عصر آذربایجان

گزارش خبر

تحقق رشد علمي در آذربايجان غربي همت جدي مي‌طلبد

عصرآذربايجان گزارش مي‌دهد

1395/10/12

تحقق رشد علمي در آذربايجان غربي و تبديل علم به ثروت همت جدي مي‌طلبد.

گروه اجتماعي: تحقق رشد علمي در آذربايجان غربي و تبديل علم به ثروت همت جدي مي‌طلبد.
به گزارش عصرآذربايجان، هر کس اين موضوع را به طور قطع از کارشناسان امر شنيده و متوجه شده است که در سه سال اخير ميزان رشد علمي در کشورمان متوقف يا در خوش‌بينانه‌ترين حالت کند شده است. به طوري که نسبت به اين موضوع توسط بزرگان و رهبر معظم انقلاب تذکر صورت گرفته است، همچنين جامعه علمي و بدنه دانشگاهي نيز اين موضوع را متذکر مي‌‌شوند بنابراين مي‌بايست در اين زمينه يک همت جهادي شکل گيرد.
همچنين توليد علم ثروت‌ساز يکي از مقوله‌هاي ديگري است که در کنار رشد علمي بايد مورد توجه قرار گيرد چرا که جامعه عقب‌مانده و فقير به هيچ عنوان مدينه فاضله‌اي نيست که مطلوب‌نظر باشد.بنابراين خبرنگار ما در آذربايجان غربي با محور قرار دادن اين موضوع و لزوم تلاش براي رشد علمي و تجاري‌سازي ايده‌ها گزارشي را به رشته تحرير درآورده که اميد است مورد توجه قرار گيرد.
* روند چاپ و تدوين کتاب در دانشگاه اروميه افزايش يافته است
رحيم حب‌النقي رئيس دانشگاه اروميه با بيان اينکه شانزده عنوان کتاب از اساتيد دانشگاه اروميه در 9 ماه گذشته تدوين شده  است، گفت: اين آثار هم‌اکنون در مرحله چاپ هستند. وي ضمن ابراز خشنودي از اينکه آمار فوق افزايش دو برابري تدوين و انتشار کتاب را تا پايان سال جاري نشان مي‌دهد، ادامه داد: هشت مورد کتب تاليفي و هشت مورد ترجمه‌اي هستند.
 رئيس دانشگاه اروميه با اشاره به اينکه آثار مورد اشاره به دانشکده ادبيات و علوم انساني، دامپزشکي، علوم، کشاورزي و منابع طبيعي، دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي تعلق دارد، يادآوري کرد: از اين رهگذر براي رشد علمي استان اهتمام مي‌شود. وي با اشاره به اينکه ليست پرتيراژترين کتب منتشر شده جديد دانشگاه اروميه موجود است، بيان داشت: اين کتاب‌ها در ليست فهرست کتاب‌هاي دانشگاهي منتشرشده کشور قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده سطح علمي بالاي اساتيد استان است.
*بررسي راه‌هاي ايده‌پروري و راه‌هاي تجاري‌سازي آنها
جعفر زنوزي يک استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با همکاري کانون دانشجويي کارآفريني به برگزاري طرح‌هاي تحول‌آفرين ويژه دانشجويان با عنوان »ايده شو يک و ايده شو دو« اقدام مي‌شود.  وي با بيان اينکه در گردهمايي‌هاي مورد اشاره دانشجويان به ارائه ايده‌هاي خود و نحوه عملياتي کردن آن مي‌پردازند، گفت: بايد براي ارتباط صنعت و دانشگاه به صورت جدي گام برداشت.اين استاد دانشگاه هدف از اجراي طرح مورد اشاره را حرکت در مسير چشم‌انداز پنج ساله دانشگاه عنوان کرد و گفت: از اين رهگذر براي ترويج، تشويق و تقويت روحيه خلاقيت و نوآوري دانشجويان اهتمام مي‌شود.زنوزي بر لزوم ايجاد فرصت مناسب براي ارائه داوري و دفاع از ايده‌ها تاکيد کرد و بيان داشت: در اين بين براي انتخاب ايده‌هاي برتر اهتمام مي‌شود که اميد است بسترهاي لازم براي تجاري‌سازي ايده‌ها فراهم شود.
 کلام آخر ...
اين موضوع روشن و مبرهن بود که براي رشد همه‌‌جانبه بايد بر توان داخلي، علمي و ظرفيت‌هاي بومي تکيه شود، ولي به واسطه تعبير نشدن روياهاي غرب‌گرايان مبني بر بستن با کدخدا و رفع مشکلات کشور از اين رهگذر، موضوع فوق بيش از پيش خود را جلوه‌گر مي‌کند.
بنابراين بايد براي تحقق و دست يافتن به علم ثروت‌ساز و ثروت علم‌ساز به صورت جدي گام برداشت و از اين رهگذر براي فعال‌سازي ظرفيت‌‌هاي نهفته در بين نسل جوان اهتمام ورزيد.
رشد علمي و تلاش براي تجاري‌سازي ايده‌ها يکي از مهم‌ترين موضوع‌هايي است که بايد به صورت جدي دنبال شود که در اين صورت مي‌توان ضمن جبران گذشته و خسارات آن رو به جلو هم قدم برداشت.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تحقق رشد علمي در آذربايجان غربي همت جدي مي‌طلبد

عصرآذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

تحقق رشد علمي در آذربايجان غربي و تبديل علم به ثروت همت جدي مي‌طلبد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها