عصر آذربایجان

گزارش خبر

مردم ايران منتظر جواب قاطعانه مسؤولان عليه تحريم‌هاي آمريکا هستند

امام جمعه تبريز:

1396/05/15

گروه خبر: امام جمعه تبريز با اشاره به تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه ايران گفت: ملت شهيدپرور ايران منتطرند ببينند دولتمردان چه برخوردي با آنها کرده و چه وقت جواب قاطعانه خواهند داد.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم، در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته در مصلاي اعظم امام خميني(ره) با خير مقدم حضور خادمين امام رضا(ع) در نماز جمعه به تشريح مناسبت‌هاي هفته پرداخت و اظهار داشت: سالگرد شهادت عباس بابايي و حسين لشکري  تشکيل جهاد دانشگاهي و سالگرد رحلت مؤسس حوزه علميه قم از جمله مناسبت‌هاي اين هفته است. وي با بيان اينکه در اين هفته سالگرد نهضت مشروطه نيز قرار دارد که اين انقلاب پيامدهاي مثبت و منفي دارد، بيان کرد: آزادي در انتخابات از جمله پيامدهاي مثبت انقلاب مشروطه  است و از طرف ديگر نابودي سلطه طلبي و توجه به فرهنگ و ارزش‌هاي خودي از جمله پيامدهاي مثبت مورد توجه است که منجربه رخنه عناصر بيگانه شد.
امام جمعه تبريز پيامد منفي انقلاب مشروطه را جايگزيني ملي‌گرايي به جاي دين‌گرايي، خروش مرز خودي و حذف نيروهاي مذهبي مطرح کرد و گفت: اين روز براي مردم آذربايجان و کشور از اهميت ويژه‌اي برخوردار است که فردا برنامه‌اي در اين خصوص ترتيب داده شده است. نماينده ولي فقيه در استان بخش ديگر سخنان رهبر انقلاب اسلامي را بالابردن ظرفيت دولت نسبت به انتقاد‌پذيري سازنده مخالفان مطرح کرد   گفت: طبق فرموده ولي فقيه دولت بايد با مردم بدون واسطه رابطه داشته باشد و قدر نيروهاي انقلابي و پرانگيزه را دانسته و در تعامل بين‌المللي از دشمن غفلت نکنند. وي اذعان داشت: همچنين مقام معظم رهبري توصيه خود به دولت در زمينه اقتصاد را در  توکل بر خدا و بدون ترس و با پيشروي با قدرت عنوان کردند.
خطيب جمعه تبريز با تاکيد به استفاده دولت و واگذاري مسؤوليت‌هاي ارزشي به نيروهاي جوان در راستاي حل مشکلات اقتصادي، ابراز کرد: اگر مشکل اشتغال در کشور حل شود قطعاً بيکاري نخواهيم داشت و از اين رو جوانان نابغه مي‌توانند استعداد خود را شکوفا کرده  و به خود اتکايي برسند. وي افزود: توليد داخلي از اهميت ويژه برخوردار است و بايد تلاش به افزايش کيفيت و کميت اين توليدات کرد. نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينکه  بايد مسؤولان قدر اين انتخابات با شکوه را که در 103 کشور جهان مردم کشور در اين انتخابات شرکت کرده بودند را بدانند، افزود: بايد در راستاي شکوفايي و رشد اقتصادي و حل مشکلات کشور تلاش کنيم و هيچ‌گاه خود را کنار نکشيم. وي مناسبت ديگر هفته را فرارسيدن روز خبرنگار اعلام کرد و با بيان اينکه  17 مرداد ماه روز خبرنگار انتخاب شده که در اين روز سالروز شهادت خبرنگار پر تلاش شهيد صارمي است، ادامه داد: اين شهيد بزرگوار  در افغانستان به شهادت رسيده و اين روز را براي گراميداشت شغل خبرنگاري که از جمله مشاغل شريف و سخت است انتخاب کرده‌اند.
نماينده ولي فقيه در استان با تاکيد به اينکه شغل خبرنگاري نياز به عشق دارد  همچنين خبرنگاران  نقش مهمي در ثبت رويدادها در جامعه را ايفا نمي‌کنند، اذعان داشت: فراتر از آگاه سازي، خبرنگاران تاثيرات زيادي بر فرهنگ و رفتار اجتماعي دارند و بايد خبرنگاران ارزش‌هاي اخلاقي را مد نظر کاري خود بگيرند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم خطاب به خبرنگاران گفت: تلاش کنيد اميد و پويايي را به کشور تزريق کنيد زيرا شما فرهنگ‌سازان کشور هستند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس  وي با يادآوري پيروزي مقاومت در لبنان در هفته گذشته، ادامه داد: دشمن پس از شکست‌هاي پي در پي در سوريه شکست را مديرفته و برخي از تروريست‌ها و عناصر النصره به لبنان رفته بودند که اين اقدام از پشتيباني کانل صهيونيست‌ها برخوردار بود که با مقابله جبهه مقاومت آنها را از خاک لبنان اخراج کردند و آرزوي  صهيونيست‌ها که مي‌خواستند لبنان را شبيه سوريه و عراق کنند را نقش بر آب کردند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مردم ايران منتظر جواب قاطعانه مسؤولان عليه تحريم‌هاي آمريکا هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با اشاره به تحريم‌هاي جديد آمريکا عليه ايران گفت: ملت شهيدپرور ايران منتطرند ببينند دولتمردان چه برخوردي با آنها کرده و چه وقت جواب قاطعانه خواهند داد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها