوي را يکي از موانع ورزش نقده برميشمارد و با انتقاد از اين وضعيت مي گويد: هيچ اداره و ارگاني حاضر به اسپانسري تيم هاي ورزشي نيست، حتي کارخانه هاي نقده هم همينطور هستند در حاليکه بوي بد کارخانه ها را مردم تحمل ميکنند و سودشان را ديگران ميبرند.
*سرمربي سابق تيم ملي: ورزش نقده بيمار است
اما رجب نوراني ملي پوش سابق هاکي که سرمربيگري تيم هاي ملي هاکي چمني و سالني کشور را در کارنامه اش دارد، ضعف اصلي ورزش نقده را مربوط به بخش مديريتي ميداند و ميگويد: سير نزولي ورزش نقده در سال هاي اخير خيلي بيشتر از سير صعودي آن بوده و پيشرفتي حاصل نشده است.
 وي که اولين مربي پس از انقلاب است که موفق شد براي اولين بار پس از 40 سال جواز ورود تيم ملي به بازيهاي آسيايي را بگيرد، مي افزايد: کسانيکه ميگويند در ورزش پيشرفت داشته ايم بايد مشخص کنند بر اساس کداميک از شاخص ها چنين ادعايي کرده اند؟ سرمربي سابق تيم ملي هاکي، دانش کم مربيان را از جمله ضعف هاي ورزش نقده بيان ميکند و ميگويد: تمام کارهاي ما روي کاغذ است و تاکيد دارد که ورزش نقده تا اوج فاصله بسياري دارد و هم اکنون زير استانداردها حرکت ميکند.
اين ورزشکار پرسابقه، وجود "حاشيه" را از ديگر ضعف هاي ورزش نقده بر ميشمارد و اذعان ميکند که بايد تمرکز اصلي روي ورزش باشد. نظر رجب نوراني در يک جمله درباره ورزش شهرستان نقده اين است که "ورزش نقده بيمار است". سرمربي سابق تيم ملي هاکي مي گويد: بزرگترين ضعف اداره ورزش نقده عدم اجراي هرم ورزشي و رعايت آن در ورزش شهرستان است از جمله ورزش همگاني، ورزش دانش آموزي و دانشگاهي، ورزش قهرماني و ورزش حرفه اي است.
وي ضعف بعدي را جذب نيروي انساني در ورزش هاي پايه تمام رشته ها عنوان مي کند که هيچ مشارکتي در آن نميشود و حتي هيچ فرهنگ سازي هم نشده است. نوراني ضعف قابل توجه بعدي را در عدم تشکيل پايگاههاي استعداديابي زير نظر اساتيد دانشگاهي و عدم همکاري با اساتيد ميداند و خواستار توجه واقعي به ضعف هاي ورزش نقده شده است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، گفتني است به رغم اظهار نظرهاي متفاوت در حوزه ورزش نقده تنها موردي که همه روي آن اتفاق نظر دارند "استعداد کم نظير ورزشي" جوانان اين شهرستان است که قهرمانان پرشماري در تاريخ ورزش کشور پرورانده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

دستان خالي که غرور مي‌آفرينند

گزارشي از حال و روز شهر طلايي ورزش//
خروج

نقده شهر طلايي ورزش ايران اين جمله با نگاهي به تعداد قهرمانان و ورزشکاران ملي پوش اين شهر کوچک کاملا برازنده و در شأن آن است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها