عصر آذربایجان

گزارش خبر

ده‌ها نفر همانند بابک زنجاني در دولت هستند

زاکاني در تبريز:

1395/10/19

رئيس شوراي عالي بسيج کشور در جلسه ناگفته‌هاي برجام گفت: جامعه ما از عدم شفافيت رنج مي‌برد و همانطور که همه مي‌دانند افرادي که در برجام مذاکره کننده بودند در خصوص 4 سند مذاکره داشته‌اند اما فقط يک سند را به مردم نشان دادند.

سرويس سياسي: رئيس شوراي عالي بسيج کشور در جلسه ناگفته‌هاي برجام گفت: جامعه ما از عدم شفافيت رنج مي‌برد و همانطور که همه مي‌دانند افرادي که در برجام مذاکره کننده بودند در خصوص 4 سند مذاکره داشته‌اند اما فقط يک سند را به مردم نشان دادند. عليرضا زاکاني، با حضور در جلسه ناگفته‌هاي برجام در مسجد امام خميني(ره) تبريز اظهار داشت: امام خميني 34 مرتبه کلمه اسلام ناب محمدي را سفارش کرده‌اند و در مقابل اين اسلام، اسلام شياطين را بيان کرده‌اند. وي با بيان اينکه به هر حال يا به اسلام الهي و ناب محمدي چنگ خواهيم زد و يا به اسلام شيطان دست خواهيم انداخت که همان اسلام آمريکايي است، افزود: رهبر کبير انقلاب توصيه کرده‌اند که براي انتخاب مسير درست نياز به ويژگي‌هاي برجسته است. رئيس شوراي عالي بسيج کشور به ويژگي‌هاي ذکر شده امام راحل اشاره کرد و گفت: هيچ‌گاه در مقابل دشمنان هراس نداشته و نلغزيد.
* فردي که طعم فقر را نچشيده نمي‌تواند مسؤول باشد
وي ويژگي ديگر رسيدن به مسير و هدف را، انتخاب افرادي که طعم فقر را چشيده‌اند دانست و گفت: مسئولي که در مقابل دشمنان پايش بلغزد و طعم فقر را نچشيده باشد، چنگ اندازي و غارت دنيا خواهد کرد و امروز در برخي از مسؤولان نيز دنياطلبي باعث شده وظيفه اصلي خود را فراموش کنند. زاکاني با استناد به فرمايش امام خميني(ره) در خصوص انتخاب مسؤول، گفت: ايشان تأکيد داشته‌اند که در انتخاب مسؤول افرادي را انتخاب کنيد که اين ويژگي‌ها را داشته باشد و دين را به دنيا نفروشد. وي با اشاره به اينکه وقتي اطراف را نگاه مي‌کنيم و شاهد افتخارات خلق شده توسط انقلاب اسلامي هستيم، افزود: اين انقلاب از سال 42 شروع شد و در سال 57 به پيروزي رسيد و امروز در سال‌جاري به انقلابي رسيده‌ايم که روزي تمام شياطين جهان مي‌خواستند اين انقلاب نباشد. نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دشمنان انقلاب از ابتدا تمام همت خود را گذاشتند تا انقلاب را سرنگون کنند ولي هيچ‌گاه موفق نبودند و نه تنها ريشه‌کن نکردند بلکه باعث تنومندي ريشه انقلاب شکوهمند اسلام نيز شدند. وي با اشاره به اينکه اکنون سرنوشت منطقه و ساير نقاط جهان  زير نظر تصميمات ملت ايران است، گفت: اراده انقلاب که مستقل از ديگران است روزي دشمن مي‌خواست اراده خود را بر ايران تحميل کند. زاکاني با يادآوري اينکه در سوريه شياطين خواستند رژيم منتخب مردم را حذف کنند، گفت: ايران اسلامي در مقابل اين خواسته دشمن در سوريه ايستاد و با منطق درست اصرار بر اين داشت که وقتي منتخب مردمي شده هيچ‌کسي جز مردم سوريه نمي‌تواند دخالتي داشته باشد.
* آمريکا بايد از شهداي ايران هراس داشته باشد نه يک مسؤول داخل کشور
رئيس شوراي عالي بسيج کشور افزود: واقعا جاي تعجب دارد که آيا آمريکا بايد از شهدا بترسد يا استاندار يکي از استان‌هاي داخل کشور از شهدا هراس دارد. وي با تأکيد بر اينکه با اين وضع چه هدفي داريم، اظهار کرد: در اطراف تهران عده‌اي را کشف کرده‌اند در گورها مي‌خوابند و بعد از آن رياست جمهوري ابراز تأسف کرد و استاندار تهران اعلام مي‌کند که تهران گرسنه و بي‌خانمان به معناي واقعي وجود ندارد.
*‌گورخواب‌ها در تهران معناي واقعي چه چيزي هستند
نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: پس گورخواب‌ها يا فقرا در حاشيه تهران به معناي واقعي چه چيز هستند و اين‌ها نمونه همان ويژگي افرادي است که امام خميني(ره) بر آن تأکيد کرده‌اند؛ زيرا چنين افرادي يا طعم فقر را نچشيده‌اند و يا چشم‌شان را بر واقعيت بسته‌اند. وي با بيان اينکه فتنه چند اثر اقتصادي بر جامعه گذاشت که منجر به پديداري حوادث اقتصادي در کشور شد، گفت: يکي از حوادثي که به واسطه فتنه ايجاد شد، اين بود که فتنه‌گران به آمريکا نامه دادند و از آمريکا در خواست تنبيه ملت ايران را کردند. زاکاني با تاکيد بر اينکه در آن زمان هيلاري کيلينتون نامه‌اي از فتنه‌گران براي تنبيه ايرانيان از طريق افزايش فشار اقتصادي دريافت کرد که موجب تشديد تحريم‌ها شد، تصريح کرد: افرادي که ادعاي ايراني بودن دارند چطور مي‌توانند چنين درخواستي را عليه مردم کشور خود از دشمن کشورش بکند. رئيس شوراي عالي بسيج کشور در ادامه گفت: فرزند يکي از مسؤولان جز اين افرادي است که علاقه‌مند به تنبيه مردم ايران توسط آمريکا بود. وي با اشاره به تحريم ايجاد شده در 25 خرداد سال 89 که عليه ايران صادر شده بود و برخي‌ها معتقد به مفيد بودن اين تحريم‌ها بودند، گفت: دليل آن اين بود که دشمنان متوجه شده بودند که مردم ايران هيچ‌گاه تسليم نخواهند شد. نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با يادآوري اينکه بعد از فتنه سال 88، سفير آمريکا در بحرين رسما اعلام کرد که ايران را تحريم خواهيم کرد ادامه داد: دليل اين اقدام آن‌ها اين بود تحريم‌ها موجب براندازي نظام شود و مردم بر عليه نظام قيام کنند. وي افزود: دليل ديگر تحريم آمريکا طبق گفته سفير آمريکايي ايجاد گرسنگي در جامعه اسلامي بود تا مديريت از دست نظام جمهوري اسلامي خارج شود و به واسطه آن نظام سرنگون شود. زاکاني با اشاره به اينکه هدف ديگر دشمن اين بود که اگر تحريم‌ها تأثيري بر مردم نگذاشت و براندازي نظام اتفاق نيفتاد، از جنبش سبز حمايت کنند، گفت: آن‌ها مي‌خواستند با اين تحريم‌ها به مردم القا کنند که وقتي فشار از دوش آن‌ها برداشته مي‌شود که دنباله‌روي جنبش سبز باشند. وي با بيان اينکه سفير آمريکا در بحرين اعلام کرده بود که ما از فتنه‌گران حمايت مي‌کرديم ولي علني نشده بود در حالي که اکنون علنا حمايت خود را اعلام مي‌کنيم، گفت: اين بعد از ارسال نامه فتنه‌گران به آمريکا جهت تشديد تنبيه‌ها عليه ايران است.رئيس شوراي عالي بسيج کشور اذعان کرد: دشمن مردم ايران را نشناخته بود، اين ملت همان مردم هشت سال دفاع مقدس هستند که تحت هر شرايطي با اسلام و انقلاب همراه بودند.
* در فتنه 88، 15 هزار ميليارد تومان پول به غارت بردند
وي با اشاره به اينکه عده‌اي علاوه بر تحريم، از اين فرصت استفاده کردند و ايران را به غارت بردند، گفت: 15 هزار ميليارد تومان در زمان فتنه سال 88 غارت کردند که همه آن‌ها بيت‌المال است.زاکاني افزود: وزارت اطلاعات و وزارت نفت خبر اين غارت را مي‌دهند که طبق اصل 44 قانون اساسي کلاه سر مردم گذاشته شده است.
* اسناد برجام چندسندي است که فقط يک سند را به ما نشان دادند
وي به اسناد برجام اشاره کرد و گفت: همانطور که همه مي‌دانند برجام يک سند است در حالي‌که افرادي که مذاکره کننده بودند در خصوص 4 سند مذاکره داشته‌اند و فقط يک سند را به مردم نشان دادند. رئيس شوراي عالي بسيج کشور با تأکيد بر اينکه روحاني، ظريف، شمخاني، لاريجاني، صالحي، دهقان جز متوليان مذاکره کننده هستند، گفت: بايد اين افراد از اسناد برجام آگاه باشند و اين قابل قبول نيست که عضو 5 نفره مذاکره اطلاع از اين اسناد نداشته باشند. زاکاني خاطرنشان کرد: من خواستار اسناد ديگر برجام شدم ولي هيچ‌کس آن‌ها را نشان نداد و اين بيانگر اين است که سند برجام اسناد ديگري دارد که هيچ‌کس جز چند نفر، از آن بي‌اطلاع هستند. وي افزود: با فشار و تناقض‌گويي در کميسيون برجام چيزي در مورد اسناد ديگر بر زبان نياوردند.
* اهداف برجام کليدي براي آمريکا بود
زاکاني ادامه داد: اگر برجام را مطالعه کنيد آن‌ها خواستار محدود کردن مسائل هسته‌اي ايران بودند و اينکه مي‌خواستند از طريق برجام اشراف اطلاعاتي به مسائل امنيتي و آگاهي از زيرساخت‌هاي کشور داشته باشند و همانند برنامه‌اي که سر صدام ملعون آوردند. وي شرايط ايجاد شده ديگر در برجام را ايجاد محدوديت در رشد و علم و فناوري دانست و گفت: ايجاد وابستگي ايران به آمريکا نيز يکي ديگر از اهداف دشمن در برجام بود. رئيس شوراي عالي بسيج کشور هدف ديگر برجام را، ايجاد يک فرهنگ براي محدوديت‌هاي ساير توانمندي‌هاي ايران براي تضعيف قدرت ايران در منطقه دانست و گفت: همه اين مسائل اهداف برجام بود و با اين حساب چگونه يک مسؤول مي‌تواند چنين سندي را امضا کند. رئيس شوراي عالي بسيج کشور با بيان اينکه سند برجام پيشنهاد آمريکا است، گفت: در حين مذاکرات، تصميمات ديگري در خصوص آزادي جاسوسان آمريکايي در ايران هم بود و سر معامله نشستند و آن‌ها درخواست خارج کردن اسامي 14 نفر از افرادي که تحت تعقيب بودند را از ليست سياه داشتند. وي با اشاره به حضور ظريف در کميسيون امنيت ملي گفت: در آن جلسه ظريف علنا بر اشتباه‌هاي خود از جمله اعتماد به کري را اعلام کرده ولي بعد از آن برخي از نمايندگان مجلس آن را تکذيب کردند اما طبق بررسي‌هاي صورت گرفته معلوم شده عين اين حرف‌ها را ظريف گفته و چرا بايد با ملت اينگونه برخورد و شفاف‌سازي نشود. وي با استناد به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص اينکه ما چيزي را در مسائل هسته‌اي از دست نمي‌دهيم و آن چيزي که به دست مي‌آوريم حداقل نشان دادن چهره آمريکا به ملت است، گفت: معامله صورت گرفته و مقام معظم رهبري آن را خسران محض اعلام مي‌کنند ولي چرا از ابعاد ماجرا مردم را آگاه نمي‌کنيد. وي با اشاره به دو قطبي‌سازي جامعه، تصريح کرد: در جامعه ما فسادهاي بزرگي توسط برخي آقايون اتفاق مي‌افتاد ولي با سري و محرمانه نگه داشتن، مردم متوجه نمي‌شوند.
* ده‌ها نفر همانند بابک زنجاني در دولت هستند
وي با بيان اينکه قبل از انتخابات، آقاي رئيس جمهور بر مسأله بابک زنجاني تأکيد داشتند، گفت: 10ها نفر در اين دولت هستند که نصف بابک زنجاني بر آن‌ها نظارت نشده و همچنان هستند و وقتي چنين مسائلي را با سند بيان مي‌کنم معاون شوراي رياست جمهوري عليه من شکايت مي‌کند. رئيس شوراي عالي بسيج کشور با تاکيد بر اينکه جامعه ما از عدم شفافيت رنج مي‌برد، افزود: در جامعه عده‌اي چنان اشرافي زندگي مي‌کنند که متوجه نيستند افرادي در گور مي‌خوابند و نان حرام باعث شده دردي را حس نکنند. وي بيان کرد: در آن زمان فشار مي‌آوردند اگر برجام امضا نشود هر روز 150 ميليارد تومان ضرر مي‌دهيم، آيا بعد از تصويب برجام روزي 150 ميليارد تومان به مردم رسيد. زاکاني خاطرنشان کرد: در آن دوران از من خواستند برجام را بررسي نکنم و ادعا مي‌کردند چون مقام معظم رهبري بررسي کرده، بررسي من توهين به ايشان است، در حالي که خود ايشان اعلام کردند من از کليات برجام باخبر هستم و مسائل ريز آن را با دقت بررسي کنيد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي افزود: در کميسيون مجلس گفتند که اگر برجام بررسي شود اشکالات برجام در مي‌آيد و مردم نااميد مي‌شود براي همين بررسي برجام توسط من، باب ميل آن‌‌ها نبود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ده‌ها نفر همانند بابک زنجاني در دولت هستند

زاکاني در تبريز:
خروج

رئيس شوراي عالي بسيج کشور در جلسه ناگفته‌هاي برجام گفت: جامعه ما از عدم شفافيت رنج مي‌برد و همانطور که همه مي‌دانند افرادي که در برجام مذاکره کننده بودند در خصوص 4 سند مذاکره داشته‌اند اما فقط يک سند را به مردم نشان دادند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها